Toon posts:

Logitech Z5400 aanlsluiten op tv ipv home cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 464 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik had een vraag omtrent het aansluiten van een Logitech Z5400 5.1 speaker systeem.

Ik heb links in mijn kamer, een computer met digitale uitgang en hdmi uitgang etc. en ik heb rechts in mijn kamer mijn tv hoek zeg maar, met een lcd tv met digitale tv en dus ook digi geluid.
Nauw ging ik opzoek naar een home cinema setje met een extra digitale ingang om ook mn digitale tv kastje er op aan te kunnen sluiten en mijn dvd's op af te kunnen spelen. Maar ik kwam tot de ontdekking dat ik ook een een hdmi kabeltje kan kopen en dvd's op de pc afspelen, beeld aanlsuiten op de lcd tv via hdmi, en een home cinema setje, of dus dat Logitech setje aanlsuiten.

Mijn vraag is dus: Doe ik er verstandig aan om te kijken voor het z5400 speaker systeem van Logitech met 2 x digi, om de digitale audio van de tv en het geluid van de pc er op aan te sluiten, en welke problemen zou dit kunnen geven?
Of toch kijken voor een home cinema set voor dvd's afspelen en digi tv audio en kijken voor een los 2.1 systeempje voor de pc?

En is er iemand die ervarign heeft met de z5400 of 5450 op digitale tv of bij het geluid van films?

Alvast bedankt!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die me even op weg kan helpen??

Modbreak:het is niet de bedoeling dat je je topic al na 2.5 uur een kick te geven! Wacht rustig af. heb je na een dag nog geen antwoord, dan mag je gerust ff kicken!

Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[ Voor 82% gewijzigd door voodooless op 28-11-2006 17:46 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 09:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf heb een Z680 en deze heb ik (digitaal) aangesloten op de digitale TV en op de dvd speler (geen computer in de woonkamer) en dat werkt er goed. Ik heb daarnaast ook nog de analoge stereo aansluiting aan mijn TV hangen voor het geval er video gekeken wordt.

Zorg wel dat je het best mogelijke signaal gebruikt. Afaik zijn er weinig tv's met een digitale geluidsuitgang en hierdoor krijg je geen 5.1 uit je TV. Je zult je setje dus zeer waarschijnlijk op de digitale tv en de computer aan moeten sluiten.

Bedenk daarnaast ook dat een computerboxen setje bedoeld is voor bij de computer en niet voor een grotere ruimte. Een High-end computer speaker set zou ik persoonlijk vergelijken met een (iets boven) mid-range home cinema opstelling.

[ Voor 18% gewijzigd door Janoz op 28-11-2006 17:41 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Hoor ik dan ook het geluid van de pc door bijvoorbeeld de tv heen?

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat lijkt me niet he. Je kunt een input kiezen en daarvan speelt hij het geluid af.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb dus bij de Mediamarkt zon Logitech 5400 systeem aangeschaft, ik gelijk uitpakken en instaleren, op de digitale tv en de andere optiche ingang op de pc. ik stop een film in de dvd rom, zet de film op DTS, maar hij geeft het helemaal niet door! 5.1 geeft ie wel door, maar op DTS pakt ie hem niet! ik gooi de playstation op de optiche ingang, dvd met dts erin, en daar pakt ie hem wel op.
Klopt het dat een dvd rom geen dts door kan geven?? want ik wou daar graag mn dvd's op afspelen en beeld via hdmi uitgang op de lcd tv ingang, maar dan dus zonder DTS??

Klopt dit? heeft iemand anders een oplossing? als k nu een dvd speler koop voor 59 euro ofzo, heb ik weer geen hdmi, dus dat is ook geen oplossing..

alvast bedankt!!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk moet je ergens bij je instellingen aangeven dat hij het DTS signaal via de optische ingang moet versturen ipv zelf proberen te decoderen. Die optie zal vast wel ergens bij de geluidskaart instellingen of de instellingen van je dvd afspeel programma staan.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

..oeps, verkeerde windowtje...

[ Voor 88% gewijzigd door Janoz op 29-11-2006 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus een DVD ROM kan wel DTS doorgeven zeg jij??

Kun je me vertellen waar dan? of iemand anders? Want ik heb me rot gezocht naar die instelling, heb die nieuwe Medion van de aldi MD8818 met XP Media Centre en HD 8.1 geluidskaart...

Bedankt alvast!!!!!!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een DVD-rom doet helemaal niks met de beelden of het signaal. Je dvd afspeel applicatie (powerdvd bv) leest gewoon de data van de schijf en die weet dat dit een DTS signaal is. Deze geeft hij vervolgens door aan de geluidskaart driver en die weet hoe die dat op een optische uitgang moet zetten. Geen idee waar die instellingen zitten, maar ergens bij de instellingen (of control panel) kun je wel een item vinden dat over multimedia gaat. Bij mij is het een play icoontje van SoundMax. Daar kan ik de spdif instellen. Echter heb ik een heel andere gelduiskaart dan jij.

Verwijderd

Topicstarter
En houdt spdif in dat hij het dts door moet geven aan de optische uitgang? Ja sorry, heb er gewoon weinig verstand van.. maargoed daar is dit forum ook voor ;)

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan is het inderdaad wel logisch dat de instellingen lastig te vinden zijn aangezien je de naam van de aansluiting niet weet. Spdif is de naam van de digitale aansluiting. Die heb je in optische en coax variant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon hem aandrukken idd, of iets via dat die knop aanzetten, maar het helpt niet.. Kan nog steeds geen DTS afspelen, heb het bij verschillende players geprobeerd..Ik heb hem op Optische ingang, via Coax laten lopen is ook geen optie zeker??

Iemand die iets weet???????

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt!!..

Nogmaals bedankt.
Pagina: 1