Ik heb zowel een oude Xbox als de Xbox 360.
Voor Games, Muziek en foto's is de Xbox 360 prima. Met elke willekeurige uPNP servertje of WMP11 stream je je hele MP3 collectie en bekijk je je vakantie foto's. Je kan de Xbox 360 natuurlijk ook als MCE Exterder gebruiken wat ook opgenomen TV goed afspeelt mocht je PC de functionaliteit hebben en de foto en audio functionaliteit gebruiks vriendelijker maakt.
Voor Video is de oude Xbox icm XBMC (Xbox mediacenter 2.0 of hoger) de Xbox 360 echt heer en meester. WMV-HD ziet er erg lekker uit op de 360 maar daarbuiten houdt het echt op.
Zoals al gesteld werd moet je Divx/Xvid/DVD e.d. transcoden naar WMV.
Voor dit realtime transcoden naar goede SDTV (640x480 / 720x576) resoluties heb je al een tamelijk krachtige PC nodig. Mijn Athlon 64 3200+ (s754) trekt dit amper. De kwaliteit die er uit de realtime streams komt zijn echter niet om over naar huis te schrijven. Tevens is de scaling engine van de Xbox 360 video speler is ook niet de beste in het veld. Als je wilt streamen in HDTV resoluties dan verwacht ik dat je echt een top Dual Core (of Core Duo) bak nodig.
XBMC roeleert nog steeds de pan uit, met de Xbox remote heb je een echt gebruiks vriendelijke experience in een speler die goed schaalt en direct Iso's mount en afspeelt. Dit alles direct van je Windows File shares zonder de noodzaak van uPNP servertjes.
Als je dus de keuze moet maken tussen de Xbox 360 en de Xbox voor Multimedia doeleinden dan kies ik nog steeds voor de Xbox. Als je moet kiezen tussen de Xbox 360 en de Kiss voor MM dan kies ik, ondanks de problemen (zie
http://www.mpcclub.com) voor de KiSS DP600.
Als je ook heerlijk wilt gamen dan is de Xbox 360 eigenlijk de enige optie!
Suc6