Toon posts:

X Box 360 VS Kiss DP-600

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een mediaspeler die ik in mijn netwerk kan hangen. En nu zit ik te twijfelen tussen de X-Box 360 & de Kiss DP-600.

Wat is aan te raden ??

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/gadgets/images/KiSS-DP-600.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.free-stuff-offer.com/images/free_x_box_360_pic.jpg

Verwijderd

Als je een XBOX neemt met HD pack dan ben je ook alvast klaar voor een eventuele HDTV en je kan ook nog eens gamen.

Verwijderd

je zoekt een mediaspeler. Het ene is een dedicated mediacenter, het ander is een spelconsole. Keuze lijkt me toch niet moeilijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:55:
je zoekt een mediaspeler. Het ene is een dedicated mediacenter, het ander is een spelconsole. Keuze lijkt me toch niet moeilijk? :)
Maar die "spelconsole" functioneerd ook als een mediacenter ....maar met enkele complicaties hij streamt namelijk geen divx/xvid maar dit valt te fixen met een bepaalde programma die de divx bestand on the fly omzet naar wmv

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 15:20 ]

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 10:47

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik zou je adviseren een oude xbox te kopen, deze te voorzien van een chipje en XBMC.
Dan ben je voor +/- 200 euro klaar.
Ook ondersteuning voor streaming DivX en DVD wat door de nieuwe xbox360 volgens mij nog niet perfect ondersteund wordt.
Je kunt zelfs je gedownloade films in rar formaat bekijken, zonder dat je ze hoeft uit te pakken.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 12:48
je kan alleen helaas geen HD video bekijken met een oude xbox.

Verwijderd

Topicstarter
MaCk- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:59:
je kan alleen helaas geen HD video bekijken met een oude xbox.
yep daarom wordt het ook geen oude X-BOX

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21

Johnny E

Dôh !!

Ik heb zowel een oude Xbox als de Xbox 360.
Voor Games, Muziek en foto's is de Xbox 360 prima. Met elke willekeurige uPNP servertje of WMP11 stream je je hele MP3 collectie en bekijk je je vakantie foto's. Je kan de Xbox 360 natuurlijk ook als MCE Exterder gebruiken wat ook opgenomen TV goed afspeelt mocht je PC de functionaliteit hebben en de foto en audio functionaliteit gebruiks vriendelijker maakt.

Voor Video is de oude Xbox icm XBMC (Xbox mediacenter 2.0 of hoger) de Xbox 360 echt heer en meester. WMV-HD ziet er erg lekker uit op de 360 maar daarbuiten houdt het echt op.

Zoals al gesteld werd moet je Divx/Xvid/DVD e.d. transcoden naar WMV.
Voor dit realtime transcoden naar goede SDTV (640x480 / 720x576) resoluties heb je al een tamelijk krachtige PC nodig. Mijn Athlon 64 3200+ (s754) trekt dit amper. De kwaliteit die er uit de realtime streams komt zijn echter niet om over naar huis te schrijven. Tevens is de scaling engine van de Xbox 360 video speler is ook niet de beste in het veld. Als je wilt streamen in HDTV resoluties dan verwacht ik dat je echt een top Dual Core (of Core Duo) bak nodig.

XBMC roeleert nog steeds de pan uit, met de Xbox remote heb je een echt gebruiks vriendelijke experience in een speler die goed schaalt en direct Iso's mount en afspeelt. Dit alles direct van je Windows File shares zonder de noodzaak van uPNP servertjes.

Als je dus de keuze moet maken tussen de Xbox 360 en de Xbox voor Multimedia doeleinden dan kies ik nog steeds voor de Xbox. Als je moet kiezen tussen de Xbox 360 en de Kiss voor MM dan kies ik, ondanks de problemen (zie http://www.mpcclub.com) voor de KiSS DP600.
Als je ook heerlijk wilt gamen dan is de Xbox 360 eigenlijk de enige optie! :)

Suc6

Specs!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben op dit moment zelf op zoek naar een leuk apparaat waar ik o.a. mijn mp3 verzameling van de server af kan spelen. De DP-600 had ik ook als optie maar de verhalen op bovenstaande site hebben mij doen afzien. Buggy firmware en zeer slechte support wat ik daar las. Vooral het feit dat sommige mensen 'uit het niets' 99999999 op het lcd zien en je vervolgens een maand op een retour mag gaan wachten gaf voor mij de doorslag. Mocht je het toch willen kijk dan even bij centralpoint, daar stond ook een link dat je 60/70 euro terug kon krijgen van linksys als je dat ding voor januari koopt of zo. Zo zou je ongeveer 200 kwijt zijn in totaal.

Mijn keuze is voorlopig de D-link 520 geworden, moet nog iets meer lezen maar de meeste reviews zijn positief. Heeft hier en daar wat beperkingen maar dat hebben ze allemaal.

De XBOX is functioneel volgens mij het beste echter wil ik zelf hier niet aan...

Mijn YouTube kanaal

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 06:28
Hou er wel rekening mee dat de XBOX360 verre van stil is. Iets wat de KiSS waarschijnlijk wel is. En voor DivX e.d. af te kunnen spelen moet je toch wachten op de update van de XBOX360, want vooralsnog slikt hij alleen Microsoft formaten (zover ik heb getest).

Voordeel is wel dat de XBOX360 een goede console is.
Pagina: 1