Toon posts:

[XP] ip-printer toevoegen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben in huis een printer (Brother 1270N) aangesloten op de router. Ik kan vanaf mijn Macbook Pro deze printer gebruiken - onder osx natuurlijk. Wanneer ik hem echter onder andere computers wil toevoegen waar XP op staat, gaat het mis.

Afbeeldingslocatie: http://uis.georgetown.edu/images/software/documentation/winxp/printxp03.gif

Op 2 computers krijg ik met hetzelfde probleem te maken. De optie 'Local printer attached to this computer' is grijs en niet klikbaar. Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Welke rechten heeft de user?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie het probleem eigenlijk niet - de screenshot die je geeft is denk ik dus niet representatief voor wat jij ziet of wel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Gebruikers hebben gewoon admin rechten. De screenshot van hierboven is van een site geplukt. Op de pc's waar ik het over heb is dus de bovenste radiobutton grijs.

• elevator
  • Niet online

elevator

Is de printer spooler service wel gestart of heeft iemand de PC's "getweaked" ? :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Maar als dat een IP printer is, dan heb je toch niks te schaften met die eerste optie?
Je moet dan die onderste optie hebben, gaat dat wel goed?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:22

TommyGun

Stik er maar in!

Beekforel schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:03:
Maar als dat een IP printer is, dan heb je toch niks te schaften met die eerste optie?
Je moet dan die onderste optie hebben, gaat dat wel goed?
Fout. Je moet het juist via local toevoegen als je alleen het IP van de printer hebt of de printer niet kunt benaderen onder zijn (eventuele) naam of via de server waar die op geinstalleerd staat. (In dit geval dan dus een router)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 28-11-2006 21:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• elevator
  • Niet online

elevator

Nee, dat is een van de slechte zaken in de UI van Microsoft - om een IP printer toe te voegen moet je "lokaal op je PC" een printer poort aan maken die naar die IP printer wijst (en dus is het een lokale printer in deze termen).. Het is voor de gemiddelde end user gemakkelijk omdat die een netwerk printer zien als een printer van een server, maar qua UI is het niet echt een sterk staaltje natuurlijk :P

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm... volgens mij heeft dat hetzelfde effect als je voor netwerkprinter kiest en dan bij de onderste optie http://ip.ad.re.s/printernaam invult of niet?
Morgen op het werk toch eens proberen. :P

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:22

TommyGun

Stik er maar in!

Beekforel schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:37:
Hm... volgens mij heeft dat hetzelfde effect als je voor netwerkprinter kiest en dan bij de onderste optie http://ip.ad.re.s/printernaam invult of niet?
Morgen op het werk toch eens proberen. :P
Nope ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

http://www.draytek.nl/sup.../printserver_win2000.html
zo heb ik hem ongeveer onder XP geinstalleerd. Ik heb een printserver in mijn asus 500g.
Het zit hem vooral in de juiste TCP/IP Port en de LPR keuze. (bij mij LPR met een printernaam, kyo genomen voor mijn Kyocera)

Verwijderd

Is het al gelukt? In ieder geval als lokale printer vakje grijs is, heeft het echt iets met rechten te maken of evt. een corrupte printer spooler.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Hmm, heb hetzelfde probleem met mijn WL500G, iemand op het wl500g-forum zei mij dat ik de printer moest delen in XP? Ga dat es ff proberen.

PS. Ik kan mijn printer dus wel toevoegen etc, maar als ik een printopdracht geef zegt windows in zo'n ballon dat de printer neit werd gevonden. Op de pagina in de router staat dat hij correct verbonden is, en ook de Asus-site geeft aan dat die printer correct werkt op de router, ze hebben het zelf getest...

edit: dat Draytek linkje hierboven ga ik eens proberen, weet alleen niet of mijn printer LPR of RAW is....

YES...Hij werkt dankzij die Draytek-link (had het ook zo eerder geprobeerd, maar nu hwerkt het ineens wel??? Vaag...)

[ Voor 19% gewijzigd door maarud op 29-11-2006 17:28 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb het op mijn werk ook even getest en het werkte prima! Nu nog even de juiste drivers vinden voor die printer en het scheelt weer een hoop onnodige HP software op de clients. :Y)

• elevator
  • Niet online

elevator

Waarom heb je uberhaupt printers lokaal geinstalleerd staan op clients en werk je niet gewoon met Point&Print icm een server? :)

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

elevator schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:53:
Waarom heb je uberhaupt printers lokaal geinstalleerd staan op clients en werk je niet gewoon met Point&Print icm een server? :)
We zijn bezig met een server, maar dat duurt nog even. Iets met daar is nog geen budget voor enzo. Dat zou de zaken wel een stukje vereenvoudigen hier dus is een server wel hetgene waar ik voor pleit momenteel.

offtopic:
Beetje offtopic? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Beekforel op 30-11-2006 15:05 ]

Pagina: 1