[Debian/Postfix] recipient_delimiter en local delivery

Pagina: 1
Acties:

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:51
Ik heb een Debian Sarge 3.1 server met Postfix 2.1.5 draaien waar ik via ~/.forward files de mogelijkheid heb om mails te forwarden. Omdat dit een gemigreerd Qmail systeem is, is de recipient_delimiter aangepast naar een - teken. Als ik een user arno heb en een ~arno/.forward-test dan komt mail aan arno-test aan bij het mailadres dat in die .forward file staat. Zover gaat het goed.

Als ik nu een lokale user arno-test aanmaak en er is geen ~arno/.forward-test, dan wordt de mail toch NIET bezorgd bij de lokale user, maar wordt deze geparsed via ~arno/.forward en doorgestuurd in plaats van dat deze mail naar de lokale user arno-test gaat. Nu is dit toch iets wat ik heel graag zou willen ;) Het domain omhangen naar virtual delivery heeft ook geen oplossing geboden.

Ik heb dit op een Debian Etch 4.0 server met Postfix 2.3.3 geprobeerd, maar dit geeft hetzelde resultaat. Is het überhaupt wel mogelijk wat ik wil? Het lijkt mij logisch dat Postfix eerst een local user zoekt en achteraf .forwards erbij pakt, maar blijkbaar is het andersom :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arno
Ik heb het idee dat het ergens in mailbox_transport moet zitten (http://www.postfix.org/postconf.5.html#mailbox_transport), maar als ik daar .forward als laatste opgeef, dan wordt de local user geweigerd met een NDR. Als ik wat wissel met de opties gaat alles voor arno-test toch weer naar het adres in ~arno/.forward...

Iemand een idee of ik in de juiste richting aan het zoeken ben?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Arno
Toch iemand die toevallig iets weet, maar het topic over het hoofd heeft gezien? Het probleem blijft vrij lastig :o

Jeremy Clarkson