[XP] Rechten onder Windows XP Professional*

Pagina: 1
Acties:

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 16:10
Hoe krijg ik het spelletje genaamd "SeaWorld Adventure Parks Tycoon" aan de praat onder een gebruiker die 'niet administrator is' op Windows XP Professional?

De exacte foutmelding is "Sorry Could not open the temporary map file... Exiting". Dus ik verwacht dat je dit met bestandsrechten aanpassen kan oplossen, maar hoe doe je dat? Vroegah ook al een geprobeerd met bestandsrechten te klooien. Maar ik heb er eigenlijk geen idee van dat hoe gemakkelijk gaat onder Windows.

Zo'n zelfde probleem met Shrek 2 oplossen onder OS X ('group' en 'all' tot alle bestanden van het spel leestoegang geven):

code:
1
2
cd /Applications/Shrek\ 2/ 
sudo chmod -R ga+r *

Bestaat zoiets ook voor Windows? Zonder maffe dingen, zoals dat de Adminstrators geen leesrechten meer hebben o.i.d. (`chmod` uit Microsoft's Windows Services for UNIX kan zo'n effect hebben zover ik me kan herinneren). Als ik dat eenmaal weet kan ik ook nuttig met FileMon of Process Monitor aan de gang gaan om uit te vinden wat er niet wil werken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het Windows security model is veen geadvanceerder dan die paar rechten die je met chmod kan geven, daardoor is het ook complexer en minder doorzichtig :)

In de Windows Clients FAQ staat uitgelegd (onder het kopje "Access Denied" geloof ik) hoe je Windows zo in kan stellen dat je de permissions/security tab op elke folder ziet staan. Vervolgens kan je daarmee je rechten instellen.

Als je liever dit met de commandline doet kan je uiteraard met cacls.exe (of de krachtigere variant xcacls.exe ([google=xcacls]) aan de slag) :)

Wat betreft filemon/regmon - er is recentelijk "Process Monitor" uitgekomen die beide tools combineert, is net weer wat gemakkelijker :)

Verwijderd

elevator geeft alle nodige tips. volgens mij zal je niet met de commandline aan de slag hoeven te gaan. ik ken het spel niet, maar zoals je zelf zegt lijkt het spel een tijdelijk cache of kopie bestand van de maps te willen aanmaken. normaal gesproken kan je met filemon zien waar de 'access denieds' zitten en dan hierop de nodige rechten toekennen voor de gebruiker.