Ik heb regelmatig dat de ingebouwde WLAN kaart in m'n iMac geen ip-adres via DHCP krijgt; hij heeft dan een 169.x.x.x adres. Het vreemde is dat het de ene keer wel goed gaat en een andere keer niet; er is tussentijds niet veranderd aan de instellingen of de opstelling van de apparaten. M'n opstelling is als volgt:
Kabelmodem ---> Router (DHCP) ---> Access point ---> [muur] ---> iMac
Kabelmodem is een Motorola Modem van @Home
Router is een Sitecom DC-202 (deze draait DHCP)
Access point is een Linksys WAP54G
iMac is het meest recente 20" model met een ingebouwde Airport.
Ik heb zelf de volgende dingen gedaan/gecontroleerd:
- Via UTP inprikken op router -> werkt
- Signaalsterkte draadloze verbinding gecontroleerd -> ontvangst is volgens Mac OSX goed tot zeer goed (zit ook maar een muur en een paar meter tussen AP en iMac)
- AP of Airport uit- en aanzetten
Het vreemde is dat het laatste soms helpt, maar soms ook niet. Ik maak ook gebruik van WPA2 personal. Ik heb op internet en hier geen soortgelijk probleem gelezen of een oplossing gevonden. Kunnen jullie helpen
Kabelmodem ---> Router (DHCP) ---> Access point ---> [muur] ---> iMac
Kabelmodem is een Motorola Modem van @Home
Router is een Sitecom DC-202 (deze draait DHCP)
Access point is een Linksys WAP54G
iMac is het meest recente 20" model met een ingebouwde Airport.
Ik heb zelf de volgende dingen gedaan/gecontroleerd:
- Via UTP inprikken op router -> werkt
- Signaalsterkte draadloze verbinding gecontroleerd -> ontvangst is volgens Mac OSX goed tot zeer goed (zit ook maar een muur en een paar meter tussen AP en iMac)
- AP of Airport uit- en aanzetten
Het vreemde is dat het laatste soms helpt, maar soms ook niet. Ik maak ook gebruik van WPA2 personal. Ik heb op internet en hier geen soortgelijk probleem gelezen of een oplossing gevonden. Kunnen jullie helpen