Toon posts:

[Vista] Raid0 herkent disken op SI controller niet*.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn geweest echter kom ik er niet uit.

Onderstaand zal ik de situatie beschrijven.

Het Moederbord: EP-8KDA3+
http://www.epox.nl/products/view.php?product_id=294

Raid controller 01: Onboard Nvidia raid controller
Schijven:
1) Maxtor 160GB raid 0 set 1
2) Maxtor 160GB raid 0 set 1

Raid controller 02: Sillicon Image 3114
Schijven:
1) 36GB Raptor WD raid 0 set 1
2) 36GB Raptor WD raid 0 set 1
3) WD 160GB raid 0 set 2
4) WD 160GB raid 0 set 2

Nu wil ik op SET 1 van controller 02 ( Sillicon image 3114 ) Windows Vista x64 Ultimate installeren. Voor de installatie heb ik natuurlijk alle benodigde drivers opgezocht en op een usb stick gezet.

Tijdens de setup van Vista worden de drivers ook erkend en worden er meer schijven afgebeeld dan voor het laden van de drivers.

Echter wanneer ik de betreffende raid set ( set 1 controller 2 ) selecteer krijg ik de volgende meldingen:

Eerste melding: "This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enebled in the computers bios menu"

Natuurlijk staat deze aan anders had ik de schijven niet kunnen zien. ( ook na het verwijderen van deze schijven in de setup van vista en het formatteren krijg ik nog steeds de zelfde melding )

Na het verwijderen en formatteren geeft hij ook een nieuwe melding:

"Windows is eneble to find a system volume that meets its criteria for installation"

Ik persoonlijk weet niet direct wat de laatste melding te betekenen heeft.

Wellicht is er iemand die het zelfde probleem heeft of iemand die weet hoe het opgelost kan worden. In de bios staat aan dat het mogelijk moet zijn dat er van de raid set geboot kan worden dit kan het probleem niet zijn zoals meerdere ervaren hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok dat je probleem gerelateerd is aan dat je extra drivers nodig hebt, misschien zijn die drivers niet gesigned oid waardoor Vista x64 ze sowieso weigert.

Heb je dit zelfde probleem ook met met x86 versie van Vista? En ook als je ze installeert op je NVidia RAID set? :)

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:15:
...
Eerste melding: "This computers hardware may not support booting to this disk. Ensure that the disks controller is enebled in the computers bios menu"
...
Deze melding houd volgens mij in, dat Controller 02 niet in de lijst staat waarvan je pc kan opstarten (in de bios)

Apart dat de setup dit niet kan vinden, ondanks je zegt dat hij wel aanwezig is in de bios. Misschien toch een driver probleempje wat Elevator zegt. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rayzilt op 28-11-2006 20:30 ]