Toon posts:

CPU op 100% bij afspelen film.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Heb een raar probleem hier. Een dag of 7 geleden Windows XP opnieuw geinstalleerd en sindsdien kan ik geen video bestanden meer afspelen.

Zodra ik een video bestand open (DVD, DivX, WMV, maakt niet uit van welk type en welke codec) slaat mijn CPU naar de 100%. Alle codecs heb ik geinstalleerd, eerst een codec pack geprobeerd, en toen alles handmatig geinstalleerd. En heb het geprobeerd in meerdere video spelers (BSPlayer, VideoLAN, PowerDVD). Maar het probleem blijft.

Soms slaat mijn hele beeldscherm uit voor een seconde of twee. Opnieuw installeren van de nVidia drivers hielp ook niet. Het probleem had ik niet op mijn oude installatie van Windows XP, dus denk niet dat het een hardware probleem is in bijv. mijn videokaart (GeForce 6600).

Als de video speler vastloopt en ik op CTRL + ALT + DEL druk (ik krijg niet de taskmanager maar het Windows-Beveiliging scherm) en ik klik op annuleren dan daalt soms de CPU weer en reageert de video speler weer goed. Echter heb ik dan alleen geluid en geen beeld. Dit werkt overigens lang niet altijd.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer even wat nieuwere en wat oudere drivers voor videokaart en mobo.

Is het trouwens de video, of heb je het ook met geluid? En check even je event log.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Event log geeft geen (fout)meldingen.

De drivers van mijn mobo zijn exact dezelfde als op de vorige installatie aangezien ik dezelfde cd-rom heb gebruikt. De nVidia drivers heb ik gedownload van hun website. Dus zal die verwijderen en de versie installeren die ik kreeg toen ik de videokaart kocht.

Geluid werkt verder goed. Alleen bij video bestanden komen de problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Originele nVidia drivers heb ik opnieuw geinstalleerd. Sommige WMV bestanden pakt hij nu wel.
PowerDVD geeft echter de foutmelding "Kan DirectDraw niet initialiseren."

De laatste versie van DirectX is geinstalleerd.

"PowerDVD kan het DirectDraw primaire oppervlak niet maken doordat de weergavemodus is gewijzigd nadat PowerDVD is gestart of doordat DirectX onjuist is geïnstalleerd.
Sluit PowerDVD af en start het opnieuw. Werk uw VGA-stuurprogramma en de DirectX runtime-bibliotheek bij naar de laatste versie als deze fout opnieuw optreedt."

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 13:56 ]

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-06 15:29
lijkt me meer iets richting de codec's, is je beeld wel "goed"? geen rare beelden, verkeerde kleuren etc

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:41
gooi eens al codecs weg en probeer dit http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm en kijk ook of je hardwarematige versnelling aan staat of uit :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows er maar opnieuw opgezet en nu werkt alles wel. Wat er de vorige keer gebeurd is geen idee, maar ik zal er wel niet 100% bij zijn geweest.

Het werkt iig nu weer.

Toch bedankt mensen.
Pagina: 1