Verdwenen partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik wou met PartitionMagic een partitie geschikt maken voor Linux.
Toen startte hij opnieuw op in DOS-mode, voerde wat commando's uit en toen hij bezig was mijn partitie met Windows Programma's te verplaatsen bleef 'ie hangen...
Als ik nu PartitionMagic opstart zie ik een geel blok staan tussen 2 groene (c en d).
Dit gele blok heeft geen stationsaanduiding en die krijg ik er ook niet aan toegewezen.
PM wil hier nx mee doen, alleen verwijderen
:(

Volgens PM is de gele partitie 4Gb groot en staat hij bijna vol. Dit klopt wel met de ruimte die mijn bestanden in beslag namen.

Heeft iemand ervaring met PartitionMagic of algemeen met partities enig idee wat ik nu kan doen?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik hoop dat je een backup hebt van de belangrijkste bestanden op die partitie want waarschijnlijk kun je hem alleen nog maar wissen en daarna een nieuwe partitie aanmaken. da's gewoon pech. er wordt niet voor niks op gehamerd om altijd backups te maken voordat je p.m. gebruikt.

kleine tip: ik heb (door eigen ervaring) erg het idee dat je partition magic beter niet kunt laten werken op dezelfde partitie als waarvan het zelf is opgestart. om 1 of andere reden is dit gewoon geen goed idee.

als je je windows schijf opnieuw wilt resizen of moven kun je beter van een flop booten en de dosversie van p.m. gebruiken.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 14:08

Valium

- rustig maar -

Wat IS geel eigenlijk?
MEER INFO GRAAG :(
Staat op die groene partitie nog genoeg data om je programma's te kunnen verklaren? Want als PM een partitie niet kent zegt hij altijd dat hij helemaal vol zit. Dit hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Voorbeeld: BeOS partitie.

En gaat NDD (voor dos, zit in Norton System Works 2K)niet rellen. Dit doet hij vaak als er iets mis is met parities. Daar kun je misschien nog wat info uit halen.
Als hij niets anders kan dan verwijderen kun je beter proberen met een ander programma je gegevens in veiligheid te brengen. En dan verwijderen.
OF(!!) je kunt kijken wat FDISK voor linux ervan maakt. (linux rescue-disk)
ftp://metalab.unc.edu/pub/Linux/system/recovery/ramf-77.exe

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Ik denk dat PM die partitie heeft verstopt (dat doet ie nogal graag jammer genoeg)probeer hem eens te unhiden het staat ergens in de handleiding beschreven hoe dat precies moet

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• MoZe
Bedankt voor de reacties.

De verdwenen partitie is die waar al mijn programmas opstonden (dus ook PM zelf).

Mijn c: partitie heeft hij wel met rust gelaten, daar heb ik hem overnieuw op geinstalleerd.

Helaas heb ik niet al mijn programmas meer op cd liggen, dus er is mij heel veel aan gelegen om dat stukje schijf weer terug te vinden.

Wat precies de betekenis is van die gele kleur heb ik ook niet kunnen achterhalen, ben wel op de officiele site wezen kijken, maar daar gaan ze er geloof ik vanuit dat dit soort dingen niet voorkomen...

NDD voor dos ga ik zeker proberen, heb ik geloof ik nog ergens op mijn 386 staan ;)

• MoZe
Valium:

FDISK voor linux gaat niet werken. Dit probleem is ontstaan toen ik een linux partitie aan wilde maken, maar zover issie dus nooit gekomen :'(

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

in de laatste C't (geen Computer Totaal) staat hoe je dit soort partities kunt repareren.... (ingezonden vragen)
PM maakt tijdens het bewerken een eigen soort disktype....
met een hex-editor (brrr.. eng) kun je dit weer terug zetten...
ik heb 'm alleen even niet bij de hand....

of misschien is het iets totaal anders...
iig succes!

Join TeamBVD!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Mischien even met Norton Disk Doctor proberen of je die schijf weer terug kunt krijgen. Heb laatst ongeveer hetzelfde probleem gehad en toen ik NDD startte om de schijf te controleren vroeg hij vanzelf of ik mijn verloren partities weer wou herstellen.
Pagina: 1