Toon posts:

labelflash howto ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.278 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb zo'n beetje half internet al afgezocht maar kom er niet uit.

ik heb de DVD Brander NEC/Optiarc AD-7173A en nero 7.0

DVD's branden gaat als een zonnetje maar zosnel ik het labelflash gebeuren wil gebruiken via Nero Coverdesigner ziet hij de brander niet.

Ik zie ook nergens waar ik dat kan instellen.

Dus daarom hier mijn hulpkreet . labelflash = toch het zelfde als lightscribe ? of moet je daarvoor weer een ander programma hebben ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Labelflash is niet hetzelfde als Lightscribe, ze zijn niet eens compatible met elkaar. DVD's geschikt voor Lightscribe kunnen dus ook niet van een label voorzien worden door een Labelflash brander (gewoon data erop branden kan natuurlijk wel).
Met de nieuwste versie van Nero zou je sowieso de optie voor Labelflash moeten hebben, hoe het met 7.0 zit durf ik zo even niet te zeggen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dus met andere woorden, ik kan mijn lightscribe dvd's niet gebruiken :( </dikkegrom>

in nero zit wel dus die optie van lightscripbe.

/me moet dus maar opzoek naar een lightscribe dvdfikker

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Inderdaad.. Als je lightscribe dvd's hebt kun je die niet labelen met je brander.
Labelflash dvd's zijn ook nog niet echt geweldig goed te krijgen. Bij cdrwinkel.com hebben ze maar 1 merk Labelflash dvd's (Fuji), van Lightscribe zijn er al een stuk meer.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
hele hevige grom :) oke ga ik maar een lightscribe kopen.

van mij mag dit op slot nu :)

• piwi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06-2023

piwi

Birth Life Metallica Die

Wil hem nog even open houden.
Heb nameluk het volgende probleem.
Heb bewust voor de nec-7173 gekozen met labelflash, omdat deze ook disct@2 ondesteund welk op de datakant (op de ruimte waar geen data staat uiteraard) een afbeelding kan 'branden'.

Echter komt bij mij het volgende probleem.
Bij nero (v7.5.9.0.) kan ik nergens deze functie vinden.
Bij Ligtscribe moet je een extra host installeren maar labelflash moet hij standaard ondersteunen.

Weet iemand hoe deze functie te vinden danwel in te schakelen is?
Bij 'nero startsmart' zou die moeten staan bij 'extra' maar bij mij dus niet!
Bij de systeminfotool van dezelfde nero word bij de drive wel aangegeven dat deze labelflash ondersteund maar daar houd het dan ook op.

met vriendelijke dank,
Piwi.

Two beer or not two beer, thats the dilemma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:24:
hele hevige grom :) oke ga ik maar een lightscribe kopen.
Het ziet niet uit, tevens zijn de schijfjes ook niet goedkoop. Ik heb ook het idee dat deze hype in de volgende generatie branders niet meer aanwezig zal zijn.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

@Piwi:
wat ik me voorkan stellen is dat jij een 'standaard' Nero pakket gebruikt en niet een versie welke Labelflash ondersteund. Zat er een Nero cdrom bij aanschaf van je brander? Zo ja probeer die dan eens.

<edit>
Het schijnt dat de Ultra edition het standaard niet ondersteund de Reloaded edition wel.
</edit>

<Edit 2>
Je zou een dvd moeten hebben die er als volgt uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/LabelFlash_Technology/Images/CD.jpg

en je serienummer zou moeten beginnen met: 1A25-xxxx-xxxx-xxxx. Een demo versie zou het ook niet ondersteunen.)
</edit 2>

[ Voor 51% gewijzigd door sjolmers op 15-12-2006 13:34 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

@soulmaster

Heb hem zojuist ook gekocht :P brand goed , maar heb je dat labelflash al aan de gang??
Heb ook al gezocht maar........ :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 18:09 ]

• rolfx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
piwi schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:23:
Wil hem nog even open houden.
Heb nameluk het volgende probleem.
Heb bewust voor de nec-7173 gekozen met labelflash, omdat deze ook disct@2 ondesteund welk op de datakant (op de ruimte waar geen data staat uiteraard) een afbeelding kan 'branden'.

Echter komt bij mij het volgende probleem.
Bij nero (v7.5.9.0.) kan ik nergens deze functie vinden.
Bij Ligtscribe moet je een extra host installeren maar labelflash moet hij standaard ondersteunen.

Weet iemand hoe deze functie te vinden danwel in te schakelen is?
Bij 'nero startsmart' zou die moeten staan bij 'extra' maar bij mij dus niet!
Bij de systeminfotool van dezelfde nero word bij de drive wel aangegeven dat deze labelflash ondersteund maar daar houd het dan ook op.

met vriendelijke dank,
Piwi.
Hai, heb het zelfde probleem. Labelprint van cyberlink doet het wel goed. Heb jij al wel DC/DVD met Disc T2@ kunnen (dus op data kant) kunnen voorzien van tekst? Ik dacht dat je daarvoor zelfs geen labelflash media nodig had en dit met elke cd-r en dvd kon doen.

Iemand het antwoord?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:25

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:29:
Het ziet niet uit, tevens zijn de schijfjes ook niet goedkoop. Ik heb ook het idee dat deze hype in de volgende generatie branders niet meer aanwezig zal zijn.
Dat valt allemaal nog wel mee. Ik heb 10 lightscribe discs van Philips bij Mediamarkt gehaald.
Een Samsung SH-1838H (of zoiets) Lightscribe Dual Layer brander bij Alternate gehaalt voor 25 euro.

En gratis Ubuntu 7.04 gedownload. Gratis het Ubuntu logo gedownload. Gratis dat met Nero designer op een lightscribe disc gefikt. En dat is nog best redelijke kwaliteit. Je ziet wel een soort lijntjes rond lopen, maar heel vaag. Het is welliswaar grayscale, maar al met al ziet het er nog best aardig uit, voor wat je zomaar even met je eigen computer op een cd fikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Hoi weet iemand toevallig waar ik Labelflash DVD's kan kopen?

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 20:04

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:51:
FlipFluitketel schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:08:

Inderdaad.. Als je lightscribe dvd's hebt kun je die niet labelen met je brander.
Labelflash dvd's zijn ook nog niet echt geweldig goed te krijgen.Bij cdrwinkel.com hebben ze maar 1 merk Labelflash dvd's (Fuji), van Lightscribe zijn er al een stuk meer.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:51:
Je kunt hier eens kijken: http://tweakers.net/pricewatch/cat/69

In elk geval is dit geen geldige reden om 't topic te kicken, zeker niet een topic van bijna 3 jaar oud. Deze mag inmiddels wel dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.