Ik heb een functie geschreven die als returnwaarde het resultaat van een mysql_query heeft:
Als ik regel 21 vervang door dit:
krijg ik opeens geen returnvalue meer.
Iemand een idee waar dit door kan komen? Ik heb php.net al nagekeken op deze functie, maar dat leverde geen nuttige resultaten op, helaas..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| function add_product($product_shortname, $company_email, $product_description, $product_price, $product_valid_from , $product_valid_to , $product_image_relpath){ require("mysql_connect.php"); $add_product_qry = "INSERT INTO site_products (product_shortname , company_email , product_description , product_price , product_valid_from , product_valid_to , product_image_relpath) VALUES('".$product_shortname."' ,'".$company_email."' ,'".$product_description."' ,".$product_price." ,'".$product_valid_from."' ,'".$product_valid_to."' ,'".$product_image_relpath."');"; return mysql_query($add_product_qry,$conn); } |
Als ik regel 21 vervang door dit:
PHP:
1
2
3
4
5
| if(mysql_query($add_product_qry)){ return true; }else{ return mysql_error($conn); } |
krijg ik opeens geen returnvalue meer.
Iemand een idee waar dit door kan komen? Ik heb php.net al nagekeken op deze functie, maar dat leverde geen nuttige resultaten op, helaas..
[ Voor 0% gewijzigd door coenbijlsma op 28-11-2006 13:30 . Reden: @Janoz: is inderdaad alleen maar een typo ]