Nu een nieuwe laptop kopen of wachten tot vista uitkomt?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01 21:56
Ik zit te kijken naar een nieuwe laptop. Nu zijn er een paar twijfels die wellicht door jullie kunnen weg nemen.

Twijfel 1; is het handiger om nu een laptoppie met XP aan te schaffen met zo'n vista coupon of te wachten tot dat vista er standaard bijgeleverd word
Hoe ging dat toen XP uitkwam. Waren de XP uitgeruste systemen duurder dan de 98's met coupon of anders om?

Twijfel 2; T5500 kopen met het oog op vista of voor de goedkopere T2300 aanschaffen.

grts vic

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Vista laptops zullen ongeveer dezelfde prijs hebben als de laptops nu. Echter zullen de restanten Win XP laptops met coupon dalen. Ze willen er van af en er staat "maar" xp op waardoor je vista ook nog eens zelf moet instaleren :P.

De Core 2 Duo heeft 64-bit ondersteuning. Ik merk mer Vista x64 dat hij even snel draait op mn laptop als Windows XP x86. Heb al een aantal goede verhalen over 64-bit OS gehoord mbt snelheidswinst/laadtijden tov x86.

• vnauta
dus ik doe er verstandig aan om nog eventjes te wachten. en dan hopen dat winkels de prijs van Vista waardige laptoppies met xp verlagen en wellicht kerst aanbiedingen te samen. Maar wel met zo'n coupon.

bedankt ik denk dat ik nog me zelf nog ff'tje in moet houden.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Tjah, het hangt natuurlijk ook vanaf of je de laptop ook echt nodig heb of niet. Als je nu dringend een laptop nodig heb zal ik natuurlijk niet gaan wachten ;p.

• Tim-B
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
eerste vraag die je jezelf zou kunnen stellen is: Waarom heb ik Vista nodig? Bedenk dat als je Vista in al z'n glorie wil kunnen aanschouwen een aardige laptop moet hebben (Core Duo oid, 1GB intern en directX 9 videokaart met min 128mb).

Ik denk zelf dat Win Xp toch meer voor laptops geschikt is als vista. M.a.w koop nu een laptop want dan krijg je xp er nog bij ;)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-01 20:17
ik heb ook met dit probleem gezeten, maar kon niet wachten met het aanschaffen van een nieuwe laptop tot vista uit zou komen....dus heb er vast maar eentje aangeschaft bij dell zonder coupon...
maar ik moet moet zeggen vista draait als een zonnetje op mijn T7200 en ik moet niet denken om terug te gaan naar XP :-)....oke kwa software is het nog een beetje een probleem omdat er nog niet veel uit is voor Vista, maar dit wordt de komende weken alleen maar beter.
En met het oog op de toekomst zou ik nu niet een laptop aanschaffen die te licht is voor Vista.

• vnauta
Tim-B schreef op woensdag 29 november 2006 @ 12:44:
Bedenk dat als je Vista in al z'n glorie wil kunnen aanschouwen een aardige laptop moet hebben (Core Duo oid, 1GB intern en directX 9 videokaart met min 128mb).
dat was wel de bedoeling een T5500 met 1gb en gf go7300 ik neem aan dat dat redelijk vista proof is. Vooral omdat ik de komende jaren geen nieuwe laptop aan ga schaffen wil ik er eentje die een tijdje mee kan gaan.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

m0nk

16-09-2003 15.15

Van de week deze geregeld: http://h10010.www1.hp.com...82-12358190-77946457.html

Met Vista Coupon!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Ik weet even niet hoe de roadmap ligt op het moment voor een eventuele CPU quad core, aangezien de desktop quad core nu net uit is. De nieuwere mobile cpu's, 7000 serie, zijn krachtiger dan de oudere 2000 serie. En daarbij komt dat Nvidia bezig is met een laptop GPU van de 8800 serie voor hardwarematige DX10 ondesteuning.

Als je kan wachten behaal je sowieso denk ik een voordeel, of betere hardware of het andere word straks goedkoper allemaal. Persoonlijk kies ik altijd voor de snelste hardware op de markt van het moment, zeker als ik wat langer wil doen met een aangeschaft produkt.

Heb nu zelf een Acer 9802 laptop als desktop vervanger en gezien de prestatie's, nu al bijna een jaar oud, zal deze nog wel een tijdje goed mee kunnen komen, mede dankzij de GO7600, die boven mijn verwachting presteert, in combinatie met 2gig raam en een dual core 2300.

• GENETX
De Go 7600 is zeker lekker :). Wat ik zelf aanbeveel voor Vista:

AMD Turion 64/Core 2 Duo (ivm 64-bits)
minimaal 1GB
Integrated 6150> of X1100 (moet Aero kunnen draaien lijkt me, zo zwaar is het ook niet, gaat er meer om dat het DX9 is)

Voor gamen:
2GB en een GF Go 7600/X1600

Btw wil je niet een 8800 hebben in je laptop, iig noem ik dat geen laptop meer.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met vista komen ook de hybride schijven uit, btw.

specs

• GENETX
Maarja, dat hangt allemaal van je budget af, dat kost ook wat. Voor hetzelfde steek ik er een geheugencaard van 1 GB in mn cardreader en stel ik die in voor readyboost, zelfde idee :)

• vnauta
GremliN-Online schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:57:
Maarja, dat hangt allemaal van je budget af, dat kost ook wat.
Qua budget moet het niet veel duurder worden dan 1200,- en daar zijn al wat T5500 en T5600 voor te krijgen. Omdat ik dus net op die rand zit vroeg ik me dus af of het goedkoper zou zijn als ik zou wachten tot vista uit is.

• GENETX
Was dus ook als reactie op die hybride schijven die dan nog wel duur zijn bij introductie. Als je nu niet direct een nodig hebt zou ik nog lekker wachten op Vista, kun je zoals gezegd een met vista-pre-installed halen of gewoon met wat korting een XP met coupon halen.

Verwijderd

Je kan wel steeds wachten op nieuwe hardware etc .Maar dan blijf je wachten er komt steeds weer nieuwe hardware... Met een beetje moderne laptop kan je prima vista draaien. Bijvoorbeeld mijn oude IBM R52 met Pentium M740 en Ati X300 is gewoon vista capable. Je hebt op dit moment voor scherpe prijzen top proccessoren. Waarom niet nu een mooi Core 2 Duo systeem aanschaffen.

En over dat vista.. Dat is nog lang de standaard niet. Je zal voorlopig nog prima uit de voeten kunnen met Xp dus om speciaal op een laptop te wachten met coupon lijkt me overbodig. Dit kan je altijd later nog veranderen. Het is maar software...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:03 ]

Pagina: 1