In het topic Overlijden trouwe DOC ganger... staat onderaan het topic advertenties van Google over uitvaartverzekeringen. Niet echt gepast lijkt me

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Hetzelfde zie je ook in de krant bij de overlijdensadvertenties.-NMe- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:49:
Een stomme vraag misschien, maar waarom is het niet gepast? Dat het een beetje koud overkomt klopt misschien wel, maar niet gepast gaat ook weer wat ver denk ik.
*insert signature here
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
[ Voor 52% gewijzigd door Harm op 28-11-2006 17:22 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
En dat is juist weer geen (goede) oplossing natuurlijk...Boeboe schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:45:
of je blokkeert gewoon de advertentie zelf als het je echt zo stoortIk zie het probleem niet echt.
The devil is in the details.
Niet voor elk topic wellicht.....André schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:51:
Zo werkt het geautomatiseerde systeem nou eenmaal...je kunt niet voor elk topic uitzonderingen gaan maken.
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat vind ik te makkelijk gesteld.ecteinascidin schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:55:
Dat is de hedendaagse maatschappij. Het is inderdaad uitermate cru, maar wel het resultaat van datamining en adverteren. Helaas
Dat is waar, de advertentie past binnen deze context redelijk, het zou veel erger gekund hebben (ik heb ook weleens enorm ongepaste (en dat is een understatement) advertenties gezien waarbij het gewoon heel ongelukkig uitkwam).BtM909 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:00:
Nou, ik heb liever dit soort advertenties, dan advertenties die helemaal geen binding hebben met het onderwerp en daardoor juist veel ergere associaties kan oproepen
[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 28-11-2006 16:03 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Een levensverzekering reclame bijvoorbeeldBtM909 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:00:
Nou, ik heb liever dit soort advertenties, dan advertenties die helemaal geen binding hebben met het onderwerp en daardoor juist veel ergere associaties kan oproepen
Nu.nl heeft er vaak een handje vanDat is waar, de advertentie past binnen deze context redelijk, het zou veel erger gekund hebben (ik heb ook weleens enorm ongepaste (en dat is een understatement) advertenties gezien waarbij het gewoon heel ongelukkig uitkwam).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dat is omdat het niet aan ecteinascidin is om een standpunt in te nemen (noch aan mij overigens, dit zijn zaken die het MT aangaan).Cyphax schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:01:
Waarom wordt er zo'n excuus gebruikt en zeggen jullie niet gewoon "we vinden het niet nodig." als het daarop neerkomt? Nu klinkt het een beetje van "sorry, we kunnen er niet zoveel aan doen" terwijl dat vast niet waar is.
Neem dan een duidelijk standpunt in zou ik zeggen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Mijn vraag zou eigenlijk zijn hoeveel reclame van uitvaart verzekeringen serveren jullie eigenlijk-NMe- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:08:
[...]
Dat is omdat het niet aan ecteinascidin is om een standpunt in te nemen (noch aan mij overigens, dit zijn zaken die het MT aangaan).Daarnaast is er wel wat aan te doen, maar niet bijster veel. Er kunnen wat filterwoordjes ingevoerd worden, maar om nu een hoop advertenties te gaan blokkeren omdat ze in één topic vervelend overkomen lijkt me wat overbodig eerlijk gezegd. Dan zou ik eerder kiezen voor de optie die hierboven geöpperd wordt om banners gewoon met een stukje HTML/Javascript uit te schakelen voor dat topic.
Nou ben je al bezig om eventuele oplossingen aan te dragen.-NMe- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:08:
[...]
Dat is omdat het niet aan ecteinascidin is om een standpunt in te nemen (noch aan mij overigens, dit zijn zaken die het MT aangaan).Daarnaast is er wel wat aan te doen, maar niet bijster veel. Er kunnen wat filterwoordjes ingevoerd worden, maar om nu een hoop advertenties te gaan blokkeren omdat ze in één topic vervelend overkomen lijkt me wat overbodig eerlijk gezegd. Dan zou ik eerder kiezen voor de optie die hierboven geöpperd wordt om banners gewoon met een stukje HTML/Javascript uit te schakelen voor dat topic.
Saved by the buoyancy of citrus
Er komen gewoon google ads. Dat is volgens mij gerelateerd aan het onderwerp op de pagina. In een topic over auto's eentje over auto's, in een topic over een dance feest een ad van een kledingmerk, in een topic over een overlijden blijkbaar een van een overlijdensverzekering. Dat is gewoon een relevante advertentie.cardinal808 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:12:
[...]
Mijn vraag zou eigenlijk zijn hoeveel reclame van uitvaart verzekeringen serveren jullie eigenlijkKan me niet voorstellen dat het veel gebeurd op een Tech-forum. Daarnaast weet ik niet welke opties jullie hebben bij het serveren van de reclames.
Helaas zijn er dan vele vele mensen die ons dan van doofpotmanie beschuldigen. Ik vermoed dat er niet echt een speciale policy zal komen voor advertenties die sommige mensen niet gepast vinden. Zoals gezegd, ook in kranten staan rouwadvertenties en daarbij staan denk ik ook relevante advertenties van andere aanbieders.Cyphax schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:14:
[...]
(persoonlijk zou ik dan ook een melding hebben neergezet in de trant van "hier gaan we even overleg over plegen" en 'm dichtgegooid, en later weer opengegooid ofzo)
[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 28-11-2006 16:56 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Wij kiezen deze reclames helemaal niet, dat doet Google's advertentie-algoritme voor ons gebaseerd op de content van het betreffende topic. En dit zijn natuurlijk hele relevante advertenties...cardinal808 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:12:
Mijn vraag zou eigenlijk zijn hoeveel reclame van uitvaart verzekeringen serveren jullie eigenlijkKan me niet voorstellen dat het veel gebeurd op een Tech-forum. Daarnaast weet ik niet welke opties jullie hebben bij het serveren van de reclames.
allereerst, zo'n geval is verschrikkelijk en niemand wil 'over de rug' van anderen hun miserie hun geld verdienen ...Gaitman schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:48:
In het topic Overlijden trouwe DOC ganger... staat onderaan het topic advertenties van Google over uitvaartverzekeringen. Niet echt gepast lijkt me
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq