Toon posts:

Batch file maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik heb een vraagje.

Ik ben niet zo bekend met batch files maken enzo. Maar nou is mij gevraagd om een batch file te maken die alle users laat zien die er op je netwerk zijn. Als het goed is dat met net user comand. Alleen ik krijg dan die van me eigen pc te zien!

Help!!!!!! _/-\o_

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50

TeeDee

CQB 241

Je zou bijvoorbeeld met Wscript een hele hoop kunnen doen. Dit in combinatie met een .vbs file en dan moet je denk ik al een heel eind komen.

Voor vraag: misschien moet je het net user commando nog uitbreiden door tegen een domain controller aan te babbelen.

Over het algemeen kan je:
code:
1
net user /?

uitvoeren om even te kijken wat je nog meer tot je beschikking hebt.

Help!!! roepen wordt over het algemeen niet gewaardeerd. Je laat trouwens ook niet echt zien wat je tot dusver zelf hebt bedacht en/of gevonden

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 28-11-2006 12:19 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

help!!!! weer een gebruiker die denkt dat ik een glazen bol heb 8)7

*kuche* http://www.microsoft.com/...56ae16a06b1.mspx?mfr=true

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Waarom batch? En wat bedoel je met "alle users laat zien die er op je netwerk zijn"? Hoe ziet je netwerk er uit: welke OS'en, wat voor server en heb je wel de juiste rechten? Kortom: huh? :P

Inderdaad zou ik kijken naar WSH/VBScript. Zeker als je helemaal niets weet van commandline "DOS" scripts, dat gaat toch imho uitgefaseerd worden. Dus [google=wsh list users] etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
We draaien met XP op de pc's en Windows 2003 Server. Ik heb admin rechten.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50

TeeDee

CQB 241

Wat heb je nu zoal zelf al gedaan? In de link van F_J_K zie ik toch al wat handige tips/hits

[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 28-11-2006 12:45 . Reden: wees eens aardig ;) ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

System Management Server 2003
Pagina: 1