Mijn pc geeft verscheidene BSOD's op de raarste momenten. "IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL" en "PFN_LIST_ERROR" zijn de meest voorkomende BSOD's. Er staat nooit bij om welke file het gaat. De BSOD's verschijnen op verschillende momenten. Het gebeurt bijv. tijdens het gebruik van WMplayer, internet, etc. Bij een reboot na een BSOD blijft het systeem hangen in het "welkom-scherm". Ik heb al veel gedaan om het probleem te verhelpen, waaronder het volgende:
-clean install XP sp2
-nieuwe mobo pcchips m848a
-memtest
-andere HD
-checkdisk
-nieuwste driver voor videokaart en mobo (zoals usb-, lan-, agp- en sound-driver)
-temps van hd, cpu, videokaart en case zijn goed. Dit is gechecked via Speedfan en MBM
-ik heb alle extra hardware verwijderd uit mijn pc om hardwarematige problemen uit te sluiten.
-de oplossingen op microsoft.com worden ook niet gewaardeerd door mijn computer.
-pci-videokaart in de pc geplaatst
-last but not least heb ik de bios van mijn mobo geflashed
De specificaties van mijn pc zijn als volgt:
-AMD Athlon XP 1600+
-1x 512 mb
-mobo van Pcchips k7, m848a, sound en netwerk is onboard
-videokaart PoV FX 5900 XT 128 mb
-80 gb HD
De volgende conclusies kunnen (volgens mij) worden getrokken;
-geen hardware problemen
-geen oververhittingsproblemen
-geen drivers-problemen
Elke reactie is welkom!
-clean install XP sp2
-nieuwe mobo pcchips m848a
-memtest
-andere HD
-checkdisk
-nieuwste driver voor videokaart en mobo (zoals usb-, lan-, agp- en sound-driver)
-temps van hd, cpu, videokaart en case zijn goed. Dit is gechecked via Speedfan en MBM
-ik heb alle extra hardware verwijderd uit mijn pc om hardwarematige problemen uit te sluiten.
-de oplossingen op microsoft.com worden ook niet gewaardeerd door mijn computer.
-pci-videokaart in de pc geplaatst
-last but not least heb ik de bios van mijn mobo geflashed
De specificaties van mijn pc zijn als volgt:
-AMD Athlon XP 1600+
-1x 512 mb
-mobo van Pcchips k7, m848a, sound en netwerk is onboard
-videokaart PoV FX 5900 XT 128 mb
-80 gb HD
De volgende conclusies kunnen (volgens mij) worden getrokken;
-geen hardware problemen
-geen oververhittingsproblemen
-geen drivers-problemen