T-mobile reparatie / omruilen

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 07:20
Hallo mensen,

Ik heb een MDA Vario II van t-mobile deze is al 2x terug geweest naar de reparatie. Ik heb het abonnement nu 3 maand waarvan ik hooguit 2 week de telefoon heb ( de rest van de tijd heeft hij bij de reparateur gelegen).
T-mobile gebeld hierover: KS (Klanten Service) zegt wij kunnen u een nieuwe opsturen. wachtlijst van 19 personen. Ik denk waarom, er is voorraad hier in groningen, KS zegt: Je krijgt geen nieuwe maar een telefoon die terug is gekomen......
Dus ik lever een nieuwe telefoon in en krijg een tweedehands mee terug......

even ter vergelijking, een nieuwe laptop, ok geheugen is stuk, geheugen vervangen, nog steeds zelfde probleem, ok cpu vervangen, nog steeds zelfde probleem, ok mobo d00d u krijgt een nieuwe laptop ( naja nieuw voor u is gewoon 2e hands )......

De mobiel heb ik aangeschaft bij een t-mobile winkel alleen de service van de winkel = 0.0
Alles moet geregeld worden via de KS,

Mijn vraag wat kan ik eissen gezien de voorwaarden, die ik overigens door heb gelezen en waar niet in staat dat je een gebruikt toestel kan verwachten.

Mijn uitgangspunt is een nieuw toetstel, maar mochten t-mobile en ik er niet uit komen dan ga ik voor contract ontbinding op grond van het niet leveren van een degelijk product.

Graag hulp gezocht,

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
edit:
Ik vind het ook raar dat ik een telefoon koop in een winkel en dat ik bij het hoofdkantoor om de garantie moet gaan zeuren....
Eigenlijk wil ik een nieuwe telefoon ophalen uit de shop, maar die zeggen ga maar naar t-mobile bellen, die regelen het verder. Das gewoon niet correct, dus mensen wat kan ik doen.
Is er een advocaat in de zaal ? O-)

[ Voor 16% gewijzigd door zzz16 op 28-11-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 jaar lang een contract gehad bij T-mobile met telkens een Nokia toestel. Ik had ook problemen met mijn toestel en die is toen ook voor tijden weg geweest. Pas na de derde x reparatie (telkens 6 weken weg!!) kreeg ik een nieuwe toestel. Die wel gewoon goed functioneerde.

Ik heb dit echter wel afgehandeld bij het service centre van Nokia en niet van T-mobile. Misschien kun jij dat ook doen met je MDA?? Of is die van T-mobile?

Hoe het zit op gebied van rechten en eissen (advocaatgebeuren, heb ik geen idee)
Succes in ieder geval.

Mvg Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
De MDA is van t-mobile
Importeur is echter qtech en hij word weer door een ander bedrijf gerepareerd.

Jou verhaal met de nokia is eigenlijk hetzelfde als wat ik heb. Ook pas na 3x een nieuw toetstel.
Maar omdat mijn toestel nieuw was wouden ze me eerder een nieuw toestel geven. Echter zal het geen nieuw toestel worden maar een gebruikte die er nieuw uitziet.
Toch de rechtswinkel maar inschakelen denk ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, want je moet geen genoegen nemen met een 2e hands terwijl je zelf een nieuwe hebt.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hmm ken ik niet..
Ahaa Qtek >:)

@ TS: Wat je moet doen is 'n brief schrijven met daarin je beklag van de loop van zaken.
Dat je 'n nieuw abbo hebt genomen met 'n mooie 'telefoon', dat deze nu al tig keer weg is geweest en dat je zodoende niet bereikbaar bent voor je zeer belangrijke werk/ kenissen en zodoende een schadevergoeding eist van T-mobile in de vorm van:
-NU een nieuwe telefoon
-Goede leentelefoon
-Geld terug op rekeningen

PS. Die telefoon die je krijgt als je op hun aanbod ingaat is geen tweedehands telefoon heh!
Iemand krijgt 'm, constateert 'n fout en brengt 'm gelijk terug, dan wordt hij gerepareerd en weer aan 'n nieuwe klant meegegeven. Hij zit dus niet onder de krassen en dergelijke. Of je ermee akkoord gaat is 'n tweede natuurlijk. En btw vind ik 't wel netjes dat 't wordt gezegd dat je zo'n 'refurbished' toestel gaat krijgen, heel veel mensen denken 'heej 'n nieuwe' en worden gewoon 'genaaid'

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 28-11-2006 13:49 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Tja dat het om een refurbished toestel gaat is niet gezegt,
KS melt dat er geen op voorraad is
Ik zeg er staan er zeker nog 20 in de winkel,
KS nee geen nieuwe een omgeruilde krijgt u meneer.

En refurbished is uit de doos geweest, ik mag er toch vanuit gaan dat ik een nieuwe krijg.

Je neemt toch ook geen genoegen met een 2e hands tandenborstel :-)
Als je eigen defecten heeft in na de eerste week

En service is ook gewoon 0 want, mocht ik hem in de eerste 7 dagen terug brengen krijg ik wel een nieuwe. maar naar 8 dagen niet meer, OK je moet grenzen stellen maar kom op........ dit is wel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je hebt gelijk, je hebt gelijk!
Ik zou ook perse een nieuwe eisen, das logisch!

En daarom moet je ook 'n brief schrijven waarin je je beklag doet!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Ik ga meteen aant schrijven,

Houd jullie wel op de hoogte...mocht het op prijs gesteld worden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
Hallo mensen,

Ik heb op jullie aanraden, een aangetekende brief gestuurt naar t-mobile, en een kopie met de mail.
Vervolgens heb ik de vario werderom aangeboden ter reparatie bij de t-shop, Ook gemeld dat ik een klacht had verzonden. Klachten worden binnen 30 dagen behandeld, veel te lang dacht ik zelf.

Telefoon gisteren terug ontvangen, kleine week weggeweest valt nog mee dus.
Ondertussen contact gehad met Sollid Vision het bedrijf dat de telefoon repareerd. Hier vertelden ze me dat er een flat cable van het display defect is. De keer ervoor was er enkel een software update gedaan, waar uit ik concludeer dat de telefoon 1x teveel retour is gegaan.

Afijn telefoon gister avond terug ontvangen, meteen even proberen zijn ze de software van t-mobile vergeten. Omdat ik graag een nieuw toestel wil is dit natuurlijk mijn punt om over te vallen ik vind zelf echter dat het ook een terrecht punt is de software hoord er nou eenmaal op. Ook kwam ik erachter dat het SA probleem nog aanwezig is. Dus meteen terug gegaan naar de winkel die uiteraard perplex stond dat ik al weer bij hun op de stoep stond.

Meneer bood aan om te bellen met after sales om het te regelen maar die waren om 9 uur al dicht.
Ik zeg je mag hem van mij wel weer opsturen maar dan wil ik wel weer de Vario1 mee als leen toestel. Nou daar kon hij ook niet aan beginnen, dus ik heb voorgestel om het vandaag ( vanmiddag ) maar te regelen.

Meneer had al contact gehad met after sales, en kon mij een spiksplinter nieuw toestel aanbieden. Gewoon uit hun voorraad en een ongeopende zegel.

Al met Al een hoop gedoe, maar nu een nieuw toestel en ik hoop dat het probleem nu weg blijft,
Ik heb voorgesteld om de klacht weer in te trekken. Nu komt het mooie de verkoper zegt laat maar mooi staan we hebben meerdere klachten met dit toestel en over de after sales.

Dus mensen mocht er iets zijn met de provider gewoon voet bij stuk houden de aanhouder wint.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Klopt, na een tijdje willen zij ook gewoon van het gezeur af zijn ;)

• CLB
  • Niet online

CLB

Lees je bericht nu pas! Snelle regeling lees ik! Super man! Enjoy je nieuwe toestel!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

CLB schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:50:
Lees je bericht nu pas! Snelle regeling lees ik! Super man! Enjoy je nieuwe toestel!
Ik heb het abonnement nu 3 maanden waarvan ik hooguit 2 weken de telefoon heb
Als je dat een "snelle" regeling vind dan ben ik benieuwd bij welke provider jij het erger hebt meegemaakt :P

Ik las trouwens in de consumentengids (weet niet van wanneer) dat de service van t-mobile qua reparaties gemiddeld is. Ik geloof dat orange en kpn bovenaan stonden. Pin me hier alleen niet op vast :)

Eeuwige n00b

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik had dus precies hetzelfde met mijn Vario II... na een tijdje zeuren, schelden en met verdere stappen dreigen zonder ooit mijn toestel opgestuurd te hebben een nieuwe gekregen in de winkel. Waar ze overigens nog steeds volhouden dat er geen bekende problemen zijn met de telefoon... Ik heb trouwens ook behoorlijk wat geld terug gekregen als "compensatie"...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:39

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik heb tot 2x toe een stuk toestel gehad, opgestuurd en binnen een week een nieuwe. (Behalve het batterijklepje... dat mogen ze om de 1 of andere vage reden niet vervangen....)

oogjes open, snaveltjes dicht

• CLB
  • Niet online

CLB

Leon schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:04:
[...]

[...]

Als je dat een "snelle" regeling vind dan ben ik benieuwd bij welke provider jij het erger hebt meegemaakt :P

Ik las trouwens in de consumentengids (weet niet van wanneer) dat de service van t-mobile qua reparaties gemiddeld is. Ik geloof dat orange en kpn bovenaan stonden. Pin me hier alleen niet op vast :)
Naja bij Orange heb ik maar 'n maandje 'n leentoestel gehad en kreeg toen de allernieuwste PDA die er op de markt was. Met die 'snelle regeling' bedoeld ik vanaf 't schrijven van die brief tot nieuwe telefoon. En dat was maar 2 weekjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 14-12-2006 13:02 ]

Pagina: 1