Toon posts:

router problem: 2pcs ok, maar 3 pcs ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar hebben we dus Topic Reports voor :)

router : linksys
ispn:adsl, @planet login naam
aantal pc's op router voor de problemen er waren: 2 allebei draadloos (1laptop,1desktop)

Ik had eerst 2 pcs draadloos op mijn router, deze werkte zonder problemen. Maar nu wil ik een derde laptop ook op de router hangen ( Dat zon zwart paars bakje van linksys is, g-wireless shit).

Hier loopt het mis.

De laptop ziet wel de sid van de router, maw je ziet de naam van de router maar als je wil connecten, dan geeft ie uiteindelijk weer dat er beperkte rechten zijn.... zon computertje met een geel icoontje.

Ik weet dat, als dit gebeurt met telenet men gewoon de router moet uittrekke en terug insteken maar met adsl weet ik niet wat ik moet doen.

Kan het misschien zijn dat de router ergens ingesteld is, dat er maxx 2 mogen connecten via wireless? Heb de setup van de router via 192.168... al doorlopen maar ik vind nergens iets dat daar mee te maken heeft.

Misschien eens proberen 1 van de 2 pc's via kabel eraan te hangen, en dan nogmaals proberen ?

Graag wat hulp

Mvg

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 28-11-2006 15:06 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Tja, je zegt het zelf al... hier kunnen verschillende redenen voor zijn;
max. aantal toegestane clients is bereikt,
WEP/WAP key klopt niet,
MAC filter staat actief,
en soms is het gewoon compatibiliteit tussen de client (-kaart) en de router. Theoretisch moet het allemaal werken, de praktijk wijst echter wel eens anders uit.
Ruil de kaarten eens (onderling) om zou ik zeggen.
Succes :)

(om het om te laten zetten naar een ander draadje; ff op het handje klikken - bovenin)

[ Voor 9% gewijzigd door MetalRush op 28-11-2006 11:44 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
De 2 pc's die werken, dus een laptop en desktop werken beide.
Het is de derde pc, nog een laptop, dat het niet doet. Deze laptop is nieuwer dan de andere.
Mits die laptop onboard wifi heeft , ga ik deze er ni uit wringen :p

Kan het zijn dat hij geen key vraagt, als ik klik op de sid via windows beschikbare draadloze netwerken? Want hij vroeg niet naar een sleutel meen ik.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:31:
SPIJT ME, DIT MOEST IN NETWORK ONDERDEEL, kwil dees topic deleten maar dit gaat hier niet blijkbaar
Hier kan je je topic inderdaad niet deleten :) Wel kan je een mod vragen dit eventueel voor je te doen, of vragen om het topic te move / titel te veranderen ed door op deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knop te drukken linksbovenaan je topic ;)

heb ik al gedaan overigens, alleen ter uitleg ;)

[ Voor 11% gewijzigd door PeterSelie op 28-11-2006 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooie avatar ter uitleg.

kwil wel een oplossing :$

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 15:19
heb je wel het IP / subnetmask ed goed ingesteld op de 3e PC die niet werken wil?

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
k dit is het soort info dat ik nodig heb, ga het straks direct uittesten, heb een groot voorgevoel dat dat het gaat doen...

hartelijk bedankt alvast

ps: dit forum is blijkbaar veel professioneler als dat van Telenet :]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 09:47

pasta

Ondertitel

Signature

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kon ook gewoon bij het begin beginnen.
Router opzetten bedraad, dan wifi, dan ecnrypted..

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
ben van het begin begonnen, heb gewoon router reset 2 pcs eraan gehangen door alle setting juist te zetten via laptop + kabel aan router te hangen..... daarna werkte de 2 pc's(1laptop,1desktop), maar diene die ik gebruikt had om via kabel alles in te stellen, geraakte er niet wireless op..... beperkte rechten....
Pagina: 1