Gezocht; Server based remote imaging software

Pagina: 1
Acties:

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Sjalom!

Na te veel ruzie gehad te hebben met ghost heb ik deze ook van de server af geflikkert en ben nu op zoek naar een remote server based imaging oplossing.

Denk aan Symantecs antivirus waar je de AD kan openen en gebruikers/machines kan selecteren om hier dan de AV te installeren. vertaal dit naar remote backupping en dat heb je precies wat ik wil :)

Nou heb ik Acronis in mijn download queue staan en dat zal best ok werken maar ik kom aan een lullige 3500 euro aan licenties en dat kan ik niet verkopen aan de facturatie afdeling...

iemand een idee? ander software pakketje of oplossing?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

Een goed backup pakket kost nou eenmaal geld.
Wat wil je nou precies bereiken dat je werkstations kunt backuppen of is het echt voor servers? Kijk eens naar Backup Exec met remote computer agents erbij.

Je verhaal is een beetje onduidelijk wat je nou wilt bereiken want met norton Ghost trek je een image van een partitie of schijf.

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
wat ik wil hebben is,

een applicatie die op de Windows 2003 server draait.
via deze applicatie kan ik in het netwerk een PC selecteren en van die PC wordt een image gemaakt.
het liefts zonder zo min mogelijk software op de client PC's te installeren.
het mag uiteraard wat kosten maar onze facturatie afdeling gaat licentie based software niet leuk vinden. (we hebben het hier over 50+ PC's (Acronis komt rond de 3500 a 4000 euro)

ik ga die backup exec eens checken :-)

[ Voor 8% gewijzigd door roodbwoy op 28-11-2006 12:39 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Ghost?

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:43
Waarom een backup trekken van je clients ?

Clients zijn onderhevig aan hardware veranderingen en loopt elke image-software bij een eventuele restore toch een beetje te zeuren....

Wat wij hier doen (zakelijk dus).
Clients middels RIS installeren, software rollout automatisch incl. update e.d.
Mocht een client ter ziele gaan, geen probleem. Herinstallatie (of soort gelijke nieuwe pc) en binnen 1 uur alles er weer op staan (fresh install) dus geen oude shit.

Denk daar eens over na.

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
the_nowhereman schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:48:
Waarom een backup trekken van je clients ?

Clients zijn onderhevig aan hardware veranderingen en loopt elke image-software bij een eventuele restore toch een beetje te zeuren....

Wat wij hier doen (zakelijk dus).
Clients middels RIS installeren, software rollout automatisch incl. update e.d.
Mocht een client ter ziele gaan, geen probleem. Herinstallatie (of soort gelijke nieuwe pc) en binnen 1 uur alles er weer op staan (fresh install) dus geen oude shit.

Denk daar eens over na.
*denkt*

klinkt positief...

zijn er kant en klare RIS applicaties (het liefst webbased dan) te verkrijgen of moet ik alles zelf gaan bouwen met behulp van scripts en MSI's? indien het laatste; daar gaan ze ook niet blij mee zijn :P

*edit* ik google wel ff ^^

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

staat in de howto's een complete guide hoe je RIS opzet.
Pagina: 1