[Excel] Om de 5 min sheet converteren naar webpagina

Pagina: 1
Acties:

• timsheen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-11-2023
Hallo,

Ik wil graag een macro maken die om de 5 minuten mijn excel sheet post. Daarbij moet deze de reeds gecreeerde file kopiëren. Ik heb al een ideetje maar deze macro geeft een foutmelding. Deze foutmelding is "error 400" en zegt mij niets. Kan iemand mij helpen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   Sub Auto_Open() 
    ActiveWorkbook.PublishObjects.Add(xlSourceChart, _
     "H:\timetest\ResponseDist.htm" _
     , "Chart1", "", xlHtmlStatic, "DevXSample_16365", _
     "Chart Title Goes Here").Publish (True)
    Application.OnTime Now + TimeValue("00:05:00"), _ 
     "Auto_Open"
   End Sub

Thanks,

Dalco

[ Voor 5% gewijzigd door timsheen op 29-11-2006 07:32 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zet even via de Edit knop [code] .. [/code] tags om je code heen, dat maakt het leesbaar :)

Waar gebruik Auto_Open zelf niet in de recursie. Maak een losse sub aan en laat die zichzelf aanroepen. Ik ken PublishObjects niet, maar kan me voorstellen dat je niet elke keer Add wilt doen. Wil je de volgende keer niet het object herbruiken en alleen opnieuw Publish doen?

Ik vraag me overigens ook af oif jet het wel via Excel wilt doen als je zo vaak update. Waarom niet in een DB en dan dynamisch opvragen via ASP/PHP?

Edit: welkom op GoT!

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 28-11-2006 11:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• timsheen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-11-2023
1. De code staat nu in de juiste vorm.
2. Afgezien van het feit hoe ik de loop maak, geeft hij de foutmelding nog steeds. Het gaat dus alleen om het automatisch generen vd HTML vanuit Excel wat fout gaat.
3. Waarom vanuit Excel, omdat alle data in Excel is en inderdaad wordt stap twee om dit allemaal in een database te zetten. Lange termijn en wellicht niet efficient, maar volgens mij moet het snel werken als ik deze macro aan de gang heb.

Dank!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Error 400 is een foutmelding in het onderliggende object. In dit geval dus het publishobjects dingetje, en mogelijk omdat bv het bestand / pad wat je opgeeft niet bestaat. Splits die ene regel is op in verschillende stappen waarbij je eerst variabelen toewijst en dan pas gaat gebruiken. Debugt wat makkelijker. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland