[PHP]auto map aanmaken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zit met het volgende probleem,

ik had net coppermine geinstalleerd (fotoalbumscript)
echt een geweldig scriptje.. heeft werkelijk alles... behalve 1 ding...

ik moet elke keer een nieuwe map aanmaken op de localhost aanmaken... en dat is niet erg handig als derden een nieuw album aanmaken...

dus even een schetsje..

Ik maak een nieuw album aan ...
daarna upload ik de foto's ( deze gaan eerst in een centrale map)
Daarna kan ik de foto's in een album doen... het probleem is dat als er een album word aangemaakt dat hij geen nieuwe map maakt met bv nieuwe_albumuserpics...

weet iemand of dit ook automatisch kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat kan... PHP is prima instaat mappen aan te maken mits hij genoeg rechten heeft.

http://nl3.php.net/mkdir

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de rechten staan wel goed, heeft iemand een idee over de code die er dan tussen zou moeten?

zal even kijken thnx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees dan even de link van Bo-oz aangezien daar ook gewoon voorbeeld code staat :)

Overigens staat in elk subforum van de Devschuur® een link naar Waar hoort mijn topic?. Als je die had doorgelezen, dan was je erachter gekomen dat je topic eigenlijk in Programming hoort :) Ik ga je topic dan ook verplaatsen naar het juiste subforum.

Houdt er wel rekening mee dat we in de Devschuur® eigenlijk geen vragen ala kan iemand even voor mij... toestaan en in Programming stricter erop toezien dat het gaat om zelfgemaakte code... Jij probeert iets, kom je er niet uit, dan kunnen we je verder helpen... Maar voorlopig mis ik dus nog het eerste deel van de vorige zin ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die las ik al, dat had ik ook in het topic gezegt:P ja sorrie had het te laat door dat ik het topic in het verkeerde subforum heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 11:39

aal

Let wel dat je problemen kan krijgen met mkdir() en rename() (om geuploade foto's te verplaatsen) icm met safe_mode..

Ligt erg aan de configuratie van je webserver, maar het zou kunnen dat de directory gemaakt van mkdir van een ander user is (de user waaronder php draait) en dat safe_mode vervolgens verhinderd dat je bijv nog het plaatje erheen kan copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:13:
de rechten staan wel goed, heeft iemand een idee over de code die er dan tussen zou moeten?
Dat hangt maar net van de precieze details van je probleem af. Je zal domweg ergens moeten bepalen wat de naam van de nieuwe map moet worden, en als die map nog niet bestaat een nieuwe map met die naam aanmaken. Wat lukt je daar niet aan dan? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1