[CSS]word-wrap voor firefox

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Is er een goed alternatief voor firefox voor word-wrap? ..om maar even met de deur in huis te vallen.

Ik ben bezig met een bestaande site, waar al zoveel informatie op staat dat het niet meer mogelijk is om deze oplossing te gebruiken:

http://www.ozzu.com/ftopic69089.html

white-space: no-wrap; lost het probleem slechts gedeeltelijk op. Na menig kwartier te hebben gegoogled ben ik redelijk overtuigd dat er met css eigenlijk geen oplossing is. Maar je weet maar nooit.

Overigens als het met een javascriptje oid, opgelost kan worden is dat ook prima, alleen ben ik daar niet zo'n held in, dus daar heb ik het niet in gezocht.

Hallo met Tim

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als ik het zo lees, heb ik geen idee wat je precies bedoelt. Je linkt een probleem van een ander aan je eigen probleem.

Heb je een voorbeeldcode staan van wat er fout gaat? En wat precies de bedoeling is.

[ Voor 175% gewijzigd door disjfa op 28-11-2006 10:50 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pkunk
Ik kan geen voorbeeld linkje geven, want het is iets van m'n werk.
Ik zal proberen het probleem te schetsen:
Ik heb een tabel met plaatjes. Onder die plaatjes staat de naam van het plaatje. Als die naam te lang word overlapt die met de naam van het plaatje ernaast. Een goede oplossing hiervoor is dus word-wrap. Maar daar heb je dus alleen wat aan in IE.
De bedoeling is dus om voor FF iets te bedenken wat liefst hetzelfde resultaat geeft, maar misntens dat het probleem is verholpen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pkunk op 28-11-2006 11:03 ]

Hallo met Tim

Verwijderd

Als het een tabel is, kan je de kolombreedte toch fixed zetten? Dan zou de tekst gewoon op een new-line verder moeten gaan.

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 12:49

skabouter

Skabouter

Mocht je PHP gebruiken dan zou je gebruik kunnen maken van de functie wordwrap
wordwrap -- Wraps a string to a given number of characters using a string break character
Description
string wordwrap ( string str [, int width [, string break [, bool cut]]] )

[ Dislect ]

• Pkunk
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:04:
Als het een tabel is, kan je de kolombreedte toch fixed zetten? Dan zou de tekst gewoon op een new-line verder moeten gaan.
Helaas kan dit (nog) niet omdat het in een cms zit waar daar problemen mee heeft. |:(
Ik ben nu bezig om in xsl iets met substrings uit te vogelen, maar ik heb geen idee of het ergens naar lijdt. Als iemand ondertussen een briljant ingeving heeft.. ;)

Hallo met Tim

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een vaste breedte/hoogte in een <span> om je tekst heen en daaraan een "overflow: hidden" toekennen is misschien een oplossing? En dan een title attribuut met de volledige naam erin ofzo. En onmouseover een scriptje maken die er een marquee effect aan geeft voor extra cheesyness :P

Of begrijp ik je probleem niet goed?

Edit: XSL?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<xsl:choose>
    <xsl:when test="string-length(sometitle) &gt; 10">
        <xsl:value-of select="substring(sometitle, 0, 8)" />..
    </xsl:when>
    <xsl:otherwise>
        <xsl:value-of select="sometitle" />
    </xsl:otherwise>
</xsl:choose>

[ Voor 29% gewijzigd door Blue-eagle op 28-11-2006 13:51 ]

• Pkunk
Blue-eagle schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:49:
Een vaste breedte/hoogte in een <span> om je tekst heen en daaraan een "overflow: hidden" toekennen is misschien een oplossing? En dan een title attribuut met de volledige naam erin ofzo. En onmouseover een scriptje maken die er een marquee effect aan geeft voor extra cheesyness :P

Of begrijp ik je probleem niet goed?

Edit: XSL?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<xsl:choose>
    <xsl:when test="string-length(sometitle) &gt; 10">
        <xsl:value-of select="substring(sometitle, 0, 8)" />..
    </xsl:when>
    <xsl:otherwise>
        <xsl:value-of select="sometitle" />
    </xsl:otherwise>
</xsl:choose>
Ja idd, zoiets was ik ook al mee bezig. D'r zou alleen ergens een break tussen moeten. Die klant gebruikt veel underscores, die heb ik vervangen door spaties. Dat scheelt al een hoop. Maar als hij dus een heel lang woord gebruikt gaat het nog steeds mis. Maar ik denk dat ik hem gewoon adviseer om gewoon geen hele lange woorden te gebruiken :)

Hallo met Tim

Pagina: 1