Toon posts:

Internet delen per Lan-kabel met Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik krijg het maar niet voor elkaar om Internet per Lan-verbinding te delen vanaf mijn PC waarop ik onlangs Windows Vista heb geinstalleerd. Nu is mijn vraag aan jullie hoe ik dit voor elkaar krijg. Hoe moeten de netwerkinstellingen van de Vista PC ingesteld worden om de Internetverbinding per Lan-kabel te kunnen delen?

Mijn opstelling is als volgt:

De Vista PC staat via een Wlan usb adapter in verbinding met het Internet (router en long range wireless client bridge accespoint staan in een ander gebouw; ca. 10 meter van het gebouw waarin de Vista PC staat). Op de Vista computer zelf kan zonder problemen gebruik gemaakt worden van het Internet, maar ik krijg het vervolgens maar niet werkende om het Internet te delen met een andere PC die via een Lan-kabel in verbinding staat met de Vista PC.

Op de PC die in netwerk (Lan) verbonden is met de Vista PC staat trouwens nog gewoon Windows XP. Kan het zo zijn dat Vista niet goed kan communiceren met XP, immers vervang ik de Vista PC met een PC waarop XP staat en plug er vervolgens de Lan-kabel in dan werkt alles prima; het Internet wordt dan netjes via de host verdeelt. Of ligt het gewoon aan het gebruik van verkeerde netwerk instellingen... Hoe moeten doorgaans de netwerkinstellingen van de Vista PC ingesteld worden om de Internetverbinding per Lan-kabel te kunnen delen?

Alvast bij voorbaat dank voor jullie hulp,

radeloze
DIAtoNOS ;)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

Wat een onsamenhanged verhaal zeg....

Volgens mij kan je in vista ook gewoon connection sharing doen. Je moet gewoon naar het overzicht waar je je netwerkverbindingen ziet staan. Daar heb je als het goed is 2 (of meer) verbindingen. De ene is de verbinding waar je al internet op hebt, de andere verbidning wordt de verbinding naar de Windows XP machine.

De eerste verbinding moet je sharen.. vervolgens zorgen dat je der een crosslink tussen hebt liggen en op de Windows XP machine aangeven dat hij automatisch een ipadres moet verkrijgen...

Thats it....

Verwijderd

Topicstarter
De opstelling is als volgt:

modem --------------/Draadloze verbinding/------------- PC1 (Vista) ________LAN_________ PC2 (XP)
Internet

Helaas wil het delen van internet via Windows Vista niet lukken op de manier die SA1 beschrijft. Toen ik op beide PC's windows XP had staan was dit op die manier geen probleem, maar als ik nu bij alle netwerkverbindingen "automatisch ip-adres verkrijgen" aangeef dan lukt het niet om PC2 toegang tot internet te geven via PC1.

Ik heb geen idee welke instellingen ik gebruiken moet om de opstelling te laten functioneren. Wie heeft er nog meer suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 19:37 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Heb je de netwerk wizard al gevolgd?
(weet eigenlijk niet of die in vista erook in zit, maar neem aan van wel).

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:38:
Heb je de netwerk wizard al gevolgd?
(weet eigenlijk niet of die in vista erook in zit, maar neem aan van wel).
Ja, maar ik wordt er niet wijzer van :-( Hopelijk zitten hier op dit forum dus wat knappe koppen die mij helpen kunnen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Als de wizard hetzelfde is als die van xp is het niet zo bijster moeilijk.
Je zegt windows dat internet op je computer binnenkomt.. en dat je het wilt delen met andere pc's.

Of je doet wat er al eerder gesuggereerd is.
Je selecteerd je twee netwerkkaarten.. rechtermuisklik.. en kies dan voor de optie "bridge connections".

Verwijderd

Heb hier het omgekeerde probleem. PC met windows XP staat in verbinding met router en heeft gewoon internet. Laptop met vista is met windows XP pc verbonden. Internet doet het een beetje, tweakers werkt, maar fok niet. google werkt, maar kan niet zoeken. Als ik de laptop direct met de router verbind werkt alles wel naar behoren.

Heb al met diverse instellingen gerommeld, maar niks werkt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Pagina: 1