XFX TV Tuner kaart: kwaliteit? opnemen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• lgeraeds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Nu dat ik een redelijk stille en snelle machine over heb wil ik deze gaan gebruiken als Mediacenter, ik zit echter niet op dure Hauppage tv kaarten enz. te wachten. Ik kwam tijdens mijn zoektocht naar budget kaarten de XFX NVTV Single Tuner MCE Card tegen (http://www.cdromland.nl/?siteOption=producten&prodnum=265151) deze kost slechts 30 euro en ik lees op veel websites dat de beeldkwaliteit behoorlijk OK is, iemand hier ervaringen mee?

Tevens wil ik graag weten of programma's vanuit mediacenter opnemen mogelijk is met deze kaart? Ik begrijp dat ik omdat het een single tuner kaart niet kan kijken en opnemen tegelijk? Opzich is dit geen probleem want ik neem alleen programma's op als ik er niet ben anders kijk ik ze wel.

Daarnaast wil ik nog weten of teletext gewoon op deze kaart werkt? of moet een kaart hier speciale ondersteuning voor bieden?

• lgeraeds
Goed opnemen ben ik dus na even zoeken achter dat dat werkt!
Nu nog de beeldkwaliteit; hoe is die?
En teletekst werkt dat?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:41

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

De beeldkwaliteit is best goed van deze kaartjes.
Alleen is het jammer dat de laatste drivers alweer van 2005 zijn.

Waarschijnlijk worden er geen nieuwe drivers meer voor uitgebracht.
Gelukkig werken de drivers ook met Vista(32 bit versie)

Teletekst werkt ook gewoon met MediaCenter.
en tip, MediaPortal kan ook overweg met deze kaart.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• lgeraeds
OK, dus teletekst hoeft niet speciaal ondersteund te worden? Want bij sommige kaarten staat het specifiek aangegeven en bij andere weer niet..

• lgeraeds
Goed na nog meer zoeken en bellen ben ik erachter dat de teletekst ook aanwezig is op deze kaart. De verkoper had er toevallig zelf ook 1, deze wordt het dus :)

Gr. Lars