Welke laptop HD?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 17:12

ForrestX

a click away from satisfaction

Topicstarter
Ik zoek een betrouwbare 2,5” laptop HD voor +/- € 50,-. Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets…rpm? merk? buffer?

Hij is óf voor een Dell Inspiron 8100..óf voor mijn PD7x…

Het hoeft geen top of the bill te zijn, 40 of 60 GB is voldoende denk ik, en moet vooral betrouwbaar zijn….

Zal wel een heel voor de hand liggende vraag zijn hier, maar ach…

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
ForrestX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:07:
Ik zoek een betrouwbare 2,5” laptop HD voor +/- € 50,-. Ik heb geen idee waar ik op moet letten bij de aanschaf van zoiets…rpm? merk? buffer?

Hij is óf voor een Dell Inspiron 8100..óf voor mijn PD7x…

Het hoeft geen top of the bill te zijn, 40 of 60 GB is voldoende denk ik, en moet vooral betrouwbaar zijn….

Zal wel een heel voor de hand liggende vraag zijn hier, maar ach…
Samsung

Tip: check reviews en pricewatch

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
Silver7 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:12:
[...]

Samsung

Tip: check reviews en pricewatch
dat is allemaal ATA of SATA...moet ik daar nog op letten, of is dat gewoon altijd ok...

[ Voor 7% gewijzigd door ForrestX op 28-11-2006 10:18 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ForrestX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:18:
[...]

dat is allemaal ATA of SATA...moet ik daar nog op letten, of is dat gewoon altijd ok...
kijk naar de specs van je laptop, daar staat vast wel bij of het ata of sata is

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Seagate momentus, de werktemperatuur mag 60graden zijn is bij de meeste andere merken 55 graden, en in een laptop kan het vrij heet worden (mijne is daardoor overleden). Ook is hij lekker snel.

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
bartgrefte schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:23:
[...]

kijk naar de specs van je laptop, daar staat vast wel bij of het ata of sata is
kan het niet vinden..volgens Dell staan de specs hier: http://docs.us.dell.com/s...ns8100/en/sm_en/index.htm

maar daar staat het niet bij...

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
ForrestX schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:22:
[...]

kan het niet vinden..volgens Dell staan de specs hier: http://docs.us.dell.com/s...ns8100/en/sm_en/index.htm

maar daar staat het niet bij...
klein schopje toch maar...met name de vraag wat voor HD (IDE, SATA) eyc...het wordt er sowieso een van 100GB of meer...

[ Voor 12% gewijzigd door ForrestX op 27-12-2006 17:09 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ForrestX schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:08:
[...]
klein schopje toch maar...met name de vraag wat voor HD (IDE, SATA) eyc...het wordt er sowieso een van 100GB of meer...
Meer dan 100 Gb voor 50 euro? Welke harde schijven heb je zelf al gevonden?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:16:
[...]

Meer dan 100 Gb voor 50 euro? Welke harde schijven heb je zelf al gevonden?
haha..nee..het budget is aangepast naar de wensen van de klant ;)

100 Gb voor een euro of 80,- moet wel lukken volgens mij

zoiets bijvoorbeeld: Toshiba MK1234GAX , 120GB (5400rpm, ATA100, 8MB) is dit wat???

maar weet dus niet of deze past : ATA100??

Ik kan nergens vinden wat er in de lap top moet/past....

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik heb net de samsung M80 spinpoint besteld in de 80GB versie. Snel en stil voor rond de 60 euro.

De Seagate 5400.3 serie is net iets sneller maar ook ietsje minder snel.

In de C'T van deze maand (niet online voor zover ik weet) staat een test van 2.5" (en 3.5") HDs.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ForrestX schreef op woensdag 27 december 2006 @ 17:27:
[...]
Ik kan nergens vinden wat er in de lap top moet/past....
Er al eens aan gedacht om Dell gewoon te bellen? Bij mijn MSI laptop staat het ook gewoon in de BIOS.
Verder: wat zegt Everest? Bij mijn Dell 510m staat daar gewoon ATA-100 als ik Everest laat kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 27-12-2006 18:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
wat si Everest?

heb even op de specs gezocht van de HD die er nu is zit en het lijkt ATA te zijn...kan ik dan ook een ATA100 erin zetten? Of is dat niet compatible?

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 11:35
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:48:
Seagate momentus, de werktemperatuur mag 60graden zijn is bij de meeste andere merken 55 graden, en in een laptop kan het vrij heet worden (mijne is daardoor overleden). Ook is hij lekker snel.
Hoe zit het met de seagate momentus 7200 trpm, ben van plan die in mijn lappie te doen.
Zit nu een 5400 Fujitsu in, he het idee dat die niet zo snel is, had hiervoor een HP met een Toshiba hd 5400 trpm en die was sneller dan de Fujitsu.
Wat raden jullie mij aan de Hitachi (7K100 - 7200 - 100GB) of (Seagate Momentus 7200 - 100GB)
Graag jullie advies met de Temps & Geluid Produktie.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Everest of PC Wizard 2006 zijn programma's die je een overzicht geven van de hardware in je PC. Daar staat dan ook bij ATA of sATA.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 20:35

TommyGun

Stik er maar in!

Sorry maar dit is wel heel erg basis hoor. En je praat over een klant...... hij weet dat je er geen verstand van hebt? Gewoon ff PDFje opzoeken van de laptop of anders met de fabrikant bellen. Over ATA / S-ATA etc staat ook genoeg in de FAQ's hier op GoT.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
TommyGun schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:54:
Sorry maar dit is wel heel erg basis hoor. En je praat over een klant...... hij weet dat je er geen verstand van hebt? Gewoon ff PDFje opzoeken van de laptop of anders met de fabrikant bellen. Over ATA / S-ATA etc staat ook genoeg in de FAQ's hier op GoT.
Dell weet het niet..zoals je in een link naar de specs van de laptop ziet een paar posts hierboven staat daar van alles in behalve de gegevens voor de HDD...nu kanik naar Dell bellen...30 minuten in de wacht gaan hangen, terwijl ik ook mijn vraag hier kan posten en ondertussen nuttige dingen doen...

Basis is relatief..zo ook de klant...die in dit geval mijn broertje is en zijn eigen HD gaat betalen.
Het zelfde geldt voor verstand...ik stel mijn vraag hier een keer na de search gebruik te hebben die voor laptops niks opleverde...leer van de antwoorden en weet zo weer wat meer van lap tops...

maar bedankt voor je hulp...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is wel redelijk basis, maar hulp geven mag ook wel in dit soort gevallen :)

Programma's al geprobeerd?

• ForrestX

ForrestX

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:30:
Het is wel redelijk basis, maar hulp geven mag ook wel in dit soort gevallen :)

Programma's al geprobeerd?
Had jouw reactie nog niet eens gezien :$

Ga vanaaf ff een van de twee proberen...maar geloof dat ik op basis van typenr. van de huidige HDD al weet dat het ATA is...dus waarschijnlijk gewoon ter bevestigeing toch ff Everest proberen oid :)

THNX!!

Ben er inmiddels ook achter dat het niet uitmaakt wat voor HDD je erin knalt aangezien de prestaties van de HDD toch niet opwegen tegen de prestaties van het type ATA (100/133...etc)

weer een leer momentje...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

lees ook even wat over perpendicular recording (PMR), bv hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Perpendicular_recording.

Onder andere, de samsung M80 de seagate 5400.3 series gebruiken PMR.

[ Voor 23% gewijzigd door j-w op 28-12-2006 09:43 ]

Pagina: 1