Linksys WAG54G als switch te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Sinds gisteren heb ik het veel vergruisde (en soms geprezen) InternetPlusBellen geinstalleerd.
De bijbehorende Thomson SpeedTouch 780 WL werkt naar behoren wat internet betreft. Bellen kunnen we echter nog niet.... ;(

Nu is de situatie zo dat ik mijn pc boven verbonden heb met een Sitecom wireless usb receiver welke het signaal oppikt van de SpeedTouch. Op zich werkt dit best goed, ware het niet dat Grabit gigantische pieken en dalen laat zien qua dataverkeer. M.a.w. hij zakt van 400kbs terug naar 0 en dat enkele keren per seconde.

Hiervoor was mij pc aangesloten op een WAG54G van Linksys. Dit modem stond naast mijn PC en was dan ook aangesloten via de ethernetkabel. Om diverse redenen is het verplaatsen van de SpeedTouch naar boven geen optie (modem moet zo dicht mogelijk naast de splitter staan).

Ik heb nu dus een mooi en redelijk nieuw modem over.

Op diverse fora kwam ik berichten tegen over het instellen van een modem/router als een pure draadloze switch.

Over het hoe en wat kon ik verder niet veel vinden.

Wellicht dat jullie me iets wijzer kunnen maken?

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
als ik het goed begrepen heb wil je de wag54g draadloos laten communiceren met de thomson SpeedTouch 780 WL dit is niet mogelijk
de wag54g is een adsl gateway die heb ik zelf ook gehad en ik ben er ook mee wezen kloten met een wrt54g en dat werkt al niet omdat die wag dat gewoon niet ondersteunt

• Kayce
UlyssesNL schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:41:
als ik het goed begrepen heb wil je de wag54g draadloos laten communiceren met de thomson SpeedTouch 780 WL dit is niet mogelijk
de wag54g is een adsl gateway die heb ik zelf ook gehad en ik ben er ook mee wezen kloten met een wrt54g en dat werkt al niet omdat die wag dat gewoon niet ondersteunt
Je slaat de spijker op zijn kop!

Is het niet mogelijk om gewoon wat functionaliteit uit te schakelen?

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
neej de wag ondersteunt dit helemaal niet
je zou het met een wap54g of een wrt54gl kunnen proberen maar of dat werkt kan ik je niet zeggen ik denk het eerlijk gezegd niet en ik zie het heil er ook niet van in van je krijgt hoge latencies en het blijft klote. mijn advies is trek een kabel of need de drops voor lief
wat wel werkt is met een kabel naar bijv. een wrt54gl te gaan die dichter bij je pc staat. de wag ondersteunt dit ook niet
en die drops in grabit hoeft niet perse aan je wireless te liggen (ik heb er soms ook last van met planet internet ook over kabel)

[ Voor 36% gewijzigd door 4ourty2 op 28-11-2006 10:46 ]

• Kayce
Lekker dan... zit ik hier met een brakke verbinding in Grabit + een overbodige router! :|

Heeft er iemand een idee hoe ik de drops in Grabit kan oplossen?