Toon posts:

Xbox 360 en TV (1080i of P etc....)

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Pas een Xbox 360 gekocht, kon 'm niet meer laten liggen nu Gears of War uit is.

Aangesloten op mijn (toch wel drie jaar geleden een top-range) Sony TV.
En wat blijkt mijn TV kan het breedbeeld niet aan.

Hoe zit dat nou? Ik kan mijn Xbox instellen op 50 en 60 mbt de TV. Ik heb geen idee wat dit inhoudt.
Wat ik wel weet is dat Gears of War alleen op 60 speelt, en mijn TV kan op 60 het breedbeeld niet aan. Dus nu speel ik mooiste spel wat ik tot nu ooit heb gezien op 4:3 formaat....HELP!
Heeft dit nu dus te maken met dat vehaal van 760 of 1080? (of i of P?)

Ik sta dus op het punt een andere (dan maar gelijk een LCD) TV te kopen, maar waar moet ik dan op letten om ervoor te zorgen dat ik gewoon op 60 breedbeeld kan spelen.
Moet ik dan een 1080P hebben? Of zou dat ook op een 1080i spelen?

Of zijn er mensen die exact weten welke LCD TV het beste beeld geeft icm een Xbox?

Ik hoor heel graag, elke info hierover zie ik erg graag.
Bedankt alvast.

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 16:10

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:24:
Hoi,

Pas een Xbox 360 gekocht, kon 'm niet meer laten liggen nu Gears of War uit is.

Aangesloten op mijn (toch wel drie jaar geleden een top-range) Sony TV.
En wat blijkt mijn TV kan het breedbeeld niet aan.

Hoe zit dat nou? Ik kan mijn Xbox instellen op 50 en 60 mbt de TV. Ik heb geen idee wat dit inhoudt.
Wat ik wel weet is dat Gears of War alleen op 60 speelt, en mijn TV kan op 60 het breedbeeld niet aan. Dus nu speel ik mooiste spel wat ik tot nu ooit heb gezien op 4:3 formaat....HELP!
Heeft dit nu dus te maken met dat vehaal van 760 of 1080? (of i of P?)

Ik sta dus op het punt een andere (dan maar gelijk een LCD) TV te kopen, maar waar moet ik dan op letten om ervoor te zorgen dat ik gewoon op 60 breedbeeld kan spelen.
Moet ik dan een 1080P hebben? Of zou dat ook op een 1080i spelen?

Of zijn er mensen die exact weten welke LCD TV het beste beeld geeft icm een Xbox?

Ik hoor heel graag, elke info hierover zie ik erg graag.
Bedankt alvast.
wat jou tv max kan weergeven voor een beeldkanon is 480p, zo moet je de sbox dus even instellen (bij mijne doet ie dat vanzelf maargoed) ik heb een JVC beeldkanon en dat gaat prima ook met GoW :)

als je LCD wil kopen, koop dan een tv die 1080p kan uitspugen, denk dan aan de Tatung bijvoorbeeld (zie draadje elders)

Bears and Bulls

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Mischien is het wel handig om effe aan te geven WELKE TV je hebt... Ze kunnen we je natuurlijk niet veel zeggen. En natuurlijk ook hoe je de Xbox hebt aangesloten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-02 22:43

HenkS

Da_king alias HenkS

ik heb een samsung LE40M71B

en ik speel op 1080i en dat is echt WOWWWWW

dus aanraden, maar goed.. niet de goedkoopste tv

Verwijderd

mindcre8r schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 10:25:
[...]

wat jou tv max kan weergeven voor een beeldkanon is 480p, zo moet je de sbox dus even instellen (bij mijne doet ie dat vanzelf maargoed) ik heb een JVC beeldkanon en dat gaat prima ook met GoW :)

als je LCD wil kopen, koop dan een tv die 1080p kan uitspugen, denk dan aan de Tatung bijvoorbeeld (zie draadje elders)
Het hele 480/1080 etc verhaal heeft niets te maken met een normale (ouwe) crt tv.
Ik weet dit omdat we hier 2 tv's hebben staan, 1 lcd en 1 crt.
Op de crt kan je inderdaad bij de display options de opties 50/60 hz en breedbeeld instellen.
Als je een lcd aansluit met de HD kabel kan je bij de display options de xbox 360 op een van de 480/720/1080 resoluties zetten. Maar dat is dat alleen mogelijk bij LCD televisies met HD ondersteuning.

Hoe het zit met televisies die 1080 ondersteunen weet ik ook niet. Want ik zie bij de MM soms gigantische grote lcd tv's staan, die een lage resolutie hebben.. en dat voor een prijs van 3000 euro. Dus ik volg je draadje voor antwoorden :) .

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de antwoorden zover!

Ik heb de Xbox via de drie tulpstekkers aangesloten, ligt het soms hieraan?
Anders probeer ik het via de scart, maar daar gaan zelfde stekkers in, dus het zou m.i. geen bal moeten uitmaken....

Exacte type TV zal ik vanavond ff posten, weet ik niet vanaf hier.
Het was destijds de ena duurste TV van Sony.

Als ik mijn Xbox op 60 zet, pakt mijn TV de breedbeeld functie niet, het beeld wordt wel (naar boven en beneden) uitgerekt maar het is niet schermvullend. Wellicht is nog wel iets in te stellen, zeker als ik lees dat Mindcre8r op zijn "normale" TV wel breedbeeld kan spelen, dan zou het op mijn TV ook moeten kunnen.

En als ik het goed begrijp is 1080i al vet genoeg, ik heb een stuk gelezen over DVD's daarvoor zou het ook al nagenoeg niets uitmaken of je nu i of P hebt.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik heb juist gehoord dat P veel mooier is vooral op TFT schermen. En I voor CRT's is.

Ik heb em zelf op 720P staan met me Dell 24"En heb em ook via die RGB tulps aangesloten. Ik moet me xbox nog updaten voor 1080p.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 13:02:
Als ik mijn Xbox op 60 zet, pakt mijn TV de breedbeeld functie niet, het beeld wordt wel (naar boven en beneden) uitgerekt maar het is niet schermvullend. Wellicht is nog wel iets in te stellen, zeker als ik lees dat Mindcre8r op zijn "normale" TV wel breedbeeld kan spelen, dan zou het op mijn TV ook moeten kunnen.
Je kunt met de AB van je TV het beeldformaat toch gewoon aanpassen. Ik heb op mijn Sony TV 5 standen (4:3, 14:9, zoom, smart=oprekken naar beeldvullend en wide=16:9). Hiermee kun je alles aanpassen. Meestal pakt de TV automatisch het juiste formaat maar soms moet je hem een beetje helpen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu ook gelukt, ik vond het al zo raar, dat probleem is nu dus opgelost.
Ziet er ff wat gelikter uit zeg, niet normaal!

Nu wil ik toch nog een LCD scherm voor bij de Xbox.
Dus de vraag welk scherm heeft de beste prijs kwaliteit verhouding, blijft.
Ik begrijp dat een 1080P het mooiste is, maar is het verschil tussen 1080i en P wel waarneembaar als je er een meter of twee achter zit?

Ik zou eigenlijk het verschil wel eens willen zien.
Misschien dat ik bij een betere electro winkel wel ff mag testen.
Ik zal wel laten weten wat mijn bevindingen zijn, ik hoor ze uiteraard ook graag van jullie.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
1080P is niet/amper verkijgbaar volgens mij. Je zult moeten kiezen tussen 720p of 1080i.

1080i is scherper maar 720p is "sneller". Voor gamen lijkt 720p mij dus geschikter. Helemaal ultiem is natuurlijk 1080p maar zoals gezegd is dat niet verkrijgbaar of superduur.

Maar over deze materie is genoeg info te vinden volgens mij. Hoe heb je jouw "probleem" eigenlijk opgelost?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 09:19

Arx

Two Thoughts Ahead!

argro schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:38:
1080P is niet/amper verkijgbaar volgens mij. Je zult moeten kiezen tussen 720p of 1080i.

1080i is scherper maar 720p is "sneller". Voor gamen lijkt 720p mij dus geschikter. Helemaal ultiem is natuurlijk 1080p maar zoals gezegd is dat niet verkrijgbaar of superduur.

Maar over deze materie is genoeg info te vinden volgens mij. Hoe heb je jouw "probleem" eigenlijk opgelost?
Er zijn diverse fabrikanten die native 1080p schermen bieden, w.o: Sony, Samsung, Sharp, JVC, Philips (met de komende serie) etc. Het is alleen wel zo dat 1080p schermgrote begint bij 40" and up.

[ Voor 0% gewijzigd door Arx op 28-11-2006 16:22 . Reden: Begin het Nederlands echt te verleren. ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 37" LCD welke ik ga gebruiken voor de XBOX 360(40" is net ietsjes te groot). Volgens mij zijn er toch ook wel 37 " LCD schermen die 1080 P Full HD bieden. Als iemand goede ervaringen heeft met een 37" dan hoor ik dat uiteraard graag
Pagina: 1