[Exchange] E-mail komt binnen op twee accounts

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Er is hier een Windows 2000 SMB met Exchange 2000 installatie waar een gebruiker (weliswaar met administrator privileges) het zo ingesteld heeft dat e-mail voor gebruiker a ook bij gebruiker b binnenkomt. Dus, e-mail voor sander@domein.nl komt ook binnen bij dorette@domein.nl.

Omdat we nu over gaan naar het sharen van mailboxen (wat volgens mij een veel handiger systeem is) wil ik die oude situatie ongedaan maken. De e-mail komt binnen vanaf een catch-all mailbox en wordt met de ingebouwde (SMB) pop connector opgehaald.

De mogelijkheden die gebruikt kunnen worden voor het sharen (nl. mailboxen sharen en ook het aanmaken van extra smtp-adressen) die ik ken zijn hiervoor niet gebruikt. Het aanmaken van een distributiegroep is niet gebruikt, want e-mail voor gebruiker b komt (omgekeerd) niet ook bij gebruiker a binnen. Deze mogelijkheden worden bijv. hier al genoemd: exchange mail via pop naar meerdere emailadressen

Zijn er nog andere manieren om e-mail niet alleen in box a maar ook in box b te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door pinockio op 28-11-2006 09:23 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 23:08
bij users en computers word de email geforward naar user B?

Join the club