hey folks!
na een hoop gebrainstorm en n hoop onderzoeken (wat ik jullie zal besparen) heb ik uiteindelijk besloten om zelf een case te gaan maken, aangezien er geen andere kast was die mijn "zooi" kon herbergen. een ander groot issue voor mij was dat de kast zo stil mogelijk moest zijn. dit heb ik dan ook op allerlei manieren proberen te doen.
samen met n maat die ook al de enige ervaring heeft met casemodden ga ik dit monster in mekaar zetten.
graag wil ik Salland Automatisering bedanken voor de korting =D

dit moet er in komen:
Systeem:
DFI Lanparty NF4 SLI-D
AMD X2 3800
OCZ 2Gig pc4000 GX XTC
2x XFX 7900GT
NEC brander (evt later nog een 2e)
Creative Soundblaster Live! (meest brakke stukkie hardware wat er in mn pc zit)
opslag:
highpoint 2320 raidcontroller, 8x SATAII
(uiteindelijk, beginnen met 4) 8x 320gig WD schijf in raid5
2x 36Gig Raptor in raid0, OS disk.
eventueel: nog een highpoint controller, en dan 16x 320gig in raid5, case is hier wel op voorbereid.
om het koel te houden:
2x 1048 eheim pomp
2x Black ICE-Xtreme II
Alphacool NexXxoS XP
Alphacool NexXxoS NB-SLI 1 Northbridge
2x Alphacool NexXxoS NVXP-3 voor 7900 Cards
alles zal in deze volgorde worden geplaatst:
2x pomp >> 2x rad >> CPU >> 2x GPU >> NB >>
een windtunnel voor de hdd's, 2 intakes voor, 2 outtakes achter.
wat het nu koel houd:
scythe shogun met 2x 12cm er op, pushpull (cpu = +0.5 graden C boven kamertemp idle)
2x vf900 zalman koeler op de gpu's
zalman NB47 blokje (gemod) op de NB
affijn, let's get to the juice!

zoals je kan zien is er onderin ruimte voor 3*6=18hdd's.
boven de hdd's is plek voor 3 voedingen (1 voor het systeem, 2 voor de hdd's)
aan de voorkant zullen de 2 dual rad's plaatsnemen, horizontaal.
de rest laat zich wel raden dacht ik zo
de hele case zal gemaakt worden van staal, maybe RVS, maar dit zal aan de prijs liggen.
anti-geluid:
alle hdd's zullen per stuk ingeklemd worden in U-profielen, die aan de binnenzijde bekleed zijn met 1cm dik orthopedisch trillingsdempend (schuim)rubber.
de hdd case zal aan de zijden bekleed worden met geluidsdempend materiaal.
de eheim pompen komen op rubbervoetjes
alle fan's zullen hun werk doen op 5-7V idle, eventueel op te schroeven tot 12V dmv de fancontroller voor op de kast.
het liefst wil ik de PSU's en de casefans nog dempen met zo'n siliconen randje ertussen, maar gezien de hoeveelheid fans kan dit noggal duur worden, dus ik ga kijken voor een alternatieve oplossing.
Progress:
23-11: het staal is binnen!!! kosten: 30 euro voor de profielen, 40 euro voor verzinkt stalen zijplaten. (ter vergelijking: RVS had me 145E gekost voor de zijplaten)
het staal is ontzettend stevig, 1mm dik. de vierkante profielen zijn 2mm dik en 1.5x1.5cm. de stalen platen zijn echter niet zo heel mooi, dus denk dat ik het ga spuiten uiteindelijk.
26-11: begonnen met meten, vijlen, proberen.
het plan is om de profielen vast te zetten met L-stukken, ik zit echter ook te overwegen om het te laten lassen op school.
het boren van de gaten voor de L-stukken gaat niet geweldig, dus ik hop van de week ff lanx mn ouwelui, wat gereedschap ophalen.
27-11: thuis opgehaald: kolomboor, extra veilen, metaal-decoupeerzaagjes, groot stuk alu (je weet maar nooit) en n stuk plexi (redelijk zacht, 2mm ofzo, je weet maar nooit
)
eerdere werken:
*klik* Biohazard Window
*klik* Onderkant Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* detail van Onderkant Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* Window + Logo Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* detail van Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* tweede PC van Sieg, window is er al uit, nu verf afgeschuurd voor de nieuwe kleur
UPDATE 1
UPDATE 2
UPDATE 3
UPDATE 4
UPDATE 5
UPDATE 6
UPDATE 7
na een hoop gebrainstorm en n hoop onderzoeken (wat ik jullie zal besparen) heb ik uiteindelijk besloten om zelf een case te gaan maken, aangezien er geen andere kast was die mijn "zooi" kon herbergen. een ander groot issue voor mij was dat de kast zo stil mogelijk moest zijn. dit heb ik dan ook op allerlei manieren proberen te doen.
samen met n maat die ook al de enige ervaring heeft met casemodden ga ik dit monster in mekaar zetten.
graag wil ik Salland Automatisering bedanken voor de korting =D

dit moet er in komen:
Systeem:
DFI Lanparty NF4 SLI-D
AMD X2 3800
OCZ 2Gig pc4000 GX XTC
2x XFX 7900GT
NEC brander (evt later nog een 2e)
Creative Soundblaster Live! (meest brakke stukkie hardware wat er in mn pc zit)
opslag:
highpoint 2320 raidcontroller, 8x SATAII
(uiteindelijk, beginnen met 4) 8x 320gig WD schijf in raid5
2x 36Gig Raptor in raid0, OS disk.
eventueel: nog een highpoint controller, en dan 16x 320gig in raid5, case is hier wel op voorbereid.
om het koel te houden:
2x 1048 eheim pomp
2x Black ICE-Xtreme II
Alphacool NexXxoS XP
Alphacool NexXxoS NB-SLI 1 Northbridge
2x Alphacool NexXxoS NVXP-3 voor 7900 Cards
alles zal in deze volgorde worden geplaatst:
2x pomp >> 2x rad >> CPU >> 2x GPU >> NB >>
een windtunnel voor de hdd's, 2 intakes voor, 2 outtakes achter.
wat het nu koel houd:
scythe shogun met 2x 12cm er op, pushpull (cpu = +0.5 graden C boven kamertemp idle)
2x vf900 zalman koeler op de gpu's
zalman NB47 blokje (gemod) op de NB
affijn, let's get to the juice!

zoals je kan zien is er onderin ruimte voor 3*6=18hdd's.
boven de hdd's is plek voor 3 voedingen (1 voor het systeem, 2 voor de hdd's)
aan de voorkant zullen de 2 dual rad's plaatsnemen, horizontaal.
de rest laat zich wel raden dacht ik zo
de hele case zal gemaakt worden van staal, maybe RVS, maar dit zal aan de prijs liggen.
anti-geluid:
alle hdd's zullen per stuk ingeklemd worden in U-profielen, die aan de binnenzijde bekleed zijn met 1cm dik orthopedisch trillingsdempend (schuim)rubber.
de hdd case zal aan de zijden bekleed worden met geluidsdempend materiaal.
de eheim pompen komen op rubbervoetjes
alle fan's zullen hun werk doen op 5-7V idle, eventueel op te schroeven tot 12V dmv de fancontroller voor op de kast.
het liefst wil ik de PSU's en de casefans nog dempen met zo'n siliconen randje ertussen, maar gezien de hoeveelheid fans kan dit noggal duur worden, dus ik ga kijken voor een alternatieve oplossing.
Progress:
23-11: het staal is binnen!!! kosten: 30 euro voor de profielen, 40 euro voor verzinkt stalen zijplaten. (ter vergelijking: RVS had me 145E gekost voor de zijplaten)
het staal is ontzettend stevig, 1mm dik. de vierkante profielen zijn 2mm dik en 1.5x1.5cm. de stalen platen zijn echter niet zo heel mooi, dus denk dat ik het ga spuiten uiteindelijk.
26-11: begonnen met meten, vijlen, proberen.
het plan is om de profielen vast te zetten met L-stukken, ik zit echter ook te overwegen om het te laten lassen op school.
het boren van de gaten voor de L-stukken gaat niet geweldig, dus ik hop van de week ff lanx mn ouwelui, wat gereedschap ophalen.
27-11: thuis opgehaald: kolomboor, extra veilen, metaal-decoupeerzaagjes, groot stuk alu (je weet maar nooit) en n stuk plexi (redelijk zacht, 2mm ofzo, je weet maar nooit
eerdere werken:
*klik* Biohazard Window
*klik* Onderkant Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* detail van Onderkant Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* Window + Logo Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* detail van Paintjob van Sieg's eerste PC
*klik* tweede PC van Sieg, window is er al uit, nu verf afgeschuurd voor de nieuwe kleur
UPDATE 1
UPDATE 2
UPDATE 3
UPDATE 4
UPDATE 5
UPDATE 6
UPDATE 7
[ Voor 14% gewijzigd door Mr Alfabet op 18-12-2006 20:34 ]