Toon posts:

Zelf een bios maken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kun je "lege" bios chips kopen, zodat je die zelf kunt gaan beschrijven?
Ik wil namelijk een printplaat etsen waarop je twee biossen op kunt zetten, een volle, en een lege.
Je boot dan met de volle, zet de schakelaar om op de printplaat en flashed de lege.

Erg handig lijkt me.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Je kan wel losse volle bios chips kopen (bijv. bij Asus), dus lege bios chips zullen ook vast wel ergens te krijgen zijn..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Zoiets maar dan al gedaan?
Order BIOS SAVIOUR: info & order at:
http://www.flashbios.org/rd1orderform.htm ORDER
http://www.ioss.com.tw/eg/index.htnl INFO
http://www.ioss.com.tw/eg/rd1/list/abit.htm MODEL SELECTION

iemand die zo'n ding wil hebben? Ik wel, ff doorsparen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

En waarom swappen tussen 2 biossen?

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ze helaas niet vinden bij Conrad.nl ;(.
Misschien heeft iemand een URL, ben namelijk ook niet zo goed in zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ze niet uit een oud s7 mobo halen, leeggooien met een Eprom programmer, of misschien op je mobo met een dos-tooltje :?
Ik vind 70,- namelijk wel erug veel.

En waarom kopieren???, het is voor een server, kan ik booten tussen verschillende os'en (oa Os/2 Warp), geen zorgen meer tijdens een bios update, virus, etc,etc (en natuurlijk tijdverdrijf :))

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Ik heb zoŽn bios savior van flashbios.org
Werkt werelds! ( en is precies wat jij wil...maar zelf fixen is wel coooler B-) )

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb gewoon 2 biosjes op elkaar gesoldeerd. De chipselect heb ik met een paar pull-up weerstandjes op een schakelaar aangesloten. Werkt als een zonnetje !

Oh ja, de informatie in je BIOS (zoals drive settings) staan niet echt in je BIOS chip, maar in een stukje RAM ergens. Als ik namelijk overschakel, dan blijven die settings namelijk gelijk.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Cool, alleen wat bedoel je met een "pull-up" weerstandje???
Heb best wat kennis, maar dit vat ik nie helemaal. En wat voor bios heb je als "slave" gebruikt?

En, is het mogelijk om een oude bios te gebruiken (heb er namelijk een boel over)?

Greetz,

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
C't had een zelbouwkit voor een biosflasher. Is een isa kaart met een bios voet. Je stopt je bios erin en burnt je .bin file. Extreem nuttig voor als je een misflash gedaan hebt. Gewoon de bin downen, naar een andere pc lopen, bios flashen en je bak doet het weer.

Was geloof ik 40 gulden ofzo, moet je even op hun site kijken.

btw: C't = dus NIET computertotaal.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Euh, k loop ook al een tijdje rond met dat id... om dus te kunnen schakelen tussen 2 biossen... stuk handiger dan hotflashen door de bios van je mobo te rukken...

Maaruh, vroeger had je dus pcbtjes voor de amiga, waar 2 roms opkonden... daar kon je bv een kickstart 1.3 en n kickstart 2.1 rom opzetten, en dan kon je via een schakelaartje switchen. Wat ik me nou afvraag : zou dat niet passen/werken op een huidig moederbord ? Enige wat je dan hoeft te doen is een 2 mbit eeprom ofzo erbij kopen... en die dingen kosten niet zoveel.

misschien heb je er wat aan :) k ga het zelf iig wel ns proberen denk ik.

mzzl, LG

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Verwijderd

Topicstarter
Relax B-) zo'n bios flasher in isa formaat.
Weet je misschien nog in welke jaargang die (ongeveer) stond?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al gevonden :)
Thnx..
Pagina: 1