Toon posts:

USB vrouwtje naar Netwerkabel mannetje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pocket pc waarmee ik op mijn kamer wil internetten. ik heb al een netwerkkabel liggen naar boven. en om 20 meter usbkabel te kopen wordt erg duur als het al bestaat. daarom dacht ik er miss een hub of zo tussen te zetten die van een vrouwtje van usb naar een vrouwtje van netwerkkabel gaat. nu weet ik alleen niet of dat werkt en of dat bestaat heeft iemand hier een idee van?

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-03 19:11
volgensmij bestaat dit niet.
of een netwerk kabel hier ook voor geschikt is durf ik ook niet te zeggen.
maar als de kabel daarvoor gewoon werkt denk ik dat je het zelf zou moeten maken.
door gewoon de RJ-45 kopjes van de netwerkkabel moet afknippen en zelf er usb plugjes op moet solderen.
de usb plugjes zijn bij de betere electronica winkels we te koop.

Verwijderd

Topicstarter
oke dankje, nu bedenk ik me is er ook een andere soort kabel die naar usb kan? uiteindelijk moet het van een mannetje usb naar een mannetje mini usb.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 09:25
Je wilt een usb > ethernet converter? Die zijn er wel degelijk, elke @home abbonnee krijgt er een gratis volgensmij.. En anders zijn ze niet zo gek duur :)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het moet wel een usb ingang zijn en een netwerkkabel ingang.
ben @home abonee maar heb niks(ben al tijdje)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Een 20 meter lange USB-kabel is geen optie, een USB-kabel mag maar een paar meter lang zijn. Voor lowspeed devices is 5 meter ongeveer het maximum, bij hispeed ongeveer 3 meter geloof ik.

USB-naar-ethernet-adapters zijn er wel als ik zo ff rondgoogle.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 27-11-2006 23:46 ]

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 23:03
Er zijn ook wifi dingen op sd formaat, als je zo'n aansluiting hebt.. (ik heb er nog 1-tje werkloos[ internet op je pocketpc is niet echt je van het. Voor syncen kan je beter bluetooth gebruiken).

Homo sapiens non urinat in ventum

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou bluetooth gebruiken.
Wifi heeft hogere aanschaf kosten, en het voordeel ervan heb je blijkbaar niet nodig anders had je niet gekozen voor 20m usb kabel.
USB kabel moet met powerd repeaters niet netjes, en niet echt handig lijkt me.
Bluetooth is een mooie compromisie, minder snelheid dan wifi.. meer bewegings gemak dan usb.
Makkelijk en goedkoop. Je kan ook niet meer syncen via wifi, maar nog wel via BT.

[ Voor 7% gewijzigd door battler op 28-11-2006 09:04 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1