Setup:
Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum + gemodde bios
CPU: AMD 3000+ Venice @ 2500Mhz (ipv 1,8) , met Zalman CNPS7700-AlCu
Mem: 2 x 512mb OCZ 400Mhz
Antec Solo, Samsung 250gb sata, nvidia 6600GT
Ok, tot zover het droge gedeelte.
Voorgeschiedenis: Ik heb mijn cpu een maandje of drie geleden van 1,8 naar 2,5 ghz overgeklokt. Draaide prima, idle 36 graden, 43 full load. Geen enge temp's ofzo. Ik speel al een tijd geen spellen meer, dus echt vaak wordt ie niet vol belast. (Waarom heb ik 'm overgeklokt dan, ja, eh, omdat het mogelijk is..)
Probleem: Als mijn pc nu opstart komt de bios niet verder dan te melden welke bios-versie ik heb en wat voor cpu ik heb. Dat blijft in beeld staan, er wordt geen geheugen geteld.
Dingen die ik heb geprobeerd:
-Ik heb de bios gereset naar de originele instellingen. Werkte niet.
-Ik heb het geheugen vervangen door ander geheugen (simpel type, maar sowieso werkend). Werkte niet.
-Ik heb de cpu eruit gehaald en opnieuw erin gezet. Werkte niet.
Ik kan de bios niet vervangen door een originele, aangezien het opstarten niet verder gaat dan te melden welke cpu ik heb. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat mijn cpu ermee is opgehouden.
Iemand nog andere ideeen?
Mobo: MSI K8N Neo4 Platinum + gemodde bios
CPU: AMD 3000+ Venice @ 2500Mhz (ipv 1,8) , met Zalman CNPS7700-AlCu
Mem: 2 x 512mb OCZ 400Mhz
Antec Solo, Samsung 250gb sata, nvidia 6600GT
Ok, tot zover het droge gedeelte.
Voorgeschiedenis: Ik heb mijn cpu een maandje of drie geleden van 1,8 naar 2,5 ghz overgeklokt. Draaide prima, idle 36 graden, 43 full load. Geen enge temp's ofzo. Ik speel al een tijd geen spellen meer, dus echt vaak wordt ie niet vol belast. (Waarom heb ik 'm overgeklokt dan, ja, eh, omdat het mogelijk is..)
Probleem: Als mijn pc nu opstart komt de bios niet verder dan te melden welke bios-versie ik heb en wat voor cpu ik heb. Dat blijft in beeld staan, er wordt geen geheugen geteld.
Dingen die ik heb geprobeerd:
-Ik heb de bios gereset naar de originele instellingen. Werkte niet.
-Ik heb het geheugen vervangen door ander geheugen (simpel type, maar sowieso werkend). Werkte niet.
-Ik heb de cpu eruit gehaald en opnieuw erin gezet. Werkte niet.
Ik kan de bios niet vervangen door een originele, aangezien het opstarten niet verder gaat dan te melden welke cpu ik heb. Ik kan eigenlijk niets anders bedenken dan dat mijn cpu ermee is opgehouden.
Iemand nog andere ideeen?