Toon posts:

Regelmatige crashes bij verschillende games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ervaar de laatste tijd erg vaak dat games bij mij abrupt en vroegtijdig worden afgesloten. En dit vrijwel altijd in de eerste minuten dat ik bezig ben met een spel. Net vanmiddag, zijn deze games allen binnen 5 minuten gecrashed, een enkele keer met gevolg dat het hele systeem herstartte en vaker dat ik nog via taakbeheer de schade kon beperken:
-Need For Speed: Carbon
-Demo Battlefied 2142
-18 Wheels of Steel: Convoy
-Legal Street Racing Redline
Voor zover ik weet is mijn computer helemaal up to date (hij is erg nieuw) en dit zijn de specificaties:
Windows XP Media Center Edition (Versie 2002) Service Pack 2
Intel Core 2 Duo 1,86GHz
NVIDIA GeForce 7600 GT 256 mb
1022MB RAM

Weet iemand wat er mis kan zijn met mijn pc?
Bij voorbaat dank,
Wouter

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
klinkt als een tepmeratuurprobleem met je grafische kaart. Download eens een tooltje waarmee je dat kan bekijken :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je specs zijn nogal onvolledig. Waar is je voeding? Wat ^^ zegt is een goeie tip. Daarnaast zou je de voltages van je voeding eens kunnen checken.

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 21:13
ook kun je ff kijken welke spellen (naast NFS: carbon) ook nog buggy zijn en dus af en toe tot regelmatig stoppen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

• Annihilator17
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Idd, het zou dus kunne zijn dat je GPU te warm wordt. Of mss je CPU.. stel eens in je bios in dat deze automatisch uit gaat bij het bereiken van een temp. van zeg: 60 graden (of 70). Als dit niet gebeurt dan ligt het daar niet aan. Misschien is een Format C: een aanrader. Wat ook een probleem kan zijn (weet ik uit ervaring) is dat er conflicten ontstaan door Seriele poorten. Eventueel je COM-Poorten uitzetten kan een oplossing zijn. Ga eens via configuratiescherm naar je Logboeken en kijk of er een foutmelding is nadat een game gecrashed is.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
- Draait Windows en aanverwante programma's zelf wel stabiel?
- Draai eens Prime95 deze strest alleen CPU, dan weet je of je GPU of CPU het niet trekt.
- Geheugen gecheckt met Memtest?
- Drivers voor mobo, videokaart etc. geinstalleerd?
- Temperatuur zoals eerder vermeld?
- Conflicten met hardware idd.

- Zet bij Configuratie > systeem > geavanceerd > opstart en herstel instellingen > het vinkje bij computer automatisch opnieuw opstarten is uit.
Dan start hij niet meer automatisch opnieuw op en kan je kijken waarop de computer crasht.

[ Voor 9% gewijzigd door Jouke74 op 29-11-2006 11:41 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, erg bedankt voor jullie antwoorden ;)
Ik heb al jullie vragen nog niet kunnen beantwoorden, zal ik morgen pas tijd voor hebben.
Wél heb ik de temperatuur van mijn GPU en CPU gechecked en deze zijn beide in orde, als ik de software moet geloven. Wat ik daarnaast nog te weten ben gekomen is dat Windows zegt dat het een driver-gerelateerd-probleem is, ik werd zodoende naar de volgende pagina verwezen: How to troubleshoot hardware and software driver problems in Windows XP waar ik al dan niet veel wijzer van ben geworden aangezien ik gewoon de meest recente drivers heb geïnstalleerd.

En ohja, het zou heel goed mogelijk kunnen zijn dat bepaalde games nog buggy zijn, maar van een spel dat ik gekocht heb mag ik toch verwachten dat ik daar meer dan 10 minuten aaneengesloten plezier van kan hebben?

Nogmaals, dank
wouter

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, heb wat dingen gechecked.
-De voltages zijn (volgens Speedfan) allemaal in orde.
-Ik heb m'n harde schijf geformatteerd en Windows XP opnieuw geïnstalleerd
-Memtest gaf geen fouten aan
-In het logboek wordt vermeld dat er een fout is opgetreden met de Event-id 1000, 1001 of 1002 en volgens Microsoft Help is er geen oplossing voor die Applicatie Error beschikbaar
Vastgelopen toepassing: prism3d.exe, versie: 0.0.0.0, vastgelopen module: game.dll, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x000f5de5.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Fout-bucket 245913761.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
De toepassing, C:\Program Files\18 Wheels of Steel Convoy\prism3d.exe, heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 30-11-2006 om 12.58.01.500 De gegenereerde uitzondering is c0000005 op adres 01165DE5 (<nosymbols>)

En ik ga nu proberen of het uitschakelen van de COM-poort helpt.
groet,
wouter

edit: .... en het uitschakelen van de COM-poort heeft geen effect, m.a.w., het spel crashte wederom binnen 10 minuten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 13:39 ]

• Teunis
Gebruik je ook de laatste patch, van de game die je net post. ?
want dit zie meer uit naar de game, dan jou pc

Verwijderd

Probeer eens memtest misschien is het wel het ramgeheugen ....

• Teunis
ook je moederboard (als deze achterloopt qua bios) problemen geven dus die kan je ook check op de site van je moederboard fabrikant. en indien nodig upgraden

Pagina: 1