xbox360 beter dan gamecomputer?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik heb met een vriend die een xbox360 bezit een discussie over wat het beste beeldkwaliteit heeft: een krachtige gamepc of een 360.
Ik heb op google al zitten zoeken, ook hier op het forum.
Naar mijn mening is een pctje met een core2duo en een sli-tje of crossfire toch stukken beter dan de xbox. Ik heb al op een xbox met een HD-scherm gespeeld en ik vind het beed toch niet mooier dan pc. De randen waren gekarteld enzo terwijl op mijn pc ik alles mooi met anti-alaising kan afstellen.

Iemand commentaren??

[ Voor 7% gewijzigd door crazyheinz op 27-11-2006 23:30 ]

Verwijderd

vergelijk de prijzen eens, dan zul je zien dat de prijs/kwaliteit verhouding van de xbox gewoon super is tegenover een pc

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Mja, een PC is ook niet alleen om te gamen. Een X-Doos wel.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:35

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:44:
vergelijk de prijzen eens, dan zul je zien dat de prijs/kwaliteit verhouding van de xbox gewoon super is tegenover een pc
Dat maakt hem nog niet beter. Puur op mogelijke beeldkwaliteit is pc beter. Echter wordt dit er lang niet altijd uitgehaald.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De XboX360 geeft zeker mooie beelden maar een High-End PC geeft in mijn mening toch mooiere beelden. Qua prijs is de 360 natuurlijk een stuk beter.

Toch vind ik het appels en peren aangezien het 2 compleet verschillende dingen zijn.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, tis gewoon een kwestie van voorkeur.
Tot voor kort ging het verhaaltje over beeldkwaliteit nog op, maar met HD TV's is er een heel stuk ingelopen. Dat je nog kartelrandjes ziet kan idd komen door een lagere (of uitgeschakelde) Anti Aliassing instelling.
Dat is misschien wel met opzet. De console moet voorlopig nog de games kunnen draaien en ook toekomstige games. met AA ingeschakeld kan de console minder lang mee omdat de hardware dan minder lang de vernieuwingen in software trekt.
PC's kan je gewoon upgraden als het niet meer voldoet.

Je kan gewoon eeuwig blijven mekkeren over wat beter is en je komt er nooit uit.
Beide platformen bieden hun eigen voordelen.
PC:
Upgradebaar
Potentieel sneller (mogelijkheid voor meer rekenvermogen)
Systeem RAM en video RAM is meer.
Aan alle kanten in te stellen.
Meer functies buiten games

Console:
Aanzetten en gaan (geen kennis van settings nodig)
Kan langer mee op game gebied.
Kost weinig
Geen gezanik met upgrades.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:44:
Alleen hebben veel mensen vaak al een goede PC staan, prop daar een videokaart in die net zoveel kost als een Xbox360 en je hebt voor net zoveel geld een PC die betere beelden laat zien dan een 360. Als je niks hebt staan en je wilt voor weinig geld alleen maar gamen, dan moet je voor de Xbox360 gaan. Heb je al een mooie pc staan, dan kun je ook kiezen voor een goede videokaart. Het hangt dus gewoon van je situatie af. Daarnaast zijn spellen voor de PC vaak goedkoper, betaal je niks extra voor online gamen en zijn er veel mensen die makkelijk op een andere manier aan spellen gratis aan hun spellen komen ;)

Verwijderd

De stelling die je stelt is geen vergelijk, zowel niet op prestatie gebied als prijs gebied. Een krachtige game pc met dual SLi of Crossfire, daar kan een Xbox360 nooit tegen op. Dat je karteltjes ziet, AA etc. kan ook met de instelling te maken hebben of de maximale limiet van de Xbox360.

Ten tijde dat een console uit komt is het altijd gebasseerd op een oudere technologie tov. de PC. Vaak moet ook bij een console een compromis gezocht worden tussen verkoopprijs, warmte afgifte en grote van de doos.

Ik vind gamen op beide wel aangenaam met het wezenlijke verschil dat gamen vaak meer in een aparte kamer plaatsvind, daar waar een console vaak centraal in een huiskamer staat met voor ieder wat wils erop en daardoor ook leuk is om mee te kijken, dat doe je niet zo gauw achter een PC.

Denk ook dat het niet te vergelijken, op meerdere punten, waaronder de bediening. Ik gebruik beide onder het mom van, the best of both worlds :) Een console is gewoon leuk voor erbij, een PC daarintegen kan vaak ook weer meerdere dingen doen. Wat is wijsheid ? Misschien in de toekomst dat een console terrein kan boeken op het moment dat er kleinere cpu's en gpu's erin komen, zelfde prestaties als een desktop en qua prijs, ontwerp en warmte ontwikkeling haalbaarder.

• DUX
  • Laatst online: 11:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Eens met je punten, op voorwaarde dat "upgradebaar" bij de positieve punten van een PC komt te staan. Je geen-gezaniks-met-upgrades-pluspunt van de console streep ik even weg:
nieuws: Herfstupdate kan Xbox 360 onbruikbaar maken - Update
nieuws: Grotere Xbox 360-harddisk 'onontkoombaar'
nieuws: Microsoft gaat lastige Xbox 360 uit 2005 gratis repareren

[ Voor 0% gewijzigd door DUX op 27-11-2006 23:18 . Reden: whoops! ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

upgradebaar is ook een pluspunt van een PC. Ik heb de nadelen van beide platformen niet opgenoemd.
In feite staan ze lijnrecht tegenover elkaar op die punten, dus de voordelen van de console zijn de nadelen van de PC.
Het is hardstikke handig om ff een snellere videokaart in je bak te proppen als hij niet meer voldoet.
Aan de andere kant kan je dat ook zien als nadeel, gezien je dus af en toe nieuwe hardware aan moet schaffen en je bak moet open schroeven om het er in te plaatsen (of je bent je PC voor een paar dagen kwijt en dat je dat door de winkel laat doen).

En de links die je aanhaalt slaan meer op kritieke patches en niet zozeer op upgrades om de performance van je console te vergroten.
Dat de harddisk van de X360 te klein blijkt is gewoon een calculatiefoutje van Microsoft en die moeten ze verhelpen. In princiepe hoef je niet bij bij Microsoft aan te kloppen voor een krachtigere CPU of GPU. Die zijn er gewoon niet.
Dat geld trouwens net zo voor andere consoles. Je hoeft geen optionele CPU/GPU/RAM upgrades te verwachten. Die zijn er niet en die komen er niet.
Dat gaat namelijk ten koste van het gebruiksgemak. Als je games koopt voor je console verwacht je dat het werkt en moet je niet hoeven letten op systeem specificties. Anders is het net zo simpel om voor een PC te gaan.
Of je krijgt zoiets van "This game requires a minimum CPU upgradepack #03" of "This game requires at least Memory Upgrade Module #05" ofzo...

edit: energiezuinig gaat tegenwoordig ook niet meer op trouwens. Als je ziet hoeveel watt's de nieuwe consoles verstoken kan je netzogoed voor een PC gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door McKaamos op 27-11-2006 23:26 ]

• DUX

DUX

McKaamos schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:13:
upgradebaar is ook een pluspunt van een PC. Ik heb de nadelen van beide platformen niet opgenoemd.
In feite staan ze lijnrecht tegenover elkaar op die punten, dus de voordelen van de console zijn de nadelen van de PC.
Het is hardstikke handig om ff een snellere videokaart in je bak te proppen als hij niet meer voldoet.

En de links die je aanhaalt slaan meer op kritieke patches en niet zozeer op upgrades om de performance van je console te vergroten.
Dat de harddisk van de X360 te klein blijkt is gewoon een calculatiefoutje van Microsoft en die moeten ze verhelpen. In princiepe hoef je niet bij bij Microsoft aan te kloppen voor een krachtigere CPU of GPU. Die zijn er gewoon niet.
Dat geld trouwens net zo voor andere consoles. Je hoeft geen optionele CPU/GPU/RAM upgrades te verwachten. Die zijn er niet en die komen er niet.

edit: energiezuinig gaat tegenwoordig ook niet meer op trouwens. Als je ziet hoeveel watt's de nieuwe consoles verstoken kan je netzogoed voor een PC gaan.
Kweenie hoor...

Je specifieerde ook niet of het nou software of hardware moest zijn, noch dat het (non-)kritieke upgrades waren). Nou hoeft dat ook niet meteen maar ik vind wel dat je dan een scherpe lijn moet trekken over wat dan wel je console beter zou maken. Een grotere HD mag dan een calculatiefout zijn van MS, ik tel 'em desalniettemin als zijnde performance-vergrotend. Net als de grote patches die een snellere verwerking van een spel (aldanniet merkbaar met blote oog) kunnen verwezelijken.

Vergeet niet dat "geen gezanik met upgrades" zo subjectief is als maar kan. Ik persoonlijk heb eerlijk waar eigenlijk nooit problemen gehad met blauwschermen bij upgrades. Kwestie van goede spullen kopen en je voorbereiden op installeren. Horrorverhalen die ik overal lees over problemen met installeren van dingen neem ik immers met een korreltje zout. Bovendien, upgraden van een PC is geen verplichting dus zijn het aantal problemen wat je tegen zou kunnen komen niet meetbaar en zoals aangegeven is de console ook niet vrij van upgradeproblemen. Wat dat punt staan een console en een PC gelijk wat mij betreft, dat is wat ik net even wilde aangeven met minder woorden.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DUX schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:26:
[...]

Kweenie hoor...

Je specifieerde ook niet of het nou software of hardware moest zijn, noch dat het (non-)kritieke upgrades waren). Nou hoeft dat ook niet meteen maar ik vind wel dat je dan een scherpe lijn moet trekken over wat dan wel je console beter zou maken. Een grotere HD mag dan een calculatiefout zijn van MS, ik tel 'em desalniettemin als zijnde performance-vergrotend. Net als de grote patches die een snellere verwerking van een spel (aldanniet merkbaar met blote oog) kunnen verwezelijken.

Vergeet niet dat "geen gezanik met upgrades" zo subjectief is als maar kan. Ik persoonlijk heb eerlijk waar eigenlijk nooit problemen gehad met blauwschermen bij upgrades. Kwestie van goede spullen kopen en je voorbereiden op installeren. Horrorverhalen die ik overal lees over problemen met installeren van dingen neem ik immers met een korreltje zout. Bovendien, upgraden van een PC is geen verplichting dus zijn het aantal problemen wat je tegen zou kunnen komen niet meetbaar en zoals aangegeven is de console ook niet vrij van upgradeproblemen. Wat dat punt staan een console en een PC gelijk wat mij betreft, dat is wat ik net even wilde aangeven met minder woorden.
Het gaat er om dat in princiepe een console niks nieuws nodig zou moeten hebben. Dat dat in het geval van Microsoft wel zo is, das Microsofts probleem. Moeten ze maar beter coden en de console maar in 1 keer goed afwerken. Het hoort in ieder geval niet zo dat er geupgrade wordt.
Heb jij ooit bij een Playstation een software upgrade gezien? of bij een Gamecube? ook de oude Xbox heeft naar mijn weten nooit upgrades gehad.

Het woordt "console" staat bij mij nog altijd synoniem voor "inpluggen, CD er in en spelen". Met een PC heb je dat per definitie niet. Je zal altijd je games moeten installeren, zorgen dat je drivers en directX up-to-date is, etc etc.
Opzich hoef je een PC idd niet te upgraden, maar dan loop je de kans dat je dus met de nieuwste games problemen krijgt mbt performance. Dat is te verhelpen met nieuwe hardware.

Dus het is maar net hoe je het bekijkt. De X360 heeft wel upgrades nodig, en een PC zo af en toe ook. Het zij software, het zij hardware.
In het geval van de X360 klopt je verhaal ook wel, maar zet dat eens tegen een playstation, gamecube of andere console.

• DUX

DUX

Ik ben het he-le-maal eens met je definitie van hoe een console zou moeten zijn, hoor :) Zelf vroegah ook nog wel een NES gehad.

Helaas steekt de TS hier juist de XBOX360 tegenover een PC en niet zozeer een "console in het algemeen", en tja, dan moet ik van mezelf wel even die kanttekening plaatsen :)

Verwijderd

Vergeet niet dat ze bij de XBOX of welk ander console ze 100% uit de machines kunnen trekken.. Als ze dit willen doen met een gamePC die 2x een 8800GTX bevat met een Conroe geclocked zijn de beelden vele malen beter, maar mensen met een minder systeem kunnen het gelijk niet meer spelen.. Bij het maken van een game op de PC zijn ze dus 'verplicht' om het ook te laten draaien op de wat 'mindere' systemen.. Ik ben in bezit van zowat elk console en heb een aardig systeem staan, maar bij mij gaat er niets boven de PC..

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
ik heb consoles ook niet zovaak zien vastlopen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

battler schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:46:
ik heb consoles ook niet zovaak zien vastlopen.
Ik mijn pc ook niet. Ik heb wel zat filmpjes van xdozen die vastlopen. Of mijn cubeje. Of mijn andere consoles :)

Een console is alleen beter als de gebruiker er meer aan heeft dan een pc en vice versa. Ik als console gamer zou dus gewoon meer hebben aan een 360 dan een high end pc :) En gekke pc gamers vice versa.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:21
Als je simpelweg wilt gamen en niet een erg hoog budget hebt, dan zou ik zeker voor een XDoos 360 gaan. Prima ding om lekker te gamen op een HDTV.

Verder denk ik dat alles wel gezegd is. Ik vind persoonlijk een toetsenbord + muis, plus de mogelijkheden om patches, cracks, mods ed te kunnen installeren en aanpassen wat ik wil. Daarnaast vind ik de upgradebaarheid van de PC erg leuk! Maar PC's kunnen potentieel meer gezeik geven mbt drivers, instellingen, hardware etc. Plus de hardware is duurder. Dus 't is je eigen keus. De term 'beter' kan je gewoon niet gebruiken bij deze vergelijking.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 23:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dit weekend voor het eerst met een Xbox mogen spelen. Buiten het feit dat hij een behoorlijke herrie maakt (zelf tov mijn PC), is dat ding natuurlijk 100% game-focused. PGR3 gespeeld op een HD-ready TV, mooi beeld goed geluid.. maar er is geen vergelijkend spel op de PC (arcade, mischien Testdrive oid?); 1-0 voor Xbox. Toen <naam kwijt - rippoff van GTA> gespeeld, duidelijk geval dat een PC dit makkelijk wint. Haperingen, tearing en popups wat bij een (ja, highend) PC dus echt niet voorkomt; 1-1 gelijk.

kleine note mbt PGR3: Aanzetten en gaan (geen kennis van settings nodig).
Het heeft ons een goed uur gekocht uberhaubt te vinden hoe je splitscreen kan spelen, dit stond niet in de manual (buiten wat korte text bij costum tracks). Uiteindelijk via google/forums gevonden hoe dit moest.

Xbox is leuk, geinig en vooral 'financieel' aantrekkelijker dan een PC als je puur op games focused (als is MCE wel leuk, maar heb je toch een MCE PC nodig :P) Een PC game moet zo enorm compatible zijn met elke stukje bedenkbaar hardware (en merk), een Xbox kan gewoon alles uit zijn kastje trekken.

Maar wil je meer, MSN, MMORPGs en RTS met gemak van keyboard/muis + eigen instellingen, wint een PC het. Maar het winnen heeft een prijskaartje.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2006 10:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

heel simpel

de pc ligt altijd voor op de consoles

bij pc's is ook niet echt sprake van "next-gen"

consoles komen om de zoveel tijd uit en maken dan een grote sprong, maar die stappen die de console dan zet heeft de pc altijd al gehad, maw de pc ligt altijd voor op consoles

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

wel, voordelen van consoles:
- het speelgemak: schijfje insteken en spelen maar. Geen onzin met obscure compatibiliteitsproblemen
- wat niet te onderschatten is: het spel ziet er bij iedereen hetzelfde uit. Iedereen gebruikt dezelfde controls, en dat is absoluut cruciaal als je eerlijk wil multiplayeren.
- de gamesindustrie focussed zich meer dan ooit tevoren op consolegames, en we zien ongelofelijk veel originele games op console verschijnen terwijl pc games zich hardnekking op de zeer conservatieve genres blijven richten.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

DE pc heeft de xbox360 al weer ingehaald qua beeld. Kijk maar naar fear die ziet er toch echt beter uit op de pc dan op de xbox360. Bij de pc kan je ook nog eens de aa en fsaa hoger zetten dan op de xbox360. ;)

Als geld geen rol speeld dan is een dikke high end pc veel en veel beter dan de nu al achterhaalde XBOX360. :D

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2006 11:54 ]

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het grote voordeel van een console vind ik ook dat je 'm (bijna) overal kan aansluiten. Mijn ouders hebben een stacaravan daar zat ik dus ook heel vaak, ik had bijna standaard daar mijn Playstation bij me, kon ik daar tenminste ook lekker gamen. :)
Tegenwoordig game ik niet zoveel meer, heb ik een laptop en ben ik sowieso eigenlijk meer weg dan dat ik daar ga zitten gamen als ik er ben.
Maar voor dat soort dingen vind ik een console dus beter dan een gamepc, want die sleep je niet even in een tas mee.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-07 08:11
Ik heb beide, met Gears of War wint de xbox360 gewoon zeker weten, te meer omdat er nog geen spel op de PC uit is dat draait op een next gen engine als de unreal3 engine. Maargoed, de PC haalt dat binnen een half jaar tot jaar wel weer in.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

DarkShadow schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:22:
Ik heb beide, met Gears of War wint de xbox360 gewoon zeker weten, te meer omdat er nog geen spel op de PC uit is dat draait op een next gen engine als de unreal3 engine. Maargoed, de PC haalt dat binnen een half jaar tot jaar wel weer in.
Daar gaat vanaf Crysis verandering in komen en die moet nog dit jaar uitkomen als ik het goed heb. En met de komt van vista zit je al helemaal goed met een dikke pc, want (xbox) live word naar de pc gehaald. Ik benk dat er starks steeds meer via XNA(zoals:Senjo Online) game worden gemaakt en zo op de xbox en op de pc kunnen draaien en dat deze platformen steeds meer samen smelten.(gewaagde uitspraak maar is denk ik wel de toekomst waar microsoft heen wilt)

Kijk voor de "power user" is de meer pc geschikt, voor de luie gamer is een console beter geschikt. De pc is gewoon sneller en de gpu's worden met een rap tempo opgevolgd door steeds sneller modellen dat kan een console nooit bij houden. Maar met een console hoef je nergens op te letten het werkt gewoon bij een pc is dit wel anders en heb je kan dat je gloed nieuw game pas kan spelen na een patch.(die welles weken kan duren)

Verwijderd

Het is hel simpel, het gamed gewoon het fijnst/mooist op een High-End PC. Ook als je niet met de muis en het tobo kunt omgaan, hiervoor kun je een b.v. logitech rumble pack 2 kopen. (Werkt perfect!) En qua graffische elementen is het al helemaal beslist, de PC kan gewoon vele malen mooier beeld laten zien. Ook op groter beeld, als je maar betaald! Daar zit het hem juist in, de console heeft gewoon de meeste "Bang for the Buck". Maar dit was de vraag in de TS niet, dus het antwoord is: High-End PC geeft betere graffische elementen weer dan welke andere console dan ook.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Klopt helemaal wat je zegt, ik was ook een beetje af gedwaald en het antwoord op de vraag van de TS is dan ook "De High-end PC" en dat gaat alleen maar meer worden in de komende jaren. ;)

Je kan met een pc ook veel hogere resolutie weergeven dan de XBOX 360 HD 1080p, zoals op een 30" Dell scherm 2.560 x 1.600 (WQXGA).

[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 28-11-2006 15:30 ]

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 18:45
altijd leuk he.

strategie games op een console spelen net zo als shooters. ik weet dat er muizen zijn voor sommige console's maar ja dan is het console idee er een beetje af vind ik.

wacht maar tot dx10 kijken hoe de pc dan weer voor loopt op de console's

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:35

-tom-562

Oliesjeik

Ja, voor het geld van een DX10 kaart kan je al een xbox360 kopen... Dus wat prijs/prestatie wint een xbox 360 het dik.
Enige voordeel wat ik echt van een pc kan bedenken is dat het makkelijker en "goedkoper" is om aan spellen te komen ;)
Als mijn PC ook oud begint te raken koop ik niet eens meer een nieuwe PC voor te gamen, maar een xbox 720 ofzo, of wat er dan zal zijn :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
crazyheinz schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:42:
Ik heb al op een xbox met een HD-scherm gespeeld en ik vind het beed toch niet mooier dan pc. De randen waren gekarteld enzo terwijl op mijn pc ik alles mooi met anti-alaising kan afstellen.
Klinkt alsof je je Xbox 360 niet goed hebt ingesteld om in de juiste HD-resolutie door te sturen naar je scherm. En het upscalen van lage resolutie naar hoge resolutie ziet er gewoon ruk uit, ongeacht de gebruikte upscaler en anti-aliasing. Xbox 360 games moeten afaik minstens 2x anti-aliasing gebruiken, dus de situatie zoals jij die schetst lijkt me onwaarschijnlijk tenzij je een demopod als referentie heb gebruikt, die gebruiken geen AA had ik begrepen omdat die een pre-launch versie van alles draaien.
RappieRappie schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:45:
Mja, een PC is ook niet alleen om te gamen. Een X-Doos wel.
Consoles beginnen steeds meer mediacenter-achtige vormen aan te nemen. DVDs kijken is prima mogelijk en je kan nu ook series kopen en downloaden om te kijken op een X360 had ik begrepen.
DUX schreef op maandag 27 november 2006 @ 23:07:
[...]

Eens met je punten, op voorwaarde dat "upgradebaar" bij de positieve punten van een PC komt te staan. Je geen-gezaniks-met-upgrades-pluspunt van de console streep ik even weg:
nieuws: Herfstupdate kan Xbox 360 onbruikbaar maken - Update
nieuws: Grotere Xbox 360-harddisk 'onontkoombaar'
nieuws: Microsoft gaat lastige Xbox 360 uit 2005 gratis repareren
Haal upgrades en updates niet door elkaar ;) 't wordt allemaal gemaakt door mensen dus er zitten fouten in, en zeker naarmate de apparatuur en de software erop complexer worden, nemen de fouten toe. Overigens kan je het jezelf zo moeilijk maken als je wilt, maak je totaal geen gebruik van Live dan heb je geen software update of harde schijf upgrade nodig. En als je dan een upgrade moet doen, is het losklikken en weer vastklikken van de Xbox 360 HDD denk ik sneller en makkelijker dan een HDD vervangen bij een PC. Waar je bij de PC ook meteen mag nadenken over je CPU, GPU en RAM.

Verder: alles is relatief. FEAR ziet er misschien mooier uit op de PC, maar om Gears of War op de PC te draaien zal je toch denk ik een riante hoeveelheid megahertzen en megabytes onder de kap van je computer moeten hebben en dan is een Xbox 360 premium edition met Gears of War voor 429 euro bij de Mediamarkt toch goedkoper. Hangt er maar net van af hoeveel tijd en mankracht er in het optimaliseren voor een platform wordt gestopt lijkt me, dus op graphics beoordelen is al moeilijk. Om maar niet over de wensen van gebruikers beginnen: als je naast gamen ook wil tekstverwerken is een console niet de handigste keus. Een objectieve vergelijking is dus niet te doen en hangt het dus van je hoeveelheid zakgeld en voorkeuren af :).

Overigens is deze discussie (consoles vs computers) al zo oud als de weg naar Rome.

Edit:
mad_max234 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:44:
[...]

Daar gaat vanaf Crysis verandering in komen en die moet nog dit jaar uitkomen als ik het goed heb.
Q2 2007, helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 28-11-2006 20:04 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 13:03

MeNTaL_TO

The future is not set

McKaamos schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:50:

Console:
Geen gezanik met upgrades.
Gaat niet meer op voor de next gen consoles he.
Die moet je tegenwordig wel updaten (wat bij zowel de 360 als de wii al goed misging).

Als je het als hardware bedoeld gaat het in de 360 geval ook niet op. HDDtje HD-DVD speler enz.

[ Voor 14% gewijzigd door MeNTaL_TO op 28-11-2006 20:02 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Kijk consoles zijn ideaal voor 't gamen, maar er zijn wel een aantal dingen die mij weerhouden van het spelen op een console. Shooters bijvoorbeeld, dat moet je gewoon spelen met een muis en toetsenbord, is vele malen fijner en precieser. RTS is ook typisch een pc genre. Maar als je naar andere games kijkt is een console erg handig, game erin en spelen. Niks instaleren e.d. De kwaliteit van pc games is wel beter denk ik, heb nog nooit op een xbox360 gespeeld op een hd-tv. Een hig-end pc is gewoon erg krachtig, maar natuurlijk niet alleen gericht op het gamen. Als je puur en alleen wilt gamen, moet je gewoon een console kopen. Want een gamepc is nogal duur.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 13:13
Ach jah... gameconsoles, het welles nietes verhaal.
Kans om mijn mening eens te ventileren.

Gameconsoles en computers zijn niet met elkaar te vergelijken. Pure kracht en beeldkwaliteit is dan wel een issue wat meetbaar is. Niet zozeer de kwaliteit van het beeld, maar meer de rekenkracht welke hiervoor beschikbaar is. Een discussie voeren over 'wat mooier is' lijkt me dan ook zeer loos tijdverdrijf. Meningen zijn niet meetbaar, feiten wel gelukkig.

Qua pure rekenkracht kan een computer verder dan een Xbox 360, wanneer we het over een high-end systeem hebben, dit is meetbaar en rekentechnisch mogelijk. Of er daadwerkelijk op dit platform games worden geschreven welke volledig gebruik maken van deze rekenkracht is een tweede uiteraard.

Een PC heeft zo zijn meerwaarde, zoals het de volledige controle hebben over jouw systeem. Met een Xbox zal je altijd afhankelijk zijn van wat Microsoft hiermee wil, daarentegen ben je met een computer volledig onafhankelijk. Ook de grafische pracht welke er uit een computer te behalen valt is zeker een plus, maar dit is voor de meeste mensen niet doorslaggevend. Uiteindelijk draait het om de games, en dat is waar de PC zijn steekje laat vallen. De computer is zoals eerder gezegd een onafhankelijk platform, maar dit brengt ook z'n negatieve punten met zich mee. Wanneer een bedrijf een 'computer' zoals een Xbox neerzet, zorgt dit bedrijf direct voor een financiële boost welke terug is te vinden in exclusieve contracten met gamestudio's. Voor een computer is dit uiteraard niet denkbaar (heel eventueel met toekomstige Games for Vista).

Voor mij wint een nextgen gameconsole het van de PC, ook al heb ik er (nog) geen. Het is namelijk gruwelijk ongezellig om te gamen met vrienden op een computer, terwijl het hangen op de bank mij een stuk aangenamer afgaat. Ook systeemvereisten voor een game worden beperkt tot 'het hebben van de console (duh)', geen eindeloos gefuck om FPS'jes. Hiermee is ook het eindeloze gedoe met hardware verdwenen, geen peperdure videokaarten of uitbreidingen zijn meer benodigd om een 'blockbuster'-game te hoeven spelen. Het Xbox live platform is zo breed en groot dat het alles binnen handbereik heeft zoals demo's, welke binnen enkele minuten op je harde schijf zijn te vinden. Het zoeken naar goede mirror's is hiermee voorgoed voorbij.

Elk platform heeft zijn voor en nadelen, de keuze van de consument zal geheel naar eigen situatie worden genomen. En zo zal de gameoorlog nog wel een tijdje doorgaan. Ikzelf heb het liefst een Xbox 360 én een Vista PC. Best of both worlds :)

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:10:
Enige voordeel wat ik echt van een pc kan bedenken is dat het makkelijker en "goedkoper" is om aan spellen te komen ;)
Ja die Xbox360 spellen zijn zo verrekte groot, ik doe er zeker een uur over om ze te downloaden en dan kost het ook nog een Verbatim DL DVD _O-
Pagina: 1