Kwaliteit upload voor YouTube?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Elke keer als ik een filmpje naar YouTube upload krijgt het een heel slechte kwaliteit (terwijl het origineel wel een goede kwaliteit had). Mijn filmpje is 30 seconden lang en ik heb meerdere formaten geprobeerd.

YouTube beveel het volgende aan: 320x240, MPEG4 and 30 fps.

Dus ik heb mijn basketbalfilmpje met Adobe Premiere Pro naar 320x240, 30 fps en de MPEG4 codec ge-exporteerd. Het gaf weer een heel slechte kwaliteit... Ik heb ook DivX 6.2 en H.264 geprobeerd maar hetzelfde ^^

Kan iemand me helpen??? Hoe krijg ik goede kwaliteit, want ik weet dat het kan (heb goede kwaliteit filmpjes gezien van basketbal)

:'( :'(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Misschien YouTube even mailen?

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik vermoed dat YouTube er zelf nog een compressie op loslaat om bandbreedte te sparen.
Tenminste, dat lijkt mij een logische verklaring hiervoor. :)

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Best gewoon het origineel uploaden, en youtube zelf de compressie laten regelen. Denk dat youtube nog eens compressie loslaat op jouw filmpje, waardoor het er nog slechter uit gaat zien.

Maar ben dit niet zeker, ben zelf geen you-tube gebruiker.

• Blue_Fear
Ik heb al wat google research gedaan en het is inderdaad zo dat YouTube het transcode naar .flv (dit is flash), ik kan echter niet .flv uploaden....

Wat bedoel je met origineel 0X55AA? Is dat DV AVI PAL vanuit Adobe Premiere? Ik dacht dat hij sowieso een compressor gebruikte....

• Blue_Fear
Geen YouTubers op GoT?

• Blue_Fear
Sorry voor de bump,
Maar gezien de populariteit van YouTube moeten er toch mensen zijn met meer ervaring m.b.t. het uploaden??? Of zit ik in het verkeerde forum?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Blue_Fear schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:25:
Sorry voor de bump,
Maar gezien de populariteit van YouTube moeten er toch mensen zijn met meer ervaring m.b.t. het uploaden??? Of zit ik in het verkeerde forum?
Wat is je filmpje als het nog niet met Premiere bewerkt is? Ik bedoel dan codec, fps en bestandsgrootte. YouTube heeft een upload limiet van 2min geloof ik, dan kapt ie de upload af.

Probeer je niet-bewerkte filmpje te uploaden, en kijk of dat beter gaat :)

• Blue_Fear
Ik heb van digitale televisie een filmpje op dvd gezet, deze met DVDDecrypter en AutoGK (GuardianKnot) geript en de instelling DV PAL gebruikt (29,97 fps??) en een filmpje van 5 minuten kwam eruit van 530 mb. Kwaliteit was gelijk aan tv. Vervolgens met virtual dub stukjes van elk zo'n 8 seconde eruit geknipt (deze filmpjes van 8 seconde waren zo'n 230 mb per stuk!!). Vervolgens deze in Adobe achter elkaar gezet dus het is nog redelijk raw denk ik.

Als dit filmpje save onder DV AVI wordt het ongeveer 130 mb voor een filmpje van 30 seconde. Bij YouTube is de limiet 100 MB EN/OF 10 minuten, dus ik kan die sowieso niet uploaden.

Het gekke is dat ik filmpjes van zeer goede kwaliteit heb gezien die wel 5+ minuten duurden...

Nu heb ik geprobeerd te compresseren naar quicktime H.264 en toen kreeg ik een filmpje van 30 mb (320x240 = YouTube grootte).... SUPER kwaliteit, maar naar YouTube upgeload en de kwaliteit was verschrikkelijk, gewoon zo storend dat je het meteen af zet.

Bedankt voor het antwoord i.i.g.!

[ Voor 6% gewijzigd door Blue_Fear op 29-11-2006 13:48 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Blue_Fear schreef op woensdag 29 november 2006 @ 13:45:
Ik heb van digitale televisie een filmpje op dvd gezet, deze met DVDDecrypter en AutoGK (GuardianKnot) geript en de instelling DV PAL gebruikt (29,97 fps??) en een filmpje van 5 minuten kwam eruit van 530 mb. Kwaliteit was gelijk aan tv. Vervolgens met virtual dub stukjes van elk zo'n 8 seconde eruit geknipt (deze filmpjes van 8 seconde waren zo'n 230 mb per stuk!!). Vervolgens deze in Adobe achter elkaar gezet dus het is nog redelijk raw denk ik.

Als dit filmpje save onder DV AVI wordt het ongeveer 130 mb voor een filmpje van 30 seconde. Bij YouTube is de limiet 100 MB EN/OF 10 minuten, dus ik kan die sowieso niet uploaden.

Het gekke is dat ik filmpjes van zeer goede kwaliteit heb gezien die wel 5+ minuten duurden...

Nu heb ik geprobeerd te compresseren naar quicktime H.264 en toen kreeg ik een filmpje van 30 mb (320x240 = YouTube grootte).... SUPER kwaliteit, maar naar YouTube upgeload en de kwaliteit was verschrikkelijk, gewoon zo storend dat je het meteen af zet.

Bedankt voor het antwoord i.i.g.!
Ik heb een keer voor een vriend van me dingen geconvert...
Met Virtualdub
Video Codec: XviD
Audio Codec: MP3
Resize-to (Precize Bicubic): 320x240

Met deze specifieke settings
Een bitrate van 1000kbps voor de video is voldoende denk ik

Je kan met single pass encoding doen... maar dan wordt de kwaliteit vooral bij bewegingen minder...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1