Toon posts:

handscanner ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wil een vintage" primax/handscanner zonder de insteek(grafische)kaart inpluggen op notebook met XPhome
,is zoiets mogelijk??
heb er wel de juiste aansluiting voor de stekker..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om te vermelden wat voor stekker er dan aanzit. Als ik me niet vergis zit er namelijk een PS/2 achtige connector aan die je moest gebruiken icm een (ISA?)controller. Lijkt me dus niet dat je dat zomaar op je notebook hebt zitten.

Maar goed, zonder te weten over wat voor type of connector het gaat is dit natuurlijk giswerk.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
wij hadden zo een ding via de seriele poort. Dus dan kan het wel. Enkel een driver zal wss een probleem zijn. Maar dan installeer je gewoon windows 95 ofzo op een virtuele machine en kan je alles probleemloos gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
klopt,een ps/2?!? ronde stekker dia ongeveer10mm. met pinnetjes erin

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Dat klinkt meer als DIN eigenlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 20:47:
klopt,een ps/2?!? ronde stekker dia ongeveer10mm. met pinnetjes erin
Afbeeldingslocatie: http://images.mercateo.com/images/products/BUGcomputer/gr_art110007253.jpg
Dit is PS/2. Wordt voornamelijk gebruikt voor muizen en keyboards. Maar ook scanners en soms ook stroompluggen kunnen zulke aansluitingen hebben (deze werken uiteraard niet op je PS/2 poorten van je mobo). Het is namelijk geen PS/2, maar ze zien er hetzelfde uit.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:37
De handscanner die ik nog heb (een Trust) heeft een 8- pin minidin stekker. Schematisch (de verhoudingen kloppen niet helemaal) ziet hij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://mdsh.com/notes/MiniDin-8.png
Er zijn blijkbaar wel converters voor 8-pins minidin naar serieël (link), maar het blijft de vraag of de scannersoftware daarmee om kan gaan. Überhaupt blijft het nog de vraag of de signalen wel RS232- signalen zijn :). Er zullen in ieder geval heel wat haken en ogen aan zitten of het werkt of niet :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1