[Debian] PHP5

Pagina: 1
Acties:

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 18:11
Ik ben zelf aan het experimenteren met Debian.

Ik ben zelf nog vrij onbekend met alle linux systemen maar ik probeer het mezelf aan te leren, het lukt my al aardig, de basics heb ik nu wel aardig door.

Nu ben ik alleen tegen een probleem aangelopen, ik had alles draaiend te weten :

- Apache2
- Mysql
- PHP5

Alles draaide prima naar mijn behoefte alleen de apache webserver lukte maar niet, de var/www verwees iedere keer naar een andere directory. Vast ergens een simpele instelling, maar eigenwijs hoe ik ben heb ik de apache server gewoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Alleen nu heb ik het probleem dat php niet meer werkt, ik heb geprobeerd om php5 opnieuw te installeren. Dat werkte niet, ook heb ik mysqll opnieuw geprobeerd te installeren.

Nu als ik php -v commando ingeef krijg ik de volgende melding.

code:
1
2
3
4
5
6
7
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/ming.so' - libming.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so' - /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so' - /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP 5.2.0-0.dotdeb.3 with Suhosin-Patch 0.9.6.2 (cli) (built: Nov 13 2006 18:10:55)
Copyright (c) 1997-2006 The PHP Group
Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2006 Zend Technologies

Die dynamic library's hebben voordat ik begon met 'klooien' er wel ingestaan.

De /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so zou volgens mij gewoon in php5-mysql moeten zitten.

Ik heb dus ook dat geprobeerd

# apt-get install php5-mysql

Voor de ming.so heb ik # apt-get install php5-ming gedaan.

Maar het lijkt er nu op dat de hele php module is uitgeschakeld, als ik op de apache server een index.php gooi, wilt mijn firefox hem downloaden.

Ik heb de apache server al een paar keer geherstard, maar dat mocht niet baten.

Kan iemand mij een slinger in de goede richting geven waar ik moet gaan zoeken?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:31
Klinkt alsof je het probleem hebt dat hier besproken EN opgelost wordt:

http://www.devnetwork.net...47bcdf9a8ff17836c68f66222

laat je nog even weten of je er hiermee uitkomt?

Succes!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Staat apache wel geconfigureerd om met php bestanden om te gaan?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:31
Toch fijn dat je de mensen die de moeite nemen je te antwoorden hier netjes even update.....

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P