Ik ben zelf aan het experimenteren met Debian.
Ik ben zelf nog vrij onbekend met alle linux systemen maar ik probeer het mezelf aan te leren, het lukt my al aardig, de basics heb ik nu wel aardig door.
Nu ben ik alleen tegen een probleem aangelopen, ik had alles draaiend te weten :
- Apache2
- Mysql
- PHP5
Alles draaide prima naar mijn behoefte alleen de apache webserver lukte maar niet, de var/www verwees iedere keer naar een andere directory. Vast ergens een simpele instelling, maar eigenwijs hoe ik ben heb ik de apache server gewoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Alleen nu heb ik het probleem dat php niet meer werkt, ik heb geprobeerd om php5 opnieuw te installeren. Dat werkte niet, ook heb ik mysqll opnieuw geprobeerd te installeren.
Nu als ik php -v commando ingeef krijg ik de volgende melding.
Die dynamic library's hebben voordat ik begon met 'klooien' er wel ingestaan.
De /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so zou volgens mij gewoon in php5-mysql moeten zitten.
Ik heb dus ook dat geprobeerd
# apt-get install php5-mysql
Voor de ming.so heb ik # apt-get install php5-ming gedaan.
Maar het lijkt er nu op dat de hele php module is uitgeschakeld, als ik op de apache server een index.php gooi, wilt mijn firefox hem downloaden.
Ik heb de apache server al een paar keer geherstard, maar dat mocht niet baten.
Kan iemand mij een slinger in de goede richting geven waar ik moet gaan zoeken?
Ik ben zelf nog vrij onbekend met alle linux systemen maar ik probeer het mezelf aan te leren, het lukt my al aardig, de basics heb ik nu wel aardig door.
Nu ben ik alleen tegen een probleem aangelopen, ik had alles draaiend te weten :
- Apache2
- Mysql
- PHP5
Alles draaide prima naar mijn behoefte alleen de apache webserver lukte maar niet, de var/www verwees iedere keer naar een andere directory. Vast ergens een simpele instelling, maar eigenwijs hoe ik ben heb ik de apache server gewoon verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Alleen nu heb ik het probleem dat php niet meer werkt, ik heb geprobeerd om php5 opnieuw te installeren. Dat werkte niet, ook heb ik mysqll opnieuw geprobeerd te installeren.
Nu als ik php -v commando ingeef krijg ik de volgende melding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/ming.so' - libming.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0 PHP Warning: Module 'mysql' already loaded in Unknown on line 0 PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so' - /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0 PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so' - /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0 PHP 5.2.0-0.dotdeb.3 with Suhosin-Patch 0.9.6.2 (cli) (built: Nov 13 2006 18:10:55) Copyright (c) 1997-2006 The PHP Group Zend Engine v2.2.0, Copyright (c) 1998-2006 Zend Technologies |
Die dynamic library's hebben voordat ik begon met 'klooien' er wel ingestaan.
De /usr/lib/php5/20060613/php_mysql.so zou volgens mij gewoon in php5-mysql moeten zitten.
Ik heb dus ook dat geprobeerd
# apt-get install php5-mysql
Voor de ming.so heb ik # apt-get install php5-ming gedaan.
Maar het lijkt er nu op dat de hele php module is uitgeschakeld, als ik op de apache server een index.php gooi, wilt mijn firefox hem downloaden.
Ik heb de apache server al een paar keer geherstard, maar dat mocht niet baten.
Kan iemand mij een slinger in de goede richting geven waar ik moet gaan zoeken?