Beste mensen,
dit topic zal vaker aangesneden worden, echter voor dit specifieke onderdeel kon ik niks vinden.
Situatie:
Thuisnetwerk bestaande uit:
Linksys WRT54G (met DD-WRT firmware erop)
Laptop met Intel 2200BG draadloze netwerkkaart
PC met Linksys G PCI-draadloos netwerk adapter
Probleem:
Overdrachtsnelheid van laptop naar pc en v.v. ligt tussen de 700-1000 KB/s terwijl beide draadloze netwerkkaarten netjes met 54Mbps zijn verbonden met de router.
Natuurlijk weet ik dat de praktijk snelheden nooit deze 54Mbps zullen halen, echter 2MB/s zou toch haalbaar moeten zijn.
Enige zaken die ik reeds geprobeerd heb:
- verschillende wireless channels
- zowel MS wireless zero driver als merk-eigen drivers getest
Direct downloaden van internet gaat wel sneller, mijn Orange inet verbinding is ingetraind op 1500Mbps. Hiermee haal ik van mn nieuwsgroep server netjes 1,3MB/s...
Komt de lage interne transfer rate doordat je van wireless naar wireless gaat via de router?
dit topic zal vaker aangesneden worden, echter voor dit specifieke onderdeel kon ik niks vinden.
Situatie:
Thuisnetwerk bestaande uit:
Linksys WRT54G (met DD-WRT firmware erop)
Laptop met Intel 2200BG draadloze netwerkkaart
PC met Linksys G PCI-draadloos netwerk adapter
Probleem:
Overdrachtsnelheid van laptop naar pc en v.v. ligt tussen de 700-1000 KB/s terwijl beide draadloze netwerkkaarten netjes met 54Mbps zijn verbonden met de router.
Natuurlijk weet ik dat de praktijk snelheden nooit deze 54Mbps zullen halen, echter 2MB/s zou toch haalbaar moeten zijn.
Enige zaken die ik reeds geprobeerd heb:
- verschillende wireless channels
- zowel MS wireless zero driver als merk-eigen drivers getest
Direct downloaden van internet gaat wel sneller, mijn Orange inet verbinding is ingetraind op 1500Mbps. Hiermee haal ik van mn nieuwsgroep server netjes 1,3MB/s...
Komt de lage interne transfer rate doordat je van wireless naar wireless gaat via de router?