[Vista] Geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Hallo allemaal,

Ik heb Vista geinstalleerd, en alles werkte prima, tot gisteren. Na het verschijnen van het groene balkje komt normaliter het windows logo in beeld waarna het scherm verschijnt waar je je password in moet tikken. Echter, mijn beeldscherm valt in standby en ik heb geen beeld meer. Het groene balkje zie ik nog wel, maar het windows logo niet meer.

Vreemd is dat de computer verder nog wel werkt, als ik 'blind' inlog dan hoor ik nog gewoon de geluidjes van opstartende msn, etc. Dus ik ben naar veilige modus gegaan, en daar werkt het wel, gewoon beeld.

Wat is het probleem? De laatste keer dat hij het nog deed heb ik niets geinstalleerd, van de een op de andere dag kreeg ik ineens dit probleem. Ik heb al geprobeerd om mn grafische kaart drivers te deinstalleren maar dat lukt niet in veilige modus.

Heeft iemand nog een idee?

Bedankt! ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk forceer je je scherm in een modus die hij niet ondersteund. je zegt niet wat voor monitor je hebt, Maar bijvoorbeeld 100hz vind een TFT niet prettig. Je kunt in veilige modus je scherminstellingen nog even controleren of hij niet een te hoge(of lage) refreshrate heeft, of een te hoge/lage resolutie

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Welke videokaart heb je?

Ik heb ergens gehoord dat ATI drivers soms niet meteen laden. Misschien even wachten met inloggen. (Maar ik denk dat je dat al hebt geprobeerd).

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:39
Dit is echt een driver probleem, probeer de nieuwste driver te installeren van je videokaart, misschien wel een beta-vista driver. Die opmerking van die refresh rate is ook zeker een mogelijkheid.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik heb precies hetzelfde. Eerste paar keer booten werkt alles perfect. Echter na installatie van 2 nieuwe hd's was een reboot nodig en daarna gaat m'n scherm niet op standby maar krijg ik gewoon een zwart scherm te zien na het booten (bootscherm zie je wel).

MSI K8N Neo2-F
AMD64 3500+
Club3D GeForce6200

Ga es kijken of het driver gerelateerd is, maar dit is echt al de 3de keer dat dit gebeurt met Windows Vista RTM.

Signature?

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Ik heb nu de drivers in het apparaatbeheer verwijdert, en het werkt weer. Dus het lag idd aan de driver. Wel erg vreemd want hij werkte eerst wel een tijdje en opeens niet meer. Dus als je hier ook last van heb, probeer de drivers even te verwijderen en vervangen door de windows WDDM drivers.

Ik heb trouwens een ATi Radeon 9800 Pro en ik had de nieuwste Catalyst drivers.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb precies hetzelfde met mijn laptop (ATi Mobility Radeon X1400). Bij het starten van Windows zie ik het logo'tje en met een beetje geluk nog de cursor voor laden, maar daarna heb ik een zwart scherm. Als ik dan mijn wachtwoord intyp hoor ik het aanmeld geluid en een paar seconde later heb ik weer beeld. Ik krijg dan ook de melding dat mijn Video driver niet meer reageerde en succesvol is herstart. Soms heb ik dit probleem ook als ik mijn scherm dicht doe en daarna weer open. Het beeld blijft dan zwart. Een ctrl-alt-del wil dan wel eens helpen om weer beeld te krijgen, maar heb ook es gehad dat hij dat niet eens goed deed. Kheb toen een hibernate gedaan en weer opnieuw aangezet. Nadat hij uit hibernate kwam had ik weer beeld. Ik heb overigens ook de laatste beta drivers van ATi (die van 17 november even uit het hoofd, versie 6.31.100).

Commandline FTW

Pagina: 1