Toon posts:

[PHP] Ben op zoek naar een goed en snel website systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Om maar vast met de boom in huis te vallen, ik ben PHP n00b. Ja, ik heb wel eens een scriptje geschreven, maar daar houdt het dan ook wel bij op. Ik hou de taal verder totaal niet in de gaten, en weet dus niks over de ins -en outs van PHP.

Maar goed. Ik ben dus ASP.NET developer, en dat gaat me prima af. Nu doe ik een freelance project voor een klant. Ik wil zijn site natuurlijk graag in asp maken, gebruikmakend van een dik cms systeem van het bedrijf waar ik werk. Dit mag ik overigens doen. De klant stelt echter de terechte vraag wat er gebeurd als hij ooit besluit om op een dag "weg" te gaan bij mij met zijn website. En uiteraard kan hij dan niet de source van ons systeem meenemen.

Dus ben ik toch een beetje aan het rondkijken naar een goed en gratis systeem om een complete website in te bouwen. En hoewel er ook wel dergelijke open source systemen in het .NET framework zijn geschreven, vallen die me veelal tegen. En ja, php programmeurs, die systemen scoren alleen maar goed op 1 ding: logheid en traagheid. Al zijn ze wel robuust. Niet dat dat niet beter kan overigens, maar op de een of andere manier werken de mensen met inzicht allemaal aan de "andere kant".

Afijn. Om een lang verhaal nog langer te maken, ik ben op zoek naar het volgende:
  • Een gratis systeem om een website in op te zetten, met CMS
  • Redelijk snel
  • Met echte controle over de opmaak, html / css (ik ben css freak).
  • Templates zijn leuk, maar ik wil wel enigzins kunnen bepalen waar wat komt, zeg maar. Het mooiste lijkt mij "contentholders" waar modules met functionaliteit in geladen kunnen worden. In asp.net noemen we dat contentplaceholders of regions.
  • Redelijk makkelijk op te zetten
  • Met mogelijkheid voor wijzigen code, mocht ik dat willen
De volgende zaken moeten in de website komen:
  • Nieuws
  • Forum
  • Gastenboek
  • Bio / Profielen
  • Pics (recursive, dus met mappen)
  • Muziek / Media / Film
  • Boekingen
  • Links
Dus ja..

En om nog even terug te komen op het wijzigen van code: misschien ga ik flash gebruiken voor mainmenu navigatie. Dit omdat ik gebruik ga maken van redelijk exotische fonts. Dus zoiets zal ik bijvoorbeeld moeten kunnen scripten.

Ik heb beschikking over een Windows 2003 webserver, waaronder we php en MySql in IIS hebben draaien

Wie heeft er suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 20:05 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
http://joomla.org :)

Denk dat dat wel voorziet in je behoeften. Aangezien er een grote community achter zit

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:35

BBrunekreeft

Dus...

Misschien is MODx wat voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Zoek eens in Webdesign, Markup & Clientside Scripting op CMS
Ik heb natuurlijk al een beetje rondgesurfed, maar er zijn vele systemen en ik zie door de bomen het bos niet meer. Bovendien heb ik het over een compleet systeem, en vaak gaat het over dingen als fckeditor enzo. Dus hoop ik dat mensen mij kunnen adviseren met iets wat goed aansluit bij gestelde wensen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 20:12 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
offtopic:
Jammer, ik zag de titel en dacht, dat wordt weer 'n goeie tip van mijn kant, maar jij was eerder ;)

MODx is zeker een aanrader, ik gebruik 't zelf ook en werkt als een trein. Het is en blijft wat ingewikkelder dan Joomla en al die andere kant en klare meuk, maar je hebt wel volledige controle over de output, ik denk dat 99% templated is en CSS moet je helemaal zelf regelen, wat imo wel zo fijn is ;) Voor 'n "demo" van wat kan kun je m'n webpage bekijken, al is er niet zo gek veel schokkends te zien nog.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover moet ik zeggen dat ModX er inderdaad goed uitziet...
MODx is 100% buzzword compliant
:)
MODx makes building engaging web projects straightforward — or changing core functionality without hacking the core code possible. Custom tweaks won't leave you pulling out your hair when it's time to upgrade.
Mooi. Ben alleen bang da'k er redelijk diep in PHP zal moeten duiken, maar dat is dan niet anders..

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:35
www.cmsmadesimple.org

Erg simpel te gebruiken en zijn een hoop uitbreidingen voor te krijgen. Scheidt opmaak, structuur en content van elkaar, zo kun je verschillende lay-outs koppelen aan verschillende stylesheets. Templates kunnen ook met smarty gemaakt worden.

De wijzen komen uit het Oosten!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om mezelf maar even te quoten:
-NMe- schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:01:
WEB policy - scriptrequests

Nog los van het feit dat PHP-vragen in Programming horen, en het feit dat er talloze topics over CMS'en in Development Tools & Environments te vinden zijn, moet je hier wel uit kunnen komen door domweg stickies te lezen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.