[XP] Netwerk/Explorer zeer traag na update SP2

Pagina: 1
Acties:

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:00
Ik ben altijd wat huiverig geweest om over te stappen naar SP2, omdat ik er toch vrij veel negatieve verhalen over hoorde. Maar aangezien ik MS office 2007 wou proberen is het er toch maar van gekomen gister... Dit had ik blijkbaar beter niet kunnen doen want mijn hele verbinding is nu zwaar vertraagd... :/

Veel websites timen-out of zijn erg traag... IE reageert vaak enorm langzaam op muis/keyboard signalen...

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Ik kon met de search wel genoeg vergelijkbare gevallen vinden, maar een oplossing staat er niet tussen...

Ik heb die nieuwe ingebouwde firewall al uit staan...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03 07:24
Ik heb dat ook ooit eens gehad, SP2 geinstalleerd, hele netwerk op z'n gat, geen internet ineens meer. Hele rare toestanden. Lang geleeft sonder SP2, uiteindelijk toch wel ooit geinstalleerd, maar sindsdien er ook geen problemen meer mee ondervonden. Ik zou denk ik zelf, als ik in jouw situatie zat SP2 alsnog installeren en dan je pc eens grondig nakijken, virusscannen, spywarescannen, fragmenteren, temp files verwijderen etc, de hele mikmak.

Mijn YouTube Channel

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Begin eens met het uitzetten van alle programmatuur die netwerk verbindingen maakt (en dan met name zaken als Emule, Bittorent, etc) zodat je geen enkele netwerk verbinding meer hebt. Wacht dan even 15 minuten en run dan eens 'netstat -an' om te zien of je ook daadwerkelijk geen enkele verbinding meer hebt.

Is het dan nog traag? :)