Usb schakelaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik had mezelf een Belkin usb switch gekocht om mijn usb toetsenbord en muis op 2 pc's te kunnen gebruiker. Maar nou blijkt dus dat je om te schakelen in een besturingssysteem moet zitten en dat je het toetsenbord van de niet actieve pc moet gebruiken. Dit gaat dus in zijn geheel niet werken.

Nou had ik eraan gedacht om er gewoon simpel een 4 polige schakelaar tussen te zetten. Ik vroeg me af het bij een toetsenbord en muis kwaad kan als je de data en spanningslijnen er tegelijk uit en aan zet omdat een usb stekker zo is ontworpen dat eerst de voeding wordt aangekoppeld en dan pas de data.

vlugge tekening van de bedoeling:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandijk33/schakelaar.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Avvd op 27-11-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik heb een kvm switch met usb poorten die schakelt mijn monitor, muis en toetsenbord op de active pc. + andere USB randapparatuur.

Voor wat jij wilt is moeilijk/simpel
of je gebruikt een drukknop om te schakelen ipv aan/uit naar pc1/pc2

als je handig bent kan je je monitor ook schakelen. anders koop je zo'n usb kvm switch scheelt je gelijk een monitor

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de monitor wordt eind deze week een 205bw met een sub d en dvi aansluiting waar dus 2 pc's op kunnen. maar het gaat me er dus om dat ik gewoon hardwarematig kan schakelen.

Ik heb hier ook nog zo'n oude printerswitch liggen. in princiepe kan die 25 polen tegelijk schakelen maar wel de 4 polen tegelijk. nou vroeg ik me af of dit schadelijk is bij usb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:37

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou geen printerschakelaar pakken, die dingen hebben 0 afscherming. Je kan beter gewoon een 4 polige schakelaar (of relais) halen en dat netjes in een metalen behuizing doen, en daar direct de afgeschermde kabels aandoen van usb zelf.

Hou er wel rekening mee dat beide pc's op dezelfde aarde moeten zitten (dus dat de aarde van de pc's aan elkaar zitten) anders kan je spullen gaan slopen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

Cheezus

Luiaard

Blueone schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:04:
Ik heb hier ook nog zo'n oude printerswitch liggen. in princiepe kan die 25 polen tegelijk schakelen maar wel de 4 polen tegelijk. nou vroeg ik me af of dit schadelijk is bij usb of niet.
Je kan ook 2 2-polige aan/uit/aan schakelaars nemen, dan kun je eerst de data uitzetten, dan de spanning omzetten en vervolgens de data weer aan op de andere pc.
Wel een beetje omslachtig maar dan simuleer je wel het insteek/uithaal effect en moet het dus zeker goedgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik had nou dit kastje gevonden op www.electronica-online.nl

Link

Deze is slecht 7 euro wat de moeite wel waard is om te proberen. beide pc's zitten in dezelfde stekkerdoos met randaarde. Allen ik denk dat dit kastje ook gewoon de 4 pinnen tegelijk verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 08:38
Ik zou de 2 voedingsdraden (massa en +5V) gewoon constant verbinden, dus de massa's rechtstreeks aan elkaar, en de 2 +5V's vanuit de PC's door een schottky-diode naar de USB hub.
Dan hoef je enkel de 2 datalijnen te schakelen, zorg voor afscherming en houd de 2 lijnen zo gelijk mogelijk, om storing zoveel mogelijk te vermijden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
Als je bij beide pc's een monitor hebt is er een handig programmaatje wat je kan gebruiken om beide pc's met 1 toetsenbord en 1 muis te bedienen.. Ik zal eens ff zoeken..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nu ook een usb adaptertje die dat doet met een stuk software. alleen kan je dan in bijvoorbeeld ms-dos enzo niet schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Bij deze software heb je geen schakelaar nodig.. Je zet gewoon de monitoren naast elkaar, sluit beide pc's op het netwerk aan, installeert het server progseltje op de pc met het toetsenbord en muis, de client op de andere pc en je toetsenbord- en muisinput worden via het netwerk naar de andere pc gestuurd.. Zelfs je klembord/clipboard wordt meegekopiëerd.. Werkt echt super :)

Volgens mij is dit de link.. en het is nog gratis ook!

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:59

Swaptor

Java Apprentice

Dat kan ook met Synergy

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Dat was hem idd.. Ik was de naam van het ding al kwijt.. Ik heb het nier hier op deze pc staan namelijk :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198911

DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:03:
Als je bij beide pc's een monitor hebt is er een handig programmaatje wat je kan gebruiken om beide pc's met 1 toetsenbord en 1 muis te bedienen.. Ik zal eens ff zoeken..
met extern bureaublad heb je zelfs maar 1 monitor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
moet hij wel xp pro hebben.
Pagina: 1