problemen met Linksys WAG354

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik heb de laatste maanden meer en meer problemen met mijn internet.
Eerst begon het met mn torrents die heel het internetgebeuren vertraagde.
Nu halen ze maar maximum 40kbps.
Daar kan ik nog meer leven. Maar wat het ergste is; is dat internet verbinding altijd maar wegvalt.
Het is niet dat het signaal wegvalt maar dat ik gewoon aan het surfen ben en geen verbinding kan maken met de pagina.

Het is geen softwarematig probleem omdat ik het getest heb zonder firewall aan en dergelijke.
Het ligt ook niet aan de adapters want alle computers hier hebben het probleem.
Waar zou het eventueel kunnen liggen?
Misschien moet ik elke computer een vast ip nummer toewijzen, maar dat is ook twijfelachtig aangezien het internet ook wegvalt als de andere computer af liggen...

Verwijderd

edit

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:23 ]

• crazyheinz
De firmware die je mij toont heb ik al. Voor die beta files ga ik misschien wel eens bellen.
Ik heb deze firwares geprobeerd maar als ik dan update worden er 4 blokjes gevuld en da krijg ik gewoon een witte pagina...

http://www-uk.linksys.com...2FCommon%2FVisitorWrapper

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:08:
de bittorrents is bekend, dan raakt de Buffer in de router vol.

om dat op te lossen zou je gewoon wat minder connecties openen.

bittorrent sluit namelijk de connecties die zijn afgerond niet af en blijven dus in de buffer staan, en dan raakt de buffer vol.
Offtopic, maar ligt dat aan het protocol of de gebruikte applicatie? Ik heb hetzelfde probleem met mijn router icm uTorrent.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:30 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03 13:59

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:40:
dat ligt aan het programma in conbinatie met het protocol, bittorrent moet de complete transfers afsluiten wat dus niet gebeurt vandaar dat de buffer op gegeven moment vol zit
Ja ok, maar dan zou een ander bittorrent programma dus het probleem oplossen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

waarschijnlijk wel idd maar maak zelf geen gebruik van bittorrent hoor alleen de klanten aan op de helpdesk van linksys met de problemen:P

• crazyheinz
Ik zal eens met de modem een torrent proberen binnhalen.
Ik heb wel geen wegvallende verbinding niet meer.
Internet werkt weer redelijk optimaal maar nog altijd torrents.
Wat ik niet goed begrijp is dat die in begin altijd zo goed werkten.
Miss dat mijn provider mij een loer heeft gedraaid. }:O

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hier ook een WAG354 gebruiker..

Is die beta firmware beter en al stabiel?
Ik heb ook af en toe problemen met deze router hoewel het verder een prima ding is. Af en toe valt de draadloze verbinding helemaal weg en de router zelf word redelijk warm..
Heb toch het idee dat deze router iets anders kwa ontwerp is dan de veel gebruikte modellen en ze verkopen hem ook minder. Alsof het niet een geslaagd model is..

Hoe zie je of je een V1 of V2 hebt?
Dit is trouwens wel een aardig site van gebruikers: http://www.linksysinfo.org/

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 10-12-2006 12:46 ]

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:30 ]

• crazyheinz
Ja maar veel volk zit er niet op.
Ik heb vanochtend gepost hoe je kan zien of je een annexA of annexB nodig hebt.
Hoe je kan zien of je v1 of v2 hebt?
Dat kan je zien in het instellingsvenster van je router.

EDIT: Ik ben nu aan het downloaden met de goede oude bittorrent client, dus geen azureus en utorrent meer.
Ik heb een degelijke snelheid, 140kbps, en internet wordt niet afgeremd....
Kan het eventueel zijn dat het iets me de java te maken heeft?
Azureus is java based, net als utorrent dacht ik.

Ik heb java sdk staan op pc, omdat ik ook java programmeer.
Miss heeft het daar iets mee te maken, maar feit is dus wel dat bittorrent nu best wel redelijk normaal draait, alhoewel het nog traag is maar dat kan aan de torrent file zelf liggen.

Ofwel maakt bittorrent gewoon minder connecties dan azureus, kzal daar ook eens mee spelen..

[ Voor 60% gewijzigd door crazyheinz op 10-12-2006 13:55 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb je upnp toevallig aanstaan? Dat zou ook nog kunnen uitmaken, bij staat het wel aan. En dan maakt mijn client (bitcomet) een mapping aan op de router om alles naar mijn binnen ip op die poort door te sturen. En als het goed is wordt deze bij afsluiten weer verwijderd, dit zou ook nog kunnen uitmaken.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 00:44
Wat een toeval.. Ik heb EXACT hetzelfde probleem.. Maar het is niet alleen bij torrents. Ik heb het probleem bij alles. Als ik een speedtest doe dan haal ik soms nog maar 80 kb/s. Als ik dan een hard reboot doe is alles opgelost, maar na een tijdje komt het weer terug. Ik zal de nieuwe firmware eens proberen.. :)

_@/'

Verwijderd

edit

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:30 ]

• crazyheinz
Ik heb nu met de bittorrent 330 kbps gehaald.
Internet draaide nog zeer vlot... :?

Verwijderd

hij haalt idd de snelheden wel alleen word het op en gegeven moment trager doordat de buffer vol loopt

• Steephh
crazyheinz schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:18:
Ik heb nu met de bittorrent 330 kbps gehaald.
Internet draaide nog zeer vlot... :?
Wat heb je gedaan? Gehard-rebooted? Trouwens, ik downloade eerst superveel, en µtorrent stond altijd aan. Toen had ik ook nergens last van.. Ik vind het maar vaag.. Maar ik heb Linksys gemailed, en de link van dit topic erbij gegeven. Misschien dat ze er iets mee kunnnen.. :)

_@/'

• crazyheinz
Jip, bij mij juist hetzelfde.
Ik zal mij er vanavond er nog eens mee bezig houden.

• Steephh
Hij doet weer zo raar.. Ik snap er niets van.. Nu heb ik een ping van ongeveer 1200ms tot 1600ms.. Maximale download snelheid ligt op ongeveer 60kb. In het netwerk zelf doet hij wel ongeveer 1600kb/s, daar valt nog mee te leven..

EDIT: na elke reboot wordt hij langzamer en langzamer.. ik wordt er gek van.. waar slaat dit op? ik dacht dat linksys wel een goed merk was omdat het van cisco afkwam. en waarom laat dat ding zijn buffer dan vollopen? dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de ontwerper van het bittorrent protocol??

EDIT: hij 'lijkt' het weer te doen.. na een factory reset enzo.. maar ik heb geen zin om dit om de paar weken te gaan doen...

EDIT: misschien iemand een aanrader wat betreft het kopen van een nieuw modem? ik weet nog niet wat ik wil, ik had eerst een zyxel die af en toe uitviel en daarvoor een speedtouch die poort forwards 'vergat'. het liefst heb ik een simpel modem waarachter ik mijn server kan plakken zodat die al het werk kan doen.. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Steephh op 27-12-2006 00:11 ]

_@/'

• crazyheinz
Mijn router heeft een tijdje goed gedraaid, ik heb op een dag zelfs 20 gig gedownload zonder vast te lopen.
Maar nu begint de verbinding weer weg te vallen, downloaden gaat weer traag. Soms gaat het internet zoals het moet en dan andere keren gaat het marginaal traag.
Ook de signaalsterkte is zwakker dan normaal, mijn vader kan geen verbinding meer maken terwijl hij da t vroeger wel kon.

@Steeph: Linksys wordt weleens de brol van Cisco genoemd ;)
Ik denk dat ik ook wel eens gebruik van mijn kasticktje ga maken. Maar dan moet ik wel een vervangtoestel vinden....
En aangezien ik nu weer student ben gaat dat nie zo makkelijk te bekostigen zijn :'(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 14:08:
probeer eens nieuwe firmware

WAG354G v1 1.01.09>betafiles ff bellen naar linksys helpdesk
WAG354G v1 annex B 1.01.09>betafiles ff bellen naar linksys helpdesk
WAG354G v2 1.01.54 www.linksys.nl

de bittorrents is bekend, dan raakt de Buffer in de router vol.

om dat op te lossen zou je gewoon wat minder connecties openen.

bittorrent sluit namelijk de connecties die zijn afgerond niet af en blijven dus in de buffer staan, en dan raakt de buffer vol.
De 1.01.09 beta voor de annex A gebruik ik zelf ook, stukken verbeterd t.o.v. de default firmware

ik had hem van http://www.linksysinfo.or...wnloads.php?do=file&id=22

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik zie nu de 1.0.11 al op de officiele linksys pagina staan, iemand die al geprobeerd?

Hij stoort bij mij met de oude firmware ook wat vaker, gisteren was de adsl een paar keer opeens weg. Na de stekker er even uit getrokken te hebben deed hij het weer gewoon...

• Steephh
crazyheinz schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:49:
Mijn router heeft een tijdje goed gedraaid, ik heb op een dag zelfs 20 gig gedownload zonder vast te lopen.
Maar nu begint de verbinding weer weg te vallen, downloaden gaat weer traag. Soms gaat het internet zoals het moet en dan andere keren gaat het marginaal traag.
Ook de signaalsterkte is zwakker dan normaal, mijn vader kan geen verbinding meer maken terwijl hij da t vroeger wel kon.

@Steeph: Linksys wordt weleens de brol van Cisco genoemd ;)
Ik denk dat ik ook wel eens gebruik van mijn kasticktje ga maken. Maar dan moet ik wel een vervangtoestel vinden....
En aangezien ik nu weer student ben gaat dat nie zo makkelijk te bekostigen zijn :'(
Tweedehands is er misschien nog wel wat leuks te vinden.. Dat scheelt misschien weer in prijs :P

Nu is het echt erg aan het worden..

29 KB/s Down (232 kb/s)
4,5 KB/s Up (36 kb/s)
24.0 Connecties/min

En ik heb XS4ALL lite, dat is een 3000/512 verbinding.. Lekker :/ En ik internet ook nog eens via een bedrade verbinding.. Overigens, het echte downloaden gaat meestal maar met 5 KB/s.. Die 29 KB/s is van speedtest.nl.. Die ik overigens niet helemaal vertrouw.
Mr_gadget schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:14:
ik zie nu de 1.0.11 al op de officiele linksys pagina staan, iemand die al geprobeerd?

Hij stoort bij mij met de oude firmware ook wat vaker, gisteren was de adsl een paar keer opeens weg. Na de stekker er even uit getrokken te hebben deed hij het weer gewoon...
Ik heb die al een half maandje of zo.. Maar de problemen lijken alleen maar erger te zijn..

[ Voor 21% gewijzigd door Steephh op 31-12-2006 12:07 ]

_@/'

• crazyheinz
Ik had gisteren weer een goede lijn.maar na een dag te hebben gedownload wil het weer niet meer vooruit.
Die routers hebben toch echt wel te lijden onder torrents blijkbaar. :(
Snelheid 11Mbps, terwijl dat het vroeger altijd 54Mbps was.
De ontvangst is echt zeer slecht geworden, soms valt alles gewoon uit.
Op dit moment haal ik maar max 70kbps meer. :'(

EDIT: ik krijg altijd de melding: upgrade failed als ik hem wil updaten.
Leuk is dat :(

[ Voor 11% gewijzigd door crazyheinz op 02-01-2007 10:28 ]

• Steephh
crazyheinz: update je via wifi of bekabelde verbinding?

verder.. ik wordt er gek van.. via speedtest haal ik nu 20 kb/s down en 10 kb/s up.. en 20 connecties per minuut.. normaal haal ik rond de 300 kb/s down en 50 kb/s up.. en ongeveer 1000 connecties per minuut.. nu duurt de speedtest ook rond de 2 minuten en normaal maar 3 seconden.. maar na een reboot werkt alles weer perfect...

ik ga morgen eens naar linksys bellen, want ik wordt hier niet goed van..

EDIT: dat van die reboot, dat had ik neit moeten zeggen.. na een paar minuten doet ie het gewoon weer keihard niet meer..

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 03-01-2007 21:47 ]

_@/'

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Speedtest zegt ook niet alles:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland  Klaar   Gegevens opgeslagen ? 4237.2 KByte/sec
                (=33898 kbps)
    Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen  Klaar   Gegevens opgeslagen ? 48.5 KByte/sec
                (=388 kbps)
    Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.    Klaar   Gegevens opgeslagen ? 391.0 Conn/min
    Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk  Gegevens opgeslagen ? 0.0 ms

Ik heb dus maar 300 connecties in deze test en de dowload klopt niet...

• Steephh
Mr_gadget schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:29:
Speedtest zegt ook niet alles:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland  Klaar   Gegevens opgeslagen ? 4237.2 KByte/sec
                (=33898 kbps)
    Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen  Klaar   Gegevens opgeslagen ? 48.5 KByte/sec
                (=388 kbps)
    Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland.    Klaar   Gegevens opgeslagen ? 391.0 Conn/min
    Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Ping niet mogelijk  Gegevens opgeslagen ? 0.0 ms

Ik heb dus maar 300 connecties in deze test en de dowload klopt niet...
Misschien omdat je computer/server cached? Meestal klopt het wel ongeveer.. Maar niet altijd.

_@/'

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik vind het ook raar dat het niet goed werkt, misschien ligt het ook aan de browser of firewall...

Maar ik vind mijn laptop in combinatie met de Wag354g ook niet echt betrouwbaar..Soms kan ik niet meer via wifi connecten en verlies ik verbinding. Dan begint ie met execellent connection op 54 Mps en zakt langzaam af naar 1 Mbs en disconnect dan. Daarna heb ik dan weer verbinding en 54 Mps. Gebeurt vooral icm bittorent..

Maar andere linksysen schijnen een defect te hebben waardoor dit gebeurt. Maar misschien is de wifi van mijn laptop ook niet goed..

dit topic: TIP:Linksys WRT54GC en zeer traag draadloos verkeer.

• Steephh
Ok, wij gaan in ieder geval een nieuw modem kopen. Er zijn meerdere opties. Een geheel nieuw modem, maar aangezien ik mijn server helemaal vooraan wil hebben staat en die wil laten routeren is het belangrijk om een modem te hebben wat in ieder geval kan bridgen. Budget is maximaal 100 euro.

Wat ik me nog wel afvraag is of Windows 2003 het goed doet als hij rechtstreeks op het internet zit. Dat niet alles wordt doorgelaten omdat er poorten open staan.

_@/'

Pagina: 1