Toon posts:

Groot iPod Nano probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb jullie hulp erg hard nodig, zal nu ook flink uitgebreid verslag doen wat er allemaal zo'n beetje ongeveer aan de hand is met me Ipod Nano. Ik zal ze duidelijk mogelijk mijn probleem hier proberen uit te leggen. 2 weken geleden liep mijn Nano steeds vast wanneer ik hem aan me pc koppelde en Itunes opstarte, was nadat ik naar de nieuwste versie was gegaan (had ik dit maar never nooit gedaan). Ik uiteindelijk me Ipod laten ophalen en vorige week donderdag een hele nieuwe gekregen, ik natuurlijk blij en dat ding aangesloten. Mooi pech dus.

Ik krijg nu steeds onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/21/prob1gd8.th.jpg

Wanneer ik me Ipod dus herstel, krijg ik daarna gewoon doodleuk weer dezelfde melding en zo blijft het fijn doorgaan. Onder schijfbeheer zie ik het volgende "Onleesbaar", als ik de drivers compleet verwijder en opnieuw instaleer staat die soms op in orde maar dan werkt het uiteindelijk nog steeds niet. Formateren (wanneer die "in orde" staat) maakt hij niet af.

Afbeeldingslocatie: http://img331.imageshack.us/img331/5048/prob2fd2.th.jpg

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304503
Hierzo las ik wanneer die melding zich blijft herhalen je de "Change the Drive Letter" moet veranderen, dit heb ik ook geprobeerd maar maakte ook geen reet meer uit. Ik weet echt niet meer wat te doen, de nieuwe ipod zelf is niet kapot want deze loopt niet meer vast zoals de vorige maar wat het probleem kan zijn, ik weet het niet meer. Heb al paar keer de neiging gehad om dat ding kapot te gooien tegen een muur, want zonder muziek in het OV is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om je iPod aan te sluiten op een andere computer? Wellicht dat je een hardware probleem hebt dat dit veroorzaakt (heb zelf eerlijk gezegd nooit een dergelijk verhaal eerder gehoord)...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-10 12:42
Misschien is ie in OSX geformatteerd en heeft je PC daar op een 1 of andere manier problemen mee?
Probeer hem is gewoon vanuit windows te formatteren. (Deze Computer-->iPod-->rechtermuisknop-->format

Ik weet dat de iPod updater vrijwel hetzelfde doet, maarja.. je weet maar nooit.

En zoals Jingles al zei, op een andere PC proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 08:47:
Misschien is ie in OSX geformatteerd en heeft je PC daar op een 1 of andere manier problemen mee?
Het geformatteerd zijn in OS X kan inderdaad voor problemen zorgen als je hem op een PC wilt gebruiken. Sterker nog, het is een hele tijd zo geweest (of is het zelfs nog steeds zo?) dat dit niet kan samenwerken en dat het formatteren in OS X niet meer ongedaan gemaakt kon worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb op me zusjes pc vorige week al geprobeerd en dat werkte ook niet.
Ik zal weer is wat gaan vogelen.

@stijnos1991

dan krijg ik deze melding |:(
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/2666/prob3lm1.th.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je iPod dus nooit/niet voor OS X geformatteerd? Of trek ik nu een verkeerde conclusie? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 20:29

DataGhost

iPL dev

Heb je ook een andere kabel geprobeerd? Dit soort meldingen heb ik eerder gezien met een kapotte IDE-controller (in jouw geval usb/firewire controller/kabel), en het vastlopen zou ook kunnen duiden op een kabel/controllerfout. Met mijn 4G zwartwit iPod heb ik een keer een firmware gehad die alle USB-transfers corrumpeerde, dit was verholpen door een firewire-kabel te proberen. Het lijkt me stug dat Apple opnieuw zo'n bug zou introduceren in de firmware voor een apparaat, maar je weet maar nooit.
Probeer dus even een andere kabel, en liefst ook een ander type kabel (firewire als je usb hebt en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:08:
Je hebt je iPod dus nooit/niet voor OS X geformatteerd? Of trek ik nu een verkeerde conclusie? :)
Deze Ipod is nieuw, afgelopen donderdag gekregen nadat hij die maandag ervoor was opgehaald. Ik blij want dacht dat die wel gelijk zou werken, nou mooi niet dus. Aan de kabel zal het ook niet liggen want ik heb me Ipod aan een vriend mee gegeven en daar pakte die hem ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:15:
[...]

Deze Ipod is nieuw, afgelopen donderdag gekregen nadat hij die maandag ervoor was opgehaald. Ik blij want dacht dat die wel gelijk zou werken, nou mooi niet dus. Aan de kabel zal het ook niet liggen want ik heb me Ipod aan een vriend mee gegeven en daar pakte die hem ook niet!
En heeft hij een ander type kabel gebruikt of hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:55:
[...]

En heeft hij een ander type kabel gebruikt of hetzelfde?
Dezelfde, ik zit nu beetje op engelse fora te zoeken en daar staat dus ook het probleem vaak voorkomend maar hun veranderen de letter van de Ipod en dan schijnt het weer te werken. Nou hier mooi niet dus, ik denk dat ik het maar opgeef. Is er trouwens ergens een nummer van Apple voor problemen waar ik heen kan bellen. Want dit begint erg vervelend te worden en anders pleur ik dat ding direct de container in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 17:04:
[...]

Dezelfde, ik zit nu beetje op engelse fora te zoeken en daar staat dus ook het probleem vaak voorkomend maar hun veranderen de letter van de Ipod en dan schijnt het weer te werken. Nou hier mooi niet dus, ik denk dat ik het maar opgeef. Is er trouwens ergens een nummer van Apple voor problemen waar ik heen kan bellen. Want dit begint erg vervelend te worden en anders pleur ik dat ding direct de container in.
Ja natuurlijk is dat er 8)7 Staat gewoon op het doosje/boekje van je iPod denk ik, anders vast wel op de Apple site.
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:33:
Nou op me doosje of boekje kan ik het niet vinden. Ik dacht vraag gewoon even, misschien dat iemand onlangs heeft gebeld ofzo.
En vervolgens wacht je 3 dagen tot iemand langskomt met je antwoord. Het is werkelijk maar 1 klik op de site van Apple, anders moet je er met 2x logisch klikken of 3x zeker wel kunnen komen. Het is niet alsof ze het verstoppen ofzo 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door DataGhost op 29-11-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou op me doosje of boekje kan ik het niet vinden. Ik dacht vraag gewoon even, misschien dat iemand onlangs heeft gebeld ofzo.
Pagina: 1