Ik heb helaas niet al te beste ervaringen met de televiewer.
Het eerste exemplaar dat ik in huis had toonde voornamelijk electronische ruis met soms vlagen van normaal beeld. Ik dacht dat het exemplarisch was, dus heb 'm teruggebracht voor een ander exemplaar.
Deze werkt op zich goed. Het beeld op mijn tv was zelfs met 10 meter cinch kabel redelijk goed. Al was er wel incidenteel iets flikkering te zien in het beeld, wat mij een stoorde. Deze flikkering verdween niet met de meegeleverde (korte) s-video en cinch kabeltjes.
Toen ik echter op mijn pc weer normaal ging werken en de resolutie terugzette naar 1280x 1024 @85 hz (voor tv-beeld is maximaal 1024 x 768 mogelijk) verstoorde het kastje duidelijk mijn normale monitorbeeld (19 inch). Het beeld vertoonde schaduweffecten en was niet meer zo strak en scherp als voorheen.
Dit probleem wordt door Trust zelf erkend en is duidelijk het gevolg van de slechte kwaliteit vga-splitter die wordt meegeleverd. Deze is nog niet half zo dik als mijn vga-kabel naar mijn monitor dus de signalen die daar doorheen gaan, verstoren elkaar bij hogere resoluties en frequencies.
Omdat het een heel gedoe is om telkens het splitterkabeltje te ontkoppelen voor monitorwerk en aan te koppelen voor tv-beeld heb ik het kastje maar weer terug gebracht.:'(
Ik ga binnenkort maar eens de Matrox Millennium G400 (Dualhead) uitproberen. Deze is wel meer dan twee keer zo duur, maar dan verwacht ik ook wat
Het eerste exemplaar dat ik in huis had toonde voornamelijk electronische ruis met soms vlagen van normaal beeld. Ik dacht dat het exemplarisch was, dus heb 'm teruggebracht voor een ander exemplaar.
Deze werkt op zich goed. Het beeld op mijn tv was zelfs met 10 meter cinch kabel redelijk goed. Al was er wel incidenteel iets flikkering te zien in het beeld, wat mij een stoorde. Deze flikkering verdween niet met de meegeleverde (korte) s-video en cinch kabeltjes.
Toen ik echter op mijn pc weer normaal ging werken en de resolutie terugzette naar 1280x 1024 @85 hz (voor tv-beeld is maximaal 1024 x 768 mogelijk) verstoorde het kastje duidelijk mijn normale monitorbeeld (19 inch). Het beeld vertoonde schaduweffecten en was niet meer zo strak en scherp als voorheen.
Dit probleem wordt door Trust zelf erkend en is duidelijk het gevolg van de slechte kwaliteit vga-splitter die wordt meegeleverd. Deze is nog niet half zo dik als mijn vga-kabel naar mijn monitor dus de signalen die daar doorheen gaan, verstoren elkaar bij hogere resoluties en frequencies.
Omdat het een heel gedoe is om telkens het splitterkabeltje te ontkoppelen voor monitorwerk en aan te koppelen voor tv-beeld heb ik het kastje maar weer terug gebracht.:'(
Ik ga binnenkort maar eens de Matrox Millennium G400 (Dualhead) uitproberen. Deze is wel meer dan twee keer zo duur, maar dan verwacht ik ook wat
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Had het kastje ook in huis gehaald, verwachtte er eerlijk gezegd weinig van door het 'Trust gevoel' maar het viel reuze mee. Bij 640x480@60hz op de monitor was het beeld redelijk. Wel moet je rekening houden dat bij snelle bewegingen in films het kastje lijkt te hikken en te stotteren.. Niet echt ideaal dus. Verder kreeg ik de RGB uitgang via scart niet aan de praat, dit lag aan de instelling die Trust gebruikt, kwam niet overeen met m'n tv.
Ben het eens met Mr_Blobby, je monitorbeeld gaat achteruit, geen schaduweffecten overigens, wél onscherp, al dit is een logisch effect van het doorverbinden.
Heb het kastje teruggebracht, had het bij Dixons gekocht, (Heb je 8 dagen inruilgarantie) kreeg zonder probs m'n geld terug. Misschien moet je het op deze manier proberen, eerst testen, werkt het niet, zorgen dat je het kastje kunt retourneren.
Heb nu de G400 Dualhead en moet zeggen, perfect!
Strak beeld op de monitor en tv, met 5 meter kabel (s-vhs > scart), als je dus echt een goede oplossing wilt moet je een goede kaart met tv-out nemen.
Ben het eens met Mr_Blobby, je monitorbeeld gaat achteruit, geen schaduweffecten overigens, wél onscherp, al dit is een logisch effect van het doorverbinden.
Heb het kastje teruggebracht, had het bij Dixons gekocht, (Heb je 8 dagen inruilgarantie) kreeg zonder probs m'n geld terug. Misschien moet je het op deze manier proberen, eerst testen, werkt het niet, zorgen dat je het kastje kunt retourneren.
Heb nu de G400 Dualhead en moet zeggen, perfect!
Zijn er dan ook pci kaarten met goede tv-out kwaliteit??
Ik weet dat ze er zijn maar is er nog aan te komen??
Ik weet dat ze er zijn maar is er nog aan te komen??
Verwijderd
Kijk hier eens....
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/cindex.html
Geen coversie maar direct RGB uit je VGA kaart.
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/cindex.html
Geen coversie maar direct RGB uit je VGA kaart.
Verwijderd
trust voodoo dragon II, toevallig is dit gewoon een skywell magic 3d II en die kwam voorheen altijd goed uit de testsOp donderdag 01 februari 2001 16:31 schreef DNS666 het volgende:
Ok we weten allemaal dat Trsut brakke dingen heeft maar aangezien ik nog geen andere fabrikant heb gezien met dit aparaat was aan mij de vraag of dit ding echt werkt en of er nog een beetje kwaliteit uitkomt??
met voodoo I had ik ook geen problemen met skywell, jammer dat het bedrijf niet zo innovatief is als je eigenlijk wel graag zou willen.
Pagina: 1