[XP] Freeze tijdens scrollen

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ongeveer 1 keer per week krijg ik van XP x64 een keiharde freeze (dus geen reboot of blauw scherm of andere crash, echt *freeze*). Dat gebeurt als ik het scroll-tumbje in newsleecher beetpak en em verschuif om met de muis te scrollen door een grote lijst articles. Ik heb het niet op een ander moment zien gebeuren, voor zover ik me herinner, maar ik kan de schuld ook niet aan newsleecher geven. Want een applicatie kan nooit het hele systeem doen vastlopen.

Uiteraard heb ik al allerlei drivers geprobeerd. Ik heb een nForce4 en dus al verschillende platform drivers (waaronder de nieuwste: 6.86) en zelfs nVidia Business Platform geprobeerd. Ook heb ik al een paar Catalysts voor mijn X800XT versleten, van 6.9 tot aan 6.11.

Mijn relevante specs:
  • Windows XP x64 SP1
  • Member van een Windows 2003 domein
  • Gigabyte GA-K8N Pro-SLI (nForce4 SLI)
  • 2x1GB geheugen
  • Athlon64 X2 4400+
  • 74GB Raptor + 250GB DiamondMax 10
  • Wacom Graphire 4
  • Intel PCI-e gigabit netwerkkaart
Overige drivers/system services:
  • Daemon Tools
  • Avast AV Home
  • Diskeeper
  • Eoa service voor Brother laserprinter
  • MDM (hoort bij Visual Studio)
  • VMWare Workstation
  • "AMD Special Tools driver"
Geen idee hoeveel dit uitmaakt, maar hoe meer info, hoe beter :)

Kan iemand me helpen?...

日本!🎌

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
Een andere versie van newsleecher proberen? Misschien een speciale x64 versie ofzo?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het ligt niet aan newsleecher. Dat newsleecher windows kan laten vastlopen, betekent niet dat newsleecher fout is, maar windows. Zoals ik al zei een applicatie kan NIET de hele pc doen vastlopen. Kan gewoon niet. Onmogelijk.

En het gebeurde zojuist in Opera ook.

[ Voor 61% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-11-2006 18:47 ]

日本!🎌

Verwijderd

Ik zou zeggen van memtest al eens een uurtje of 3 te laten lopen...

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
_Thanatos_ schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:45:
Zoals ik al zei een applicatie kan NIET de hele pc doen vastlopen. Kan gewoon niet. Onmogelijk.
Ik heb die freezes ook gehad icm Newsleecher, op gewone 32bits XP.
Toen die grote .rars van de temp-dir naar mijn download lokatie werden verplaatst, bevroor mijn comp ook. Ik heb er nu nog 2x512 bijgeprikt (draai nu ook raid0) en daarna geen last meer gehad.
Nooit meer.

specs

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Green.Velvet, memtest86 heeft in het verleden nooit fouten gerapporteerd, maar misschien zijn er fouten bijgekomen. Klinkt wel gek, maar wie weet.

tiepeks, weet je nu ook wat het probleem was? geheugen erbij prikken lost geen geheugenproblemen op (het verhoogt juist de kans dat er een reepje naar de klote gaat ;)) en raid0 verhoogt juist de kans dat je je data kwijtraakt... dus hoe dat je problemen heeft kunnen oplossen, zie ik zo ff niet :)

日本!🎌

Pagina: 1