Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met pc na Trojaans paard

Pagina: 1
Acties:

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb heel fijn van mn nichtje net 2(!) Trojaanse paarden gekregen. Gelijk virusscanner laten draaien. En systeemherstel gedaan (ik kan niet opnieuw installeren, Dell pc).

Maar nu heb ik ontzettend veel problemen met Mcafee (die wilde ik er toch al niet op, maar kreeg die helaas erbij (hij zat er dus al op)).

Elke keer een PIEPmelding dat de ActiveShield niet, of niet volledig zou zijn geïnstalleerd(?). Ik kan Mcafee niet eens meer verwijderen of er opnieuw opzetten met de cd! En ook niet via Start->Configuratiescherm->Software. Dan zeurt ie over SecurityCenter, dat daar iets mee is.
Nog een paar keer systeemherstel gedaan,maar nog niet veel beter.

Wat moet ik toch doen? Het teken van Mcafee is zwart, dus heb ik geen bescherming meer (heb nu AVG Free en Kerio Firewall erop gezet).
Ik word hier goed wanhopig van.

Samsung Galaxy Note 3

Verwijderd

En als je hem nou is probeert te verwijderen in veilige modus?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb je nu systeemherstel gedaan van XP of via de backup cd van Dell (dell heeft deze toch?)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Je kunt McAfee verwijderen met een uninstall tool die je volgens mij op hun support website kunt vinden. Alleen is deze pagina op het moment niet vooruit te branden.

Deze pagina dus: http://ts.mcafeehelp.com/...=done&resolution=1024x768
Download and run the McAfee Removal tool

1. Download the removal tool from http://download.mcafee.co..._support_patches/MCPR.exe.
2. Click Save and save the file to any folder on the computer.
3. Navigate to the folder where the file is saved.
4. Double-click MCPR.exe.
5. Click Run. A Command Line window will be displayed, and then close automatically. Wait for a second Command Line window to be displayed.
Note: Do not double-click MCPR.exe again, you may have to wait up to 1 minute for the next window to appear.
After the second window appears, the program will begin the cleanup.
6. Observe the installation, which could take several minutes. The following message will be displayed in the Command Line window:

The machine must reboot to complete the un-installation. Reboot now? [y.n]

7. Press Y on the keyboard.
8. Wait for the computer to restart.

All McAfee products are now removed from your computer.
[edit]
LET OP !!!: Dit tooltje start vanzelf zonder te vragen om toestemming en gooit dus alles weg :( :( :(

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:25 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eens beginnen met je internetverbinding er uit te trekken. Vervolgens een backup maken voor je data - just to be sure :)
Dan in veilige modus zorgen dat je een spyware destroyer aan de praat krijgt, en dan verder kijken. Alles op zijn tijd. En systeemherstel uitzetten tijdens je cleanup-acties. Kost je alleen maar schijfruimte, en is zoals je merkt geen failsafe ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sterretje6
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:17:
Je kunt McAfee verwijderen met een uninstall tool die je volgens mij op hun support website kunt vinden. Alleen is deze pagina op het moment niet vooruit te branden.

Deze pagina dus: http://ts.mcafeehelp.com/...=done&resolution=1024x768

[...]

[edit]
LET OP !!!: Dit tooltje start vanzelf zonder te vragen om toestemming en gooit dus alles weg :( :( :(
Dit heeft gewerkt voor mij. Mcafee staat er weer helemaal perfect op. (Het is dat ik geen geld heb voor een andere. :| )
Verder heb ik AVG Free laten draaien en McAfee ook, en merk er niks meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door Sterretje6 op 28-11-2006 19:05 ]

Samsung Galaxy Note 3

• Sterretje6
  • Niet online
Ik zat fout. Ik merkte op een gegeven moment om de seconde er nog wat van (als ik ad-aware draaide), continue meldingen van AVG & McAfee. Dus heb maar systeemherstel gedaan op een punt waar ik zeker het virus nog niet had.
En nu niks meer, ook niet bij ad-aware.

Samsung Galaxy Note 3

Pagina: 1