Toon posts:

Ultra VNC Nat2Nat*

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met het in gebruik nemen/installeren van een Nat2Nat verbinding.
Ik weet niet precies welke software ik nodig heb, om deze te installeren.

Hij moet straks worden gebruikt om een VNC-verbinding te draaien met onze colocatie in Denemarken. We hebben 24/7 een VPN-verbinding met hun lopen, voor de Terminal Server, omdat zij hun eigen netwerk hebben.

We hebben een volledige licentie van Ultra VCN 1.0.1, hier en in Denemarken.
Als iemand kan helpen met de software/installatiegids om Nat2Nat te installeren en te gebruiken, heel graag.

We hebben inmiddels wel at info gevonden op de site van VNC, maar dat was lang niet genoeg....

De servers draaien op W2K of W2K3 (verschilt in doel), de werkstation draaien op XP Pro.

Alvast hartstikke bedankt!!!
Menno van de Veen

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je dit artikel gevolgd en wat lukt er precies niet? Wanneer je een officiële licentie hebt heb je toch ook recht op support?

Verder vind ik nog deze link voor je. Het is mij een beetje onduidelijk wat je zelf al hebt gedaan en waar het spaak loopt. Misschien kun je dat eens duidelijk op "papier" zetten?

Je begrijpt dat er ook een NH (Nat Helper) service nodig is tussen beide verbindingen die niet achter een NAT router geplaatst is (dus voorzien van een publiek ip adres)?

Het lijkt mij dat een statische NAT ook een mogelijke oplossing biedt zonder dat je een 3e host nodig hebt? Is dat niet de "normale" oplossing?

Andere mogelijke optie: klik hier

[ Voor 150% gewijzigd door Bor op 27-11-2006 18:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Titlefix naar aanleiding van tips :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt een tunnel lopen, waarom dan nat2nat?

de nat2nat helper draait natuurlijk op intenet, heb daar wel verbinding mee?
je hebt terminal servers lopen .. wat is er mis met rdp dan ? werk imho een stuk beter

dump ook een wat config data .... want hiet kunnen we weining mee natuurlijk
een tekeningtje van ej infrastructuur kan ook geen kwaad

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 27-11-2006 20:29 ]

Iperf

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is dit probleem nog actueel? Ik zou je best verder willen helpen namelijk maar dat gaat moeilijk wanneer je geen feedback geeft.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties.
HEt probleem is zeker nog actueel, ben een paar daagjes ziek geweest en de sinterklaasperiode liet mij ook niet heel veel tijd meer.

@Bor de Wollef --> Deze documentjes heb ik juist gevolgd, daar kom ik er niet uit
De NAT-helper (zijn we nu achter), staat op internet (UVNC-server). Daar hoef ik me gelukkig ook niet meer druk over te maken ;-)
@Fish---> De tunnel loopt niet bij iedereen. Een selectief gezelschap heeft toegang tot de VPN en de Terminal Servers. Met internet zijn we ook 24/7 verbonden.

Een kleine aanvulling dan ook maar :)

We willen een remote desktop connection opbouwen met onze locatie in Denemarken en Australie. Deze locaties hebben een eigen netwerk, niet verbonden met het onze. HEt lastige is, dat wij wel de helpdesk zijn voor hun. Omdat het natuurlijk veel makkelijker is om dat via een remote desktop te doen........

Omdat we op dit moment intern gebruik maken van Ultra VNC, willen we dit ook voor extern doen.
Nu zijn we al een tijd bezig met snuffelen en testen, en zijn eindelijk eens ergens aan het komen.
Via de eerste link van Bor de Wollef (http://doc.uvnc.com/addons/nat2nat.html), hebben we gewoon eensed applicaties opgestart (NSC&NVC). Nu hebben we dus een verbinding.
Althans, ze wisselen gegevens uit, dat kunnen we zien. HElaas blijft het icoontje echter geel en kunnen we dus nog steeds niets doen.

Ergens loopt er dus iets spaak, wat niet hoort....

Iemand nog een idee?

Nogmaals bedankt,
Menno van de Veen
Pagina: 1