BIOS update op de asrock 775Dual-VSTA zonder ondersteunde cp

Pagina: 1
Acties:

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
Hallo,

ik zit hier met een vraag waar ik na het nodige googlen geen antwoord op kan vinden.
Ik ben van plan een 775Dual-VSTA van Asrock aan te schaffen met een pentium d 945 presler.
Maar voor deze CPU heb ik versie 1.20 van bios nodig dus moet ik updaten. Nu is mijn vrag kan ik gewoon mijn cpu erin steken en dan mijn bios updaten ook al heeft de huidige versie geen ondersteuning van deze cpu of moet ik ergens een andere wel ondersteunde S775 vandaan halen?

grtz Capraf

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

capraf schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:49:
Hallo,

ik zit hier met een vraag waar ik na het nodige googlen geen antwoord op kan vinden.
Ik ben van plan een 775Dual-VSTA van Asrock aan te schaffen met een pentium d 945 presler.
Maar voor deze CPU heb ik versie 1.20 van bios nodig dus moet ik updaten. Nu is mijn vrag kan ik gewoon mijn cpu erin steken en dan mijn bios updaten ook al heeft de huidige versie geen ondersteuning van deze cpu of moet ik ergens een andere wel ondersteunde S775 vandaan halen?

grtz Capraf
Zonder CPU zal je niet verder komen dan een zwart scherm ;) Bekijk eerst eens even of je niet een nieuwere revision kan krijgen van de 775dual.... ws. als je deze nieuw koopt staat hier al de laatste update op en zal je niet hoeven te upgraden naar een nieuwere bios.
Is dit niet het geval, dan zal je toch echt een proc. moeten hebben die het moederbord/bios wel ondersteunt.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Je kunt de winkel waar je het moederbord wil kopen vragen of ze het bios willen updaten voor je.

• capraf
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb ook gelezen dat je bij sommige mobo's gewoon de cpu erin kan hangen en dat deze dan op een failsafe speed draaien zodat je nog wel in de bios kan komen maar ik wilde weten of dat bij de mobo van asrock ook het geval is

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 12:23

KatirZan

Wandelende orgaanzak

capraf schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:53:
Ik heb ook gelezen dat je bij sommige mobo's gewoon de cpu erin kan hangen en dat deze dan op een failsafe speed draaien zodat je nog wel in de bios kan komen maar ik wilde weten of dat bij de mobo van asrock ook het geval is
heb ik bij asrock nog niet van gehoord iig (draai zelf op een dual sata-II s939)

Wabbawabbawabbawabba

• capraf
Hoe kom je er trouwens achter welke revisions er op dit moment dan verkocht worden?

Verwijderd

capraf schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:53:
En andere moederborden zijn dan niet stabiel.
En met een instabiel systeem wil je niet je bios flashen.

Verwijderd

capraf schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:55:
Hoe kom je er trouwens achter welke revisions er op dit moment dan verkocht worden?
Dan moet ff mailen met de winkel.
Meestal zit er wel een plakkertje op de bioschip met daarop de biosversie.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16
KatirZan schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:54:
[...]

heb ik bij asrock nog niet van gehoord iig (draai zelf op een dual sata-II s939)
Asrock = Asus toch?

En bij Asus kan het wel :)

• capraf
Zover ik weet is Asrock een onderdeel van Asustek maarja volgens mij is bij dit bedrijf hetzelfde als bij intel afdankertjes worden goedkope boardjes

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Asrock = NIET ASUS

Asus is onderdeel van asustek
Asrock onderdeel van asustek

ze hebben dus beiden zelfde mammabedrijf, maar dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• capraf
CrankyGamerOG schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:13:
Asrock = NIET ASUS

Asus is onderdeel van asustek
Asrock onderdeel van asustek

ze hebben dus beiden zelfde mammabedrijf, maar dat wil niet zeggen dat ze hetzelfde zijn.
zoals ik dus zei asrock is een onderdeel van asustek :P

• mad-dog
  • Laatst online: 09:24
capraf schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:16:
[...]

zoals ik dus zei asrock is een onderdeel van asustek :P
Hua Ching is een dochterbedrijf van Asustek, Asrock is een merknaam van Hua Ching. Om het even echt duidelijk te maken

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
Je kan hem gewoon insteeken hoor, hij herkent hem ook. Tenminste , dat was met mn E6300 wel het geval. Op de site stond ook dat ik een nieuwere bios nodig had, maar zonder die nieuwe deed die het ook.

Daarna kun je het flashen.
Pagina: 1