Server upgrade; configuratie behouden?

Pagina: 1
Acties:

• Kroem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-01-2021
Beste medetweakers,

Ik heb een server gemaakt van een oude Pentium II pc, die geheel naar tevredenheid draait, maar wel wat verouderd raakt voor sommige taken. Er staat al een vlotter pentium III systeem klaar om 'm te vervangen. Moet ik nu op die nieuwere pc de hele installatie en configuratie van alle software die op de server draait van voren af aan beginnen, of kan ik de harde schijf uit de PII gewoon overplaatsen in de PIII? (Ja, ik ben een newbie als het om server-upgrades gaat :P )

Als dat niet kan, zijn er mogelijkheden om het opnieuw opbouwen van zo'n systeem efficient te doen?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Kroem schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:47:
Beste medetweakers,

Ik heb een server gemaakt van een oude Pentium II pc, die geheel naar tevredenheid draait, maar wel wat verouderd raakt voor sommige taken. Er staat al een vlotter pentium III systeem klaar om 'm te vervangen. Moet ik nu op die nieuwere pc de hele installatie en configuratie van alle software die op de server draait van voren af aan beginnen, of kan ik de harde schijf uit de PII gewoon overplaatsen in de PIII? (Ja, ik ben een newbie als het om server-upgrades gaat :P )

Als dat niet kan, zijn er mogelijkheden om het opnieuw opbouwen van zo'n systeem efficient te doen?
Een server werkt hetzelfde als een gewone pc (ja duh, uiteraard niet precies hetzelfde, maar het concept wel...) en zal je dus bij het vervangen van hardware alszijnde het moederbord en de processor zeker opnieuw moeten installeren.

Wabbawabbawabbawabba

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14

BCC

Eeh, welk besturingssysteem hebben we het hier over? Linux? Zo ja, zorg dan even dat je een 386 kernel installeerd zodat je daar altijd van kan booten. Als je een redelijk recente distributie hebt, zal hij alles auto detecten...

[ Voor 58% gewijzigd door BCC op 27-11-2006 16:55 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

Neus

www.zenaconsult.com

Ik ga ervan uit dat je Windows draait en ja, dan moet je de hele bende opnieuw installeren tenzij je Acronis True Image met Universal Restore hebt (kan je een image maken naar een andere PC met compleet verschillende hardware). Zie http://www.acronis.com/en...in/universal-restore.html

Draai je linux, dan kan je (meestal) de HD overzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Neus op 27-11-2006 16:54 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Kroem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-01-2021
Wow, jullie zijn snel.

a) ik gebruik "server" ook voor een gewone pc die als zodanig gebruikt wordt :)
b) er draait Fedora Core 3 op.

Dus als ik jullie goed begrijp moet alles gewoon vanzelf goed gaan. Lang leve Linux...

Bedankt!
Kroem

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 18:07

Sa1

Kroem schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:13:
Wow, jullie zijn snel.

Dus als ik jullie goed begrijp moet alles gewoon vanzelf goed gaan. Lang leve Linux...

Bedankt!
Kroem
In THEORIE zou alles goed moeten gaan :p

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 17:55
Kroem schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:13:
Wow, jullie zijn snel.

Bedankt!
Kroem
Als je geluk hebt wel ja..... :9

[ Voor 0% gewijzigd door Piebas op 27-11-2006 17:20 . Reden: duh.. te laat ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sa1 schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:19:
[...]
In THEORIE zou alles goed moeten gaan :p
Zolang je maar een kernel hebt waarmee je kan booten op de nieuwe machine ;)
Mayb dat je ff wat extra modules in je huidige kernel kan mikken voor het nieuwe systeem en dan na afloop van het overzetten van de harddisk de modules voor het oude systeem er uit.
Of natuurlijk gewoon een failsafe kernel (generic 386 kernel) gebruiken. Altijd makkelijk mocht je je andere kernel de soep in jagen op wat voor manier dan ook.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Het is inderdaad wel handig als de TS wat meer informatie post over de verschillende hardware en software wat hij gebruikt.
Een server bestaad naar mijn weten uit meer als alleen een P2 of een P3 (er hangt nog wat omheen zullen we maar zeggen.
Verder FC3, zijn er nog meer dingen die je draait? Samba, Mail en WWW bijvoorbeeld.

Aangezien de P2 en P3 toch al draaien met een generieke 386 Kernel lijkt het mij geen probleem.
Ook zou je kunnen overwegen om gelijk te upgraden naar FC5.

Vergeet NIET om een BACKUP te maken van je data voor je uberhaubt een schroeven draaier gaat zoeken om de boel uit elkaar te halen!!
De theorie van het overzetten en upgraden wil nog wel eens afwijken van de praktijk.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Pagina: 1