Toon posts:

Matlab programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik mijn scriptie aan het schrijven voor de studie Economie. Voor de data analyse moet ik gebruik maken van Matlab. Ik heb nog nooit iets geprogrammeerd in m'n leven, dus hier loop ik nu op vast.
Kan iemand mij opweg helpen hoe ik de basis van het programmeren snel kan leren?

Alvast bedankt,

Rutger

Verwijderd

Matlab heeft een uitgebreide online help (klik)

Verder kan ik je ook het boek Mastering Matlab 7 aanraden (klik).

het is vooral een kwestie van oefenen oefenen oefenen. Heb je zelf verder al ergens gekeken of gezocht?(google?) Dat wordt hier toch wel gewaardeerd op tweakers. Welkom iig.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als eerste natuurlijk welkom op GoT :)

Maar welke kant van Matlab wil je precies? Het kan namelijk nogal veel ;) Als het dataanalyse betreft als in: tabulaire data en grafieken, dan kan je daar Matlab goed voor gebruiken. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat Matlab rekent met matrices. Wanneer er ingewikkelde dingen worden berekend vergeten sommige mensen dat nogal eens, en komen dan met foute antwoorden.
Verder helpt Google je ook al heel veel denk ik: [google=matlab tutorial]. Succes ;)

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-05 09:00
Hier volgt een link naar de cursus die op TU/e gebruikt wordt om in het eerste jaar de basis wat onder de knie te krijgen, met voorbeelden en al. Voor jouw zal het gedeelte over de m-files dan wel het meest interessant zijn, maar als je nog nooit met matlab gewerkt hebt kan ik je aanraden de rest op zijn minst door te lezen, dat bespaart je een hoop ergernis ;)

http://www.imc.tue.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Speedsmile op 27-11-2006 19:57 ]

If good's on the left, then I'm sticking to the right.